Liczba postów: 565
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
Na rozmównicy wywiązał się dość ciekawy wątek dt. pociągów EIC, IC, TLk, który szymat ładnie tam rozwinął, czy EIC są faktycznie szybsze od IC, i czemu właśnie Intercity w dalekie trasy (prócz Pendolino) puszcza IC, a nie EIC i czy to wgl ma sens?
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
Ogólnie IC są dotowane, EIC są komercyjne - to jedyna stała reguła. Reszta (różnica w postojach, Vmax) zależy konkretnie od trasy. Przyjęło się również, że EIC i IC powinny być zestawiane z nowego taboru, w przeciwieństwie od TLK, przy czym coraz częściej IC są zestawiane z EZTów. Zgodnie z prawem europejskim EIC powinien prowadzić wagon barowy (w innym wypadku pasażer może żądać częściowego zwrotu należności za bilet), a IC nie musi.
Liczba postów: 2 087
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
(11.03.2017, 14:19)SAP102 napisał(a): Na rozmównicy wywiązał się dość ciekawy wątek dt. pociągów EIC, IC, TLk, który szymat ładnie tam rozwinął, czy EIC są faktycznie szybsze od IC, i czemu właśnie Intercity w dalekie trasy (prócz Pendolino) puszcza IC, a nie EIC i czy to wgl ma sens?
Głównie różnica polega na ilości przystanków i cenie.
(11.03.2017, 14:25)szy_mat napisał(a): Ogólnie IC są dotowane, EIC są komercyjne - to jedyna stała reguła.
A kto powiedział, że nie ma żadnych dochodowych?
Cytat:Zgodnie z prawem europejskim EIC powinien prowadzić wagon barowy (w innym wypadku pasażer może żądać częściowego zwrotu należności za bilet), a IC nie musi.
Taaa... To jest bardzo interesujące. Wręcz fascynujące.
Tak się bowiem składa, że np. w takich Niemczech nie ma nic takiego jak EIC... Nie wiem jak więc prawo europejskie odnosi się do tego czego nie ma?
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
Jest to z tego co pamiętam dość ogólnie opisane jako "segment komercyjnych połączeń ekspresowych", przynajmniej tak tłumaczył to (niedo)rzecznik... o dziwo samego PICu. Wiem też, że zdarzały się przypadki zwrotów na jego mocy i PIC nawet nie próbował się wykręcać.
Liczba postów: 565
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
Taki trochę odkop, ale nie chciałem nowego tematu zakładać, jak admini uznają, że trzeba przenieść to proszę... Czy wg Was sprawdziłyby się połączenia nocne EIC?
Liczba postów: 5 602
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Według mnie kategoria EIC powinna wgl zniknąć, z resztą takie były plany bodajże Prezesa Malinowskiego. Już teraz niektóre międzynarodowe pociągi zostały zdegradowane z EIC do IC i według mnie jest to dobre posunięcie.
Liczba postów: 468
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
A pociągi komercyjne uruchamiane tylko składami Pendolino (i ew. innymi, jeśli zostaną takowe zakupione) ?
Liczba postów: 565
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
#Adams - chociażby EIC Gdynia - Berlin przez Bydgoszcz i Poznań był swego czasu EIC i nigdy powalającej frekwencji w nim nie widziałem (cena jak za EIC czas przejazdu jak IC/TLK) i zmieniono go na IC. Jak dla mnie powinniśmy mieć EIP jako pociąg najszybszy, IC jako odpowiednik dzisiejszych EIC/IC/TLK i osobowe do ruchu lokalnego.
Liczba postów: 5 602
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
(11.10.2018, 14:05)erap2 napisał(a): A pociągi komercyjne uruchamiane tylko składami Pendolino (i ew. innymi, jeśli zostaną takowe zakupione) ?
Miałem na myśli to co powyżej wyjaśnił @ SAP102. Dwa segmenty - szybki i droższy EIC lub EIP (jak kto woli) obsługiwane jednostkami Pendolino, łączące duże aglomeracje z Warszawą z minimalną ilością postoi, oraz ekonomiczny i tańszy IC cała reszta. W chwili obecnej między Śląskiem a Warszawą część połączeń międzynarodowych jest w kategorii IC, a część EIC. Trasa, czas przejazdu, ilość postoi i standard tych pociągów jest identyczny. Różnią się jedynie ceną za przejazd. To jest takie trochę sortowanie pasażerów na lepszych i gorszych w zależności od tego o jakiej porze potrzebują jechać.
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 3
Dołączył: 16.04.2014
Reputacja:
0
A czym w ogóle różni się EIC od IC? Czasami do Warszawy jeżdżę EIC "Odra", to zbytnio wagony nie różnią się od takiego IC "Matejko" czy "Malczewski", które jadą na północ Polski. Fakt praktycznie wszystkie EIC jeżdżą przez CMK, a cena biletu to grubo ponad sto złotych.
Liczba postów: 565
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
Głównie ceną (zwłaszcza W-wa - Kraków gdzie zarówno IC jak i EIC jadą CMK), niekiedy też nowocześniejszymi wagonami od IC i szybkością przejazdu.
Liczba postów: 5 602
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
W przypadku odcinka Warszawa - Kraków, to tam faktycznie różnica jest w komforcie bo z tanich połączeń przez CMK jeżdżą zazwyczaj TLK na starych wagonach. Niektóre z nich mają też lekko dłuższy czas przejazdu spowodowany dłuższymi postojami w Opocznie i Włoszczowie na przepuszczanie składów EIP, Natomiast jeśli chodzi o międzynarodowe IC/EIC w kierunku Śląska różnicy w komforcie i czasie przejazdu nie ma żadnej, z wyjątkiem ceny.
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 3
Dołączył: 16.04.2014
Reputacja:
0
Między 6 a 9 oraz 14-18 pociągi jadące na Śląsk mają kat EIC lub EIP. Nie ma co się oszukiwać, wtedy najwięcej osób jeździ też w podróżach służbowych. PKP IC doskonale wie, kiedy dać większą cenę za przejazd. Ogólnie dużo pociągów w tych godzinach jeździ w różne rejony Polski.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 25.10.2018
Reputacja:
0
Witam,
czy ktoś się orientuje ile miejsc jest w przedziałach II klasy EIC Śnieżka W-wa - Wrocław? 6 czy 8?
Może ktoś orientuje się ile miesc jest w przedziale dla matki z dzieckiem?
Dziękuję .
Liczba postów: 565
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
|