Taki off-top z mojej strony, ale zawsze ciekawily mnie grafiki i rozklady/harmonogramy sluzb w takich spolkach jak IC, oraz jakiej kolwiek towarowej. Sam jestem na polmetku swiadectwa (jazd pod nadzorem)w PR
(09.01.2020, 20:17)Venlo napisał(a): Taki off-top z mojej strony, ale zawsze ciekawily mnie grafiki i rozklady/harmonogramy sluzb w takich spolkach jak IC, oraz jakiej kolwiek towarowej. Sam jestem na polmetku swiadectwa (jazd pod nadzorem)w PR
W którym zakładzie się szkolisz?ciekawi mnie jak wygląda sprawa grafiku na świadectwie w sensie długość służb i ile godzin w miesiącu wyrabiasz i czy np na noc też i weekendy
Zakład Pomorski w Gdyni. Norma godzin jest taka jak dla pracownika biurowego,wiec moze zdarzyc sie i ponad 180 godzin, choc maszynisci mogą zrobic max 170 godzin w miesiacu. Chcą poprostu byśmy jak najszybciej przystąpili do egzaminu. Nocki i weekendy też robimy i też są odpowiednio inaczej płacone.
Jestem jeszcze przed zrobieniem licencji, ale nurtuje mnie pytanie odnośnie szkolenia na maszynistę.
Przed rozpoczęciem szkolenia podpisuje się umowę, jak ona wygląda? Są na nie wyszczególnione zarobki w danym okresie pracy? np: 1,5 roku szkolenia 2300 zł, następnie 3 lata już jako maszynista 4000 zł, oraz lojalka na 100 tyś. zł. Od razu wszystko jest ustalane?
U mnie w Cargo na początek umowa na okres próbny 3 miesiące, stanowisko warsztatowe. W umowie masz wskazane czyste wynagrodzenie "z grupy" bez premii, dodatków itp.
Potem u mnie umowa zwykła o pracę na rok, stanowisko maszynista stażysta i zarobki jak wyżej, w umowie goła podstawa widnieje.
Lojalka w osobnym dokumencie, ja podpisałem dopiero jakiś czas po rozpoczęciu szkolenia.
A później, umowa jako samodzielny maszynista, wiedziałeś ile będziesz zarabiał? Bo musiałeś się zgodzić, skoro podpisałeś lojalkę, a jak nie było ustalone to mogliby Ci dać np 2000 zł?
W IC w umowie mamy podaną tylko kwotę wynagrodzenia zasadniczego, oraz informację że po zrobieniu świadectwa nie będzie ona mniejsza niż ta jaką dostają inni maszyniści. Po za tym nie ma żadnej innej wartości, bo na pensję maszynisty składa się wynagrodzenie zasadnicze + różne dodatki, których wysokość zależna jest od różnych czynników. Trudno więc wymagać by podawali ci konkretną kwotę i to jeszcze z wyprzedzeniem na dwa lata
Lojalka w Interze jest 60 tysięcy.
Nie wiem czy ktoś napisze Ci na umowie ile zarobisz po kursie na świadectwo. W dużych firmach masz układy zbiorowe, a tam są wypisane minimalne zarobki na danym stanowisku. To daje pogląd ile podstawy dostaniesz, bo reszta to różnorakie dodatki.
Jak kolega wyżej napisał, podstawa ze Zbiorowego Układu Pracy, reszta to dodatki.
Trzeba rozmawiać z maszynistami z małym stażem ze swojej firmy, jak ktoś jest w porządku to pokaże Ci ile na papierze zarabia jako maszynista.
Mam pytanie i oczekuję konkretnej odpowiedzi. Na jaką kategorię świadectwa szkoli PKP IC? Tj A1-4(B), A2-3, A3, A1-4, A1-4 (B2), B1, A1, A. Nie chodzi mi o odpowiedź w stylu "IC jest złe, bo tak" tylko odpowiedź osoby szkolącej się bądź będącej już po szkoleniu. Z góry dziękuję.
A możecie powiedzieć jak to macie rozpisane? Bo według fachowców z UTK kategoria A1 - ogranicza do prowadzenia lokomotyw manewrowych, co jest trochę dziwne? Patrz załącznik...