A same rumuny 060DA są przebudowywane w Craiovej na serię 062DA. W Rumunii jeżdżą przede wszystkim na osobówkach i pospiesznych. Dobrze że DB Schenker dba o serię ST43 to samo CTL (szopa Kostrzyn Towarowy - naprawy bieżące). Niestety nasze Cargo woli modernizować ruskie ST44 niż ST43 ( i tną murmuny na potęgę)
[ Dodano: 2010-06-28, 13:55 ]
Poza tym po przebudowie hałas nie jest taki straszny ze względu na zastosowanie materiałów dźwiękochłonnych w kabinie maszynisty
To prawda Przem, tylko że ST44 niszczą tory, w przeciwieństwie do serii ST43 (zawieszenie tramwajowe za nos). Poza tym te Romany DA SIĘ przebudować na serię 062DA czyli de facto SU43 (montaż sprzęgu ogrzewania i podniesienie prędkości konstrukcyjnej do 120 km/h). Poza tym kolosy zwane Gagarami dużo palą, trują, a po modernie w PESIE często się psują (w przeciwieństwie do moderny Chrzanowskiej i Nowosądeckiej)
Liczba postów: 21
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.12.2010
Reputacja:
0
PCC rail zostało wchłonięte przez DB-SchRP, a co się dzieje z ich gagarinami?
Liczba postów: 281
Liczba wątków: 6
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
@rafalek Rumuny wcale nie są nieporozumieniem, są bardzo czułymi maszynami, można je łatwo uszkodzić, w przeciwieństwie do idiotoopornych ST44, ale jednak są bardziej ekonomiczne od gagarów, żrą mniej oleju. Rumuny wcale nie są złymi maszynami.
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
Prawda jest taka - gagar był, gagar jest i gagar będzie... ;-) PKP długo jeszcze będzie ich używać. Co do rumunów, to i tak niedługo znikną, coś nie widziałem ostatnio żadnego po naprawie, rewizji itp. Może i rumcio jest trochę ekonomiczniejszy, nowocześniejszy, ale to ruska prostota gagara lepiej się sprawdza, jak w się w PESIE pobawią, to i SP44 zrobią :-P Trochę wyobraźni i gagara da się przerobić na wszystko...
Liczba postów: 52
Liczba wątków: 5
Dołączył: 15.02.2011
Reputacja:
0
UAZownik kłóciłbym się gdyż co około tydzień jakiś rumun przejeżdża przez Wolsztyn do Czerwieńska :-P a poza tym wątpię aby PESA wyprodukowała coś zamiast "Gagarów" czy "Romunów" gdyż bardzo dobrze pełnią swoje funkcje.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 15.02.2011
Reputacja:
0
ST44 czy ST43? Zależy na jaką trasę. Jak trasa płaska, w miarę prosta to Gagarinem można pojechać na prawdę ekonomicznie. ST43 nadaje się bardziej na linie o trudniejszym przebiegu. Poza tym w ST44 wydaje się być nieco ciszej, ale to oczywiście kwestia wygłuszenia maszynowni. Ale jeżeli chodzi o obwody elektryczne to tu 1:0 dla Gagarinów. Proste rozwiązania są lepsze. ST43 często defektują z powodów elektrycznych, podobnie jak inne lokomotywy rumuńskiej produkcji SP32. Ale w nich sprawa była inna. Silnik? Lepiej naprawiać rosyjską jednostkę napędową. Wszystko praktycznie można dotoczyć na warsztacie.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Gagariny dobre na płaskie szlaki :-D . Zapraszam na LHS i Roztocze i popatrzeć co Gagary wyprawiają na podjazdach ( no i oczywiście słusznie heblują łuki).
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
ST43 generalnie są bardzo awaryjne, przez co wszystkie (nie jestem pewien czy całkowicie) opuściły LOTOS Kolej. Fakt nie mają takiego apetytu na olej jak ST44, ale niestety bardziej awaryjne. Droższe w naprawach, mniej zamienników niż w ST44. No i prostota budowy ST44 przewyższa wszystko.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
ST43 już całkowicie opuściły lotos.
Liczba postów: 132
Liczba wątków: 7
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
przem710, Ponoć jeden egzemplarz pozostał.