Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
No właśnie tak jak w tytule, moim założeniem jest abyśmy się nawzajem poinformowali jakie linie (czynne) są w fatalnym stanie, po których kursowanie planowych pociągów jest absurdem.
A więc ja na samym początku wymienię linię 356, a dokładniej odcinek od Poznania Wschód do Gołańcza, linia jest w opłakanym stanie, średnia prędkość przejazdu szynobusu po wyżej omawianej linii wynosi 32-35 km/h! Wliczając w to masę ograniczeń do prędkości odpowiadających jeździe rowerem, aby zauważyć że linia jest w stanie fatalnym nie trzeba wcale długo nią iść, co chwila mamy spróchniałe podkłady kolejowe. Co jak co, ma być modernizacja, ale przedłuża się coraz bardziej, przez co są znikome szanse że rozpocznie się ona jeszcze w tym roku.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 385
Liczba wątków: 24
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
Linia 131 Chorzów Miasto - Bytom (śr. Prędkość ok. 30-40km/h)
Linia.179 Tychy - Bieruń Stary (W niektórych miejscach konieczna wymiana podkładów, tym bardziej po powodzi)
Przepraszam, że nie wpisałem numerów linii, ale ciężko mi cokolwiek znaleźć z bardzo wolnym internetem.
// edit by mikrobart: Dodałem numery linii.
kryniczcanin
Unregistered
Żle postawione pytanie: powinno brzmieć które linie nie wymagają modernizacji. A tego jest tylko troszkę. Cała reszta wymaga inwestycji.
Liczba postów: 90
Liczba wątków: 14
Dołączył: 06.07.2010
Reputacja:
0
Linie które wymagają modernizacji to na pewno linia nr 25 łącząca Tarnobrzeg z Dębicą w niektórych miejscach prędkość pociągu wykosi 20km/h nie kursują już tam żadne osobowe a i towarowe kursują tylko w godzinach dziennych.
No i po powodzi linia z Sandomierza do Stalowej woli Rozwadowa
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Bardzo zły jest stan odcinka Leszno - Rawicz na linii D29-271. Jako, że to magistrala, wymagania co do parametrów linii są większe. Podkłady często drewniane z lat 1984-86, szyny S60 z 1975 r. Odcinek 30 km pociągi pokonują w czasie czasami ponad 30 minut, a przecież jest to magistrala łącząca dwa miasta-gospodarze EURO 2012. Nie planuje się remontu odcinka w najbliższym czasie.
O stanie tego odcinka i trwających modernizacjach na polskiej sieci pisze Rynek Kolejowy w czerwcowym numerze.
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 5
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
0
Odcinek Kraków-Katowice, który stanowi fragment III Korytarza Transportowego, mający charakter linii magistralnej na pewno wymaga gruntownej modernizacji. Katastrofalny czas przejazdu ( np. EC Wawel 1h40), ciągle pojawiające się ograniczenia prędkości skutkują marginalizacją roli kolei w obsłudze relacji Kraków-Katowice).
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
201 czeka na decyzję w sprawie moderny. Wszystkie projekty już generalnie przygotowane są + dobudowa P.odst do Gdańskiego Lotniska jako część Pomorskiej Kolei Metropolitarnej.
Prawda 131 to jest jedna z najbardziej zniszczonych i najważniejszych linii północ-południe, już nie mówiąc że to główny towarowy korytarz jest.
//edit by mikrobart: Usunąłem cytat z przedmówcy ;-)
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 387
Liczba wątków: 16
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Temat do nabijania postów - krótko - wiekszość lini w Polsce jest w złym stanie i potrzebuje remontu. Na tym mozna zakończyc cały temat.
Liczba postów: 43
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
0
A na czym na moderna 201 będzie polegała ? Na dostosowaniu Gdańsk Osowa - Kościerzyna pod 120 km/h ? Czy planują coś zmienić na południowym odcinku Kościerzyna - Maksymilianowo ?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Łukasz Turek, ale są linie, które modernizacji potrzebują na gwałt, a są takie, które się modernizuje bez większych powodów i większych korzyści (Skierniewice - Warszawa lub Skierniewice - Łódź - nie pamiętam).
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Oczywiście, masz rację, jednak w Polsce mamy całkiem inne warunki. W Polsce coś modernizuje się, gdy praktycznie nie można już po tym jeździć, tak jak po wspomnianym przeze mnie odcinku Rawicz-Leszno.
Obleśny Szczur, musisz się ze mną zgodzić, że są linie, które wymagały modernizacji bardziej, niż Skierniewice - Łódź.