Liczba postów: 45
Liczba wątków: 1
Dołączył: 07.09.2017
Reputacja:
0
(20.12.2017, 16:00)wojdade napisał(a): Nie czekajcie na IC, róbcie licencję na własną rękę ![Wink Wink](https://www.forumkolejowe.pl/images/smilies/wink.png)
Dokładnie!! JA juz jestem zakwalifikownay na licencję ale kiedy ma do dokładnie ruszyć to sami nie wiedzą...będą na bieżąco dawać znać, bo tu jeszcze może ktoś będzie, a tu ktoś zrezygnował itd itd.
Ma niby ruszyć po nowym roku. Żeby się nie okazało ze wojdade zrobisz lic na własną rękę i szybciej się na swidectowo dostaniesz niż my ta licencje zrobimy ![Smile Smile](https://www.forumkolejowe.pl/images/smilies/smile.png) Czego ci życzę bardzo oczywiście
Liczba postów: 141
Liczba wątków: 2
Dołączył: 19.08.2017
Reputacja:
0
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 1
Dołączył: 07.09.2017
Reputacja:
0
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03.12.2017
Reputacja:
0
Dzwoniłem dziś do CS Warszawa to Pani powiedziała że kurs najprawdopodobniej zacznie się na koniec stycznia lub początek lutego gdyż w Gdyni trwa rekrutacja i puki wszyscy zrobią badania itp. Ja osobiście zastanawiam się czy nie odpuścić sobie tej licencji teraz i pójść samemu na kurs weekendowy.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Kurs dzienny to jednak bierność zawodowa przez 1.5 miesiąca. Jedynym minusem jest jednak to że po weekendowce musisz sam szukać pracy a w IC pracę masz odrazu jakieś 2-3 miesiące po kursie. W PKP Cargo powolutku ruszają nabory ale kiedy ruszą pełną parą to też niewiadomo. Można zrobić sobie póki co dodatkowe uprawnienia a później iść na staż i nie być dla firmy tylko dodatkowym obciążeniem.
Liczba postów: 141
Liczba wątków: 2
Dołączył: 19.08.2017
Reputacja:
0
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03.12.2017
Reputacja:
0
Eddie (21.12.2017, 13:10)Konrad1961 napisał(a): Kurs dzienny to jednak bierność zawodowa przez 1.5 miesiąca. Jedynym minusem jest jednak to że po weekendowce musisz sam szukać pracy a w IC pracę masz odrazu jakieś 2-3 miesiące po kursie. W PKP Cargo powolutku ruszają nabory ale kiedy ruszą pełną parą to też niewiadomo. Można zrobić sobie póki co dodatkowe uprawnienia a później iść na staż i nie być dla firmy tylko dodatkowym obciążeniem.
Właśnie o tą bierność chodzi. Chociaż jeśli będę bezrobotnym to w moim przypadku należy się zasiłek z UP. Zawsze to jakiś grosz. Mówisz w Cargo powoli ruszają nabory. To pewnie tak samo jak w PR. Dzwoniłem do oddziału w Białymstoku to Pani z kard powiedziała ze w tym roku na pewno nie(ile go zostało ) . A po nowym roku dowiadywać się aczkolwiek jeśli już był by to nabór na swiadectwo i bardziej w połowie roku.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
(21.12.2017, 14:41)Dawid12 napisał(a): Eddie (21.12.2017, 13:10)Konrad1961 napisał(a): Kurs dzienny to jednak bierność zawodowa przez 1.5 miesiąca. Jedynym minusem jest jednak to że po weekendowce musisz sam szukać pracy a w IC pracę masz odrazu jakieś 2-3 miesiące po kursie. W PKP Cargo powolutku ruszają nabory ale kiedy ruszą pełną parą to też niewiadomo. Można zrobić sobie póki co dodatkowe uprawnienia a później iść na staż i nie być dla firmy tylko dodatkowym obciążeniem.
Właśnie o tą bierność chodzi. Chociaż jeśli będę bezrobotnym to w moim przypadku należy się zasiłek z UP. Zawsze to jakiś grosz. Mówisz w Cargo powoli ruszają nabory. To pewnie tak samo jak w PR. Dzwoniłem do oddziału w Białymstoku to Pani z kard powiedziała ze w tym roku na pewno nie(ile go zostało ) . A po nowym roku dowiadywać się aczkolwiek jeśli już był by to nabór na swiadectwo i bardziej w połowie rok4u. Zasiłek to 1000 zł i nie przysługuje każdemu, do tego jeżeli będziesz odmawiać podjęcia pracy to ci go zabiorą. Nie wiem jaki masz aktualnie fach w ręku ale jeżeli jest to jakiś szczególnie poszukiwany zawód to już wogle ciężka sprawa. Żeby dostać zasiłek musisz chyba też zostać zwolnionym przez pracodawcę a nie za wypowiedzeniem z twojej strony lub za porozumieniem stron.
Liczba postów: 243
Liczba wątków: 2
Dołączył: 19.10.2017
Reputacja:
2
(21.12.2017, 12:57)Dawid12 napisał(a): Ja osobiście zastanawiam się czy nie odpuścić sobie tej licencji teraz i pójść samemu na kurs weekendowy.
To obecnie gdzieś pracujesz ?
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03.12.2017
Reputacja:
0
@ nakama tak się złożyło ze do 31 grudnia mam umowę i firma chce kontynuować. I teraz trochę jestem w kropce. Bo mogę im podziękować i iść do UP po zasiłek i czekać na ten kurs a mogę sobie dalej pracować i kombinować licencję weekendowo i później jakoś szukać gdzie zrobić świadectwo.
Liczba postów: 174
Liczba wątków: 7
Dołączył: 27.08.2016
Reputacja:
0
To lepiej idź do UP, może dostaniesz też dofinansowanie. A w ic po licencji pewna praca i swiadectwo.
Gdzie płacą zasiłku 1000zl? Chyba po 20 latach pracy...
Liczba postów: 141
Liczba wątków: 2
Dołączył: 19.08.2017
Reputacja:
0
(21.12.2017, 23:21)pershing1899 napisał(a): To lepiej idź do UP, może dostaniesz też dofinansowanie. A w ic po licencji pewna praca i swiadectwo.
Gdzie płacą zasiłku 1000zl? Chyba po 20 latach pracy...
Dają 1000, ale brutto
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/10...silku.html
Dobra mój błąd. Jakiś czas temu czytałem jakiś artykuł w internecie na ten temat i pisało tam 1000 zł.
Liczba postów: 243
Liczba wątków: 2
Dołączył: 19.10.2017
Reputacja:
2
(21.12.2017, 22:24)Dawid12 napisał(a): @nakama tak się złożyło ze do 31 grudnia mam umowę i firma chce kontynuować. I teraz trochę jestem w kropce. Bo mogę im podziękować i iść do UP po zasiłek i czekać na ten kurs a mogę sobie dalej pracować i kombinować licencję weekendowo i później jakoś szukać gdzie zrobić świadectwo.
Rozumiem. Cóż możesz pójść na licencję z IC, ale pamiętaj że potem wiążesz się zawodowo z tą spółką na prawie 5 lat (1,5-2 lata świadectwo + 3 lata lojalka). Druga opcja, czyli prywatna licencja, daje możliwość wyboru pracodawcy, nie jesteś skazany na Intercity. Musisz sobie zadać pytanie co jest dla ciebie ważniejsze, co preferujesz i jakie masz plany na przyszłość ? Wolisz przewozy pasażerskie czy towarowe ? Wolisz stabilną, ale średnio płatną pracę w IC, czy może większy zarobek u prywaciarza ? Już musisz iść na licencję, czy może wolisz poczekać ? Itp, itd.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Z tymi lepszymi zarobkami u prywaciarzy to też bym na początku uważał bo ma stażu dostaniecie podobne stawki jak w IC czy Cargo a wszędzie musicie dojeżdżać taksówkami. Realnie lepsze zarobi zaczynają się dopiero po egzaminie na świadectwo.
|