Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Wskaźniki We10 i We11 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: Wskaźniki We10 i We11 (/thread-1069.html)



Wskaźniki We10 i We11 - rustsaltz - 31.05.2011

Tutaj: http://kolej.krb.com.pl/wsk/l4.jpg widać wskaźniki We10 i We11. Żadna instrukcja E1 które posiadam nie przewiduje takich wskaźników. W związku z tym pytanie: co te wskaźniki właściwie oznaczają?


- Mannerheim - 31.05.2011

Wskaźnik We10 oznacza, że sieć obniża się poniżej normalnej wysokości zawieszenia przewodów trakcyjnych.

Wskaźnik We11 oznacza miejsce, w którym sieć trakcyjna powraca do normalnej wysokości zawieszenia.

Wskaźników tych nie używa się już od dziesięcioleci.


- Lutek - 31.05.2011

Stosowało się je np. pod wiaduktami gdzie sieć trakcyjna jest prowadzona bardzo nisko i pantograf składa się prawie na dachu lokomotywy. Miało to na celu zwrócenia uwagi maszynisty, że pantograf nie ma odpowiedniego nacisku na sieć trakcyjną co powodowało przerwy lub złe odbieranie prądu przez patyki.


- JONIN_EZT - 05.06.2011

Stara szkoła budowania sieci trakcyjnej wymuszała korzystania z tego typu wskaźników. Teraz to by załatwiają wskaźniki W8 i W9, ale nawet nie wiem czy gdzieś w realu coś takiego stosują ze względu na trakcję. Aktualnie w nowej szkole budowania sieci trakcyjnej jest bardzo restrykcyjna, pochylenia nie przekraczające 1 promila nawet na drugorzędnych liniach.