Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linie wymagające gruntownej modernizacji - wasze propozycje
#1
No właśnie tak jak w tytule, moim założeniem jest abyśmy się nawzajem poinformowali jakie linie (czynne) są w fatalnym stanie, po których kursowanie planowych pociągów jest absurdem.

A więc ja na samym początku wymienię linię 356, a dokładniej odcinek od Poznania Wschód do Gołańcza, linia jest w opłakanym stanie, średnia prędkość przejazdu szynobusu po wyżej omawianej linii wynosi 32-35 km/h! Wliczając w to masę ograniczeń do prędkości odpowiadających jeździe rowerem, aby zauważyć że linia jest w stanie fatalnym nie trzeba wcale długo nią iść, co chwila mamy spróchniałe podkłady kolejowe. Co jak co, ma być modernizacja, ale przedłuża się coraz bardziej, przez co są znikome szanse że rozpocznie się ona jeszcze w tym roku.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#2
Linia 131 Chorzów Miasto - Bytom (śr. Prędkość ok. 30-40km/h)
Linia.179 Tychy - Bieruń Stary (W niektórych miejscach konieczna wymiana podkładów, tym bardziej po powodzi)

Przepraszam, że nie wpisałem numerów linii, ale ciężko mi cokolwiek znaleźć z bardzo wolnym internetem.

// edit by mikrobart: Dodałem numery linii.
Odpowiedz

#3
Żle postawione pytanie: powinno brzmieć które linie nie wymagają modernizacji. A tego jest tylko troszkę. Cała reszta wymaga inwestycji.
Odpowiedz

#4
..
Odpowiedz

#5
Linie które wymagają modernizacji to na pewno linia nr 25 łącząca Tarnobrzeg z Dębicą w niektórych miejscach prędkość pociągu wykosi 20km/h nie kursują już tam żadne osobowe a i towarowe kursują tylko w godzinach dziennych.
No i po powodzi linia z Sandomierza do Stalowej woli Rozwadowa
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
Odpowiedz

#6
Bardzo zły jest stan odcinka Leszno - Rawicz na linii D29-271. Jako, że to magistrala, wymagania co do parametrów linii są większe. Podkłady często drewniane z lat 1984-86, szyny S60 z 1975 r. Odcinek 30 km pociągi pokonują w czasie czasami ponad 30 minut, a przecież jest to magistrala łącząca dwa miasta-gospodarze EURO 2012. Nie planuje się remontu odcinka w najbliższym czasie.

O stanie tego odcinka i trwających modernizacjach na polskiej sieci pisze Rynek Kolejowy w czerwcowym numerze.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#7
D29-131 na odcinku Tczew - Bydgoszcz, ale im później się tym zajmą tym lepiej dla innej linii Big Grin
Odpowiedz

#8
Odcinek Kraków-Katowice, który stanowi fragment III Korytarza Transportowego, mający charakter linii magistralnej na pewno wymaga gruntownej modernizacji. Katastrofalny czas przejazdu ( np. EC Wawel 1h40), ciągle pojawiające się ograniczenia prędkości skutkują marginalizacją roli kolei w obsłudze relacji Kraków-Katowice).
Odpowiedz

#9
Pawel_15 napisał(a):D29-131 na odcinku Tczew - Bydgoszcz, ale im później się tym zajmą tym lepiej dla innej linii Big Grin

Jest już przetarg na remont tego odcinka. Wiec pewnie niedługo ożywienie na D29-201.
Odpowiedz

#10
201 czeka na decyzję w sprawie moderny. Wszystkie projekty już generalnie przygotowane są + dobudowa P.odst do Gdańskiego Lotniska jako część Pomorskiej Kolei Metropolitarnej.

Prawda 131 to jest jedna z najbardziej zniszczonych i najważniejszych linii północ-południe, już nie mówiąc że to główny towarowy korytarz jest.

//edit by mikrobart: Usunąłem cytat z przedmówcy ;-)
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#11
Temat do nabijania postów - krótko - wiekszość lini w Polsce jest w złym stanie i potrzebuje remontu. Na tym mozna zakończyc cały temat.
Odpowiedz

#12
A na czym na moderna 201 będzie polegała ? Na dostosowaniu Gdańsk Osowa - Kościerzyna pod 120 km/h ? Czy planują coś zmienić na południowym odcinku Kościerzyna - Maksymilianowo ?
Odpowiedz

#13
Łukasz Turek, ale są linie, które modernizacji potrzebują na gwałt, a są takie, które się modernizuje bez większych powodów i większych korzyści (Skierniewice - Warszawa lub Skierniewice - Łódź - nie pamiętam).
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#14
..
Odpowiedz

#15
Oczywiście, masz rację, jednak w Polsce mamy całkiem inne warunki. W Polsce coś modernizuje się, gdy praktycznie nie można już po tym jeździć, tak jak po wspomnianym przeze mnie odcinku Rawicz-Leszno.

Obleśny Szczur, musisz się ze mną zgodzić, że są linie, które wymagały modernizacji bardziej, niż Skierniewice - Łódź.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Linie kolejowe nr 206 / 209 / 356 Lutek 12 8 590 18.10.2013, 08:27
Ostatni post: Lutek
  Linie kolejowe z lotu ptaka masovian 6 5 144 24.08.2013, 13:18
Ostatni post: masovian
  Które linie kolejowe znikną na zawsze? Trzeba je przejechać! loony 11 6 443 30.06.2013, 22:01
Ostatni post: Elektronik
  Najbardziej obciążone linie kolejowe w Polsce bmwm5thebest 7 6 830 08.05.2013, 09:39
Ostatni post: DamianT
  Które linie znikną z rozkładu 2012/2013? pitagoras23 7 5 247 23.07.2012, 09:23
Ostatni post: rado119

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.