Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernizacje linii kolejowych
#1
Z racji tego, że wiele linii było, jest lub będzie modernizowanych może lepiej będzie, jak o pewnych inwestycjach poinformuje się w jednym wątku zbiorowym. Nie warto czasami tworzyć oddzielnych wątków dla każdej linii. Taki jest mój pomysł.

Na początek może:
Poznań - Piła

Wrocław - Zielona Góra
Odpowiedz

#2
A propos Poznań - Piła, nic nie piszą o tym, by na całym odcinku zrobić trasę dwutorową. :-| A jeśli już się za coś zabierać to porządnie. Albo chociażby do Rogoźna, skoro nie ma pieniędzy do samej Piły. Ale i tak modernizacja mnie cieszy, bo skróci się mocno czas podróży nad morze. ;]
Odpowiedz

#3
Może nie ma miejsca na drugi tor. Nie sądzę, żeby dobrym rozwiązaniem było sztukowanie drugiego toru. Lepiej już dać cały nowy lub w ogóle.
Bo gdyby tak myślano to już dawno wiele odcinków jednotorowych miałoby sąsiedni tor.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#4
Jest wątek o E59, ale warto przypomnieć - trwa modernizacja odcinka podg. Grabiszyn - stacja Żmigród do prędkości 160 km/h, oczywiście na razie tylko na kilku odcinkach. Kończą się roboty przy rewitalizacji toru nr 1 z Korzeńska do Rawicza, robotnicy zaraz zajmą się naprawą toru nr 2.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#5
Nadodrzanka na odcinku Kostrzyn – Namyślin idzie do remotnu

6 października PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i PORR (Polska) SA zawarły umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych realizowanych w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej Nr 273 na odcinku Kostrzyn – Namyślin, tor nr 2”.

Kostrzyn - Namyślin
Odpowiedz

#6
Lokalny serwis „mmdebica.eu” poinformował o rozpoczęciu robót na terenach kolejowych w Dębicy. W związki z inwestycją będą utrudnienia w ruchu samochodowym. Na terenie miasta powstaną nowe obiekty kolejowe. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2014 r.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/27918/Debi ... zeszow.htm
Odpowiedz

#7
Reda – Hel: Remont linii od wiosny 2012

Na wiosnę ruszy modernizacja linii kolejowej z Redy do Helu – informuje „Dziennik Bałtycki”. Prace będę kosztować 100 mln zł i potrwają do końca 2013 roku.


źródło: Rynek Kolejowy

Reda - Hel: "Dziennik bałtycki"
Odpowiedz

#8
Jeżeli chodzi o Reda-Hel to jedna modernizacja już miała miejsce. Wbudowa LCSu 213 + modernizacja pierwszej części do Mrzezina. Reszta to podwyższenie szlakowej do 100/120km/h na odcinku Mrzezino - Władysławowo, i 80km/h [o ile nie pomyliłem] Władysławowo - Hel. Obejmuje tylko wymianę nawierzchni i remont niektórych przejazdów.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#9
Lublin – Warszawa: Jest szansa na modernizację

Jak zaznacza "Gazeta Wyborcza", w najbliższą środę Komisja Europejska ma opublikować projekt rozporządzenia, który wskaże priorytety dla finansowania infrastruktury na lata 2014-2020. KE da pieniądze m. in. na połączenia transgraniczne. Czy jest to szansa na modernizację linii kolejowej z Warszawy przez Lublin do Dorohuska?

Lublin - Warszawa

[ Dodano: 2011-10-18, 09:10 ]
200 mln zł PKP chce zainwestować w infrastrukturę kolejową na trasie Ostrołęka - Tłuszcz

Ostrołęka - Tluszcz
Odpowiedz

#10
Połączenie kolejowe do szczecińskiego portu lotniczego w maju 2013 roku

Budowa łącznicy kolejowej, dzięki której pociągiem dojechać będzie można na goleniowskie lotnisko, rozpocznie się już w listopadzie. Budowa odbywa się w ramach zadania „Modernizacja Regionalnej Linii Kolejowej nr 402 wraz z budową łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów”.

źródło: Rynek Kolejowy

Trzebinia - Oświęcim: Czy będzie pełne poparcie modernizacji?

Jak donosi „Dziennik Polski”, trzy gminy z obszaru Małopolski Zachodniej podpisały umowę z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji na przygotowanie studium wykonalności modernizacji linii z Trzebini do Oświęcimia. Ze strony Trzebini i Oświęcimia nie ma jednak wystarczającego poparcia dla studium.

źródło: Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#11
Zmodernizują kolejowe mosty stalowe na linii nr 274

PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział we Wrocławiu rozpisało przetarg na wykonanie projektu modernizacji mostów stalowych na szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie leżące na linii kolejowej nr 274 (Wrocław – Zgorzelec, odcinek Wrocław – Jelenia Góra).

źródło: Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#12
Pędzący z prędkością 160 km/godz. pociąg z Opola do Katowic i z Katowic do Krakowa. Zmniejszenie czasu podróży, także w rejonie samego węzła górnośląskiego i konieczne wytracanie szybkości ze względu na szkody górnicze. A wszystko z wymaganą przez Unię Europejską oceną wpływu na środowisko. To najważniejsze założenia projektu na modernizację linii kolejowych na odcinku Opole-Katowice i Katowice-Kraków.


Żródło: Dziennik Zachodni
__________________
Odpowiedz

#13
Stanowczego i ostrego stanowiska wobec Polskich Kolei Państwowych domaga się od władz Bielska-Białej Grażyna Staniszewska, radna miejska. Chodzi o przygotowywaną przez PKP inwestycję szybkich kolei.

Staniszewska uważa, że miasto powinno zrobić wszystko, by pędzące z dużą prędkością pociągi nie podzieliły Bielska-Białej na pół. Jej zdaniem, najlepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie istniejącego już tunelu kolejowego od dworca i okolic teatru do stacji Leszczyny.

- Miasto zyskałoby sporo terenów, na których można byłoby organizować różne rzeczy. I jeszcze bardziej zostałoby zintegrowane - uważa.

Była europosłanka jest zdania, że torowiska zostawione w otwartym terenie wzmogą poziom hałasu i zagrożenia bezpieczeństwa. Przypomina, że niegdyś miasto dzieliła rzeka Biała. Teraz, gdy są na niej mosty, a sama rzeka ma szansę być wykorzystywana turystycznie, jej dawny graniczny charakter może przejąć szybka kolej.

Henryk Juszczyk, pełnomocnik prezydenta Bielska-Białej, przyznaje, że gdyby w grę wchodziła modernizacja kolei dla pociągów jeżdżących z prędkością 200 km na godz., taki tunel byłby konieczny. Pociągi jednak nie będą jeździły tak szybko, więc projektanci zrezygnowali z tego pomysłu.

źródło: www.bielskobiala.naszemiasto.pl
Odpowiedz

#14
..
Odpowiedz

#15
Tak się składa że Bielsko-Biała nie jedynym miastem przez które przebiega "szybka kolej"! Tamtejsi urzędnicy chyba nie mają ciekawszych lokalnych spraw do rozwiązania że szukają dziury w całym.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Budowa nowych linii kolejowych pitagoras23 99 42 807 30.07.2015, 20:17
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 41 120 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131
  "Wąskie gardła" linii kolejowych Nadia_303 3 4 074 21.10.2013, 16:36
Ostatni post: Mariusz W.
  [Małopolskie] Nie wydamy pieniędzy na modernizację linii kolejowych Adams 0 2 733 10.07.2013, 11:07
Ostatni post: Adams
  Modernizacje linii - pytanie OfiaryTrakcjiPL 8 5 112 07.07.2013, 00:12
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.