Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tarcza D1 a ciemny semafor
#1
Mamy semafor wyjazdowy, który jest ciemny postawiono przed nim tarczę D1. Wyjeżdżamy na szlak jednotorowy. I teraz pytanie bo słyszałem już różne odpowiedzi od instruktorów jakiej treści powinien być rozkaz S czy działka 1 "zezwalam ... przejechać obok wskazującego sygnał stój semafora wyjazdowego" czy działka 4 "Zezwalam na pominięcie tarczy D1..."?
Odpowiedz

#2
Ja słyszałem wersję, że tą tarczę D1 należy na czas przejazdu pociągu odwrócić i podyktować normalnie na pominięcie wskazującego sygnał "stój".

Osobiście ja bym nie pojechał, dopóki by albo tarcza nie zniknęła, albo nie napisali, że mogę ją pominąć (w działce 4), łącznie z pozwoleniem na pominięcie ciemnego semafora.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Postawienie tarczy D1 przed semaforem wyjazdowym, który jest ciemny, jest nieporozumieniem – z dwóch powodów:
1. Semafor wyjazdowy (półsamoczynny), jeśli jest ciemny, oznacza sygnał „Stój”. Brak sygnału S1 na semaforze może przecież wynikać ze spalenia obydwu żarówek w komorze światła czerwonego, co nie oznacza, że semafor ten nie może podać sygnału zezwalającego na wyjazd.
2. Tarczę D1 ustawia się przy semaforze zgodnie z § 1o, ust. 5 Ie1(E-1), co w tym przypadku nie ma uzasadnienia.
Jeżeli jednak jakiś nadgorliwy postawił tarczę D1 przy ciemnym semaforze, to rozkaz S na pominięcie tego semafora (oraz tarczy D1) powinien zawierać wypełnione działki 1 i 4 – na pominięcie sygnału „Stój” na semaforze oraz na pominięcie tarczy D1 – tu rustsaltz ma świętą rację.
Odpowiedz

#4
Paweł Piotr Okej, czy jeden rozkaz może być podyktowany na pominięcie dwuch sygnałów stój? Nie powinno być jednego na pominięcie semafora a drugi na pomienięcie tarczy?
Odpowiedz

#5
Może być, ponieważ pominięcie tych dwóch sygnałów "stój" jest polecane w dwóch różnych rubrykach - pominięcie semafora wskazującego sygnał "stój" (bo taki sygnał oznacza semafor ciemny) zezwalamy w działce 1, pominięcie D1 zezwalamy w działce 4 rozkazu S.
Odpowiedz

#6
Ok, dzieki sliczneWink
Odpowiedz

#7
Przykro mi, ale to wszystko wygląda trochę inaczej. Zgodnie z instrukcją wystawiając obok semafora tarczę D1 unieważniamy go. Podstawą dla maszynisty już nie jest semafor lecz tarcza D1. Aby pominąć tę tarczę musimy podyktować lub doręczyć rozkaz pisemny S z wypełnioną działką 4: "Zezwalam na pominięcie tarczy D1 unieważniającej semafor ..." Nie możemy wypełnić działki 1, bo semafor nie jest już podstawą prowadzenia ruchu. A co do wystawiania tarczy, to ja osobiście bym jej nie wystawiał obok ciemnego semafora, dlatego że w instrukcji Ie-1 jest zapis, że jeżeli semafor jest ciemny, wskazuje światło białe lub sygnał wątpliwy, to maszynista może go pominąć, gdy ukaże się na nim sygnał zezwalający. A wniosek z tego taki, że wystawiając tarczę D1 unieważniłbym cały semafor i żaden sygnał na nim nie byłby podstawą prowadzenia ruchu.
Odpowiedz

#8
(10.07.2016, 14:32)rustsaltz napisał(a): Ja słyszałem wersję, że tą tarczę D1 należy na czas przejazdu pociągu odwrócić i podyktować normalnie na pominięcie wskazującego sygnał "stój".

Osobiście ja bym nie pojechał, dopóki by albo tarcza nie zniknęła, albo nie napisali, że mogę ją pominąć (w działce 4), łącznie z pozwoleniem na pominięcie ciemnego semafora.

Biorąc pod uwagę fakt że tarcze D1 w stacji ustawia się w osi toru to pomimo rozkazu "S" ktoś musi ją faktycznie usunąć. Poza tym w instrukcji Ie1 nie znalazłem zapisu który by kazał ustawić tarcze D1 przy ciemnym semaforze wiec kwestią dyskusyjną jest czy ona w ogóle powinna tam być.
Odpowiedz

#9
Co do odwracania tarczy D1. Tarczę D1 należy zgodnie z instrukcją Ir-1 tylko wtedy jeśli zachodzi określona sytuacja na POSTERUNKU ODSTĘPOWYM i po jej odwróceniu pociąg należy przepuścić na sygnał ręczny "Do mnie". Natomiast na stacji czy posterunku odgałęźnym zezwoleniem na pominięcie D1 jest tylko i wyłącznie rozkaz pisemny S. Ludzie... Czy wy jesteście laikami?
Odpowiedz

#10
A czy ktoś tu napisał że można ją pominąć bez rozkazu? Ja zauważyłem tylko fakt że w stacji lub posterunku odgałęźnym pomimo rozkazu tarczę D1 należy usunąć gdyż znajduje się ona na torze wiec samo odwrócenie jej nic nie da.
Odpowiedz

#11
Ludzie o czym wy mówicie? Czy wy jesteście normalni? Przecież jeżeli tarczę D1 wystawia się na unieważnienie semafora, to nie w osi toru czyli na środku, tylko zaraz przy semaforze, który jest przez nią unieważniony i wtedy nie trzeba jej usuwać za każdym razem, bo stoi z boku. Tak jest w instrukcji. Czy myślicie, że dyżurny albo nastawniczy, będzie leciał po waszym zatrzymaniu przed tarczą kilometr, żeby wam ją zdjąć i z powrotem na nastawnię, żeby podyktować rozkaz? Wasza znajomość instrukcji jest na poziomie 0...
Odpowiedz

#12
Całe szczęscie Twoja wiedza jest na poziomie +1! Po to jest forum aby wyjaśniać sobie pewne kwestie...
Odpowiedz

#13
Jeżeli ktoś potrzebuje wyjaśniać kwestie oczywiste i wiadome, to albo jest laikiem albo nie powinien nigdy pracować na kolei.
Odpowiedz

#14
Weź od uwagę że na forum są też ludzie którzy na koleji nie pracują a po prostu sie nią interesują i oni nie muszą być alfą i omegą w kwestiach przepisów. A do tego nawet najlepsi popełniają błędy. Jeśli Ty uważasz się za tak wszechwiedzącego i nieomylnego to przyjdzie dzień w którym się mocno możesz rozczarować...
Odpowiedz

#15
To prawda, w 100% się zgadzam.
Mechaniku podany! ;)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wygaszony semafor nigol30 5 6 155 13.08.2012, 12:44
Ostatni post: Mariusz W.
  Sześciokomorowy semafor DamianT 7 6 720 31.05.2012, 21:14
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.