Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
IKEA na polskich torach - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: IKEA na polskich torach (/thread-1120.html)

Strony: 1 2


IKEA na polskich torach - psim - 14.06.2011

Cytat:Firma Swedwood - należący do Ikei producent mebli - w dwa miesiące zrewitalizowała odcinek Szczytno - Wielbark linii kolejowej nr 35. Wydała na to ponad 150 tys. zł. - wszystko po to, żeby ograniczyć ruch ciężarówek do fabryki. Na razie po linii mają kursować pociągi towarowe PKP Cargo do fabryki, Swedwood jednak wyremontował perony w Wielbarku i namawia Przewozy Regionalne do uruchomienia połączeń pasażerskich

(...)


Prace nad przywróceniem przejezdności linii kolejowej rozpoczęły się 18 marca, a ostateczny odbiór robót nastąpił już 5 maja. - Za wszystkie usługi zapłaciliśmy ponad 150 tysięcy złotych (...) Fabryka otrzymała nieodpłatnie na potrzeby remontu materiały staroużyteczne o wartości 40 tysięcy złotych od zarządcy infrastruktury PKP PLK.(...) Na odcinku w razie potrzeby jest możliwa do osiągnięcia prędkość 80 km/h dla pociągów pasażerskich i 60 km/h dla pociągów towarowych (...)
Na razie pociągi będą jeździć trochę wolniej. - Odcinek Szymany – Wielbark zostanie przywrócony do ruchu z dniem 1 lipca 2011. Stan infrastruktury pozwala na jazdę pociągów towarowych z prędkością 50 km/h, szynobusów 60 km/h
(...)
Jeżeli samorząd zdecyduje się dofinansować kursy szynobusów PR, to wznowiony zostanie także ruch pasażerski - informuje Łańcucki. Na przewozach bardzo zależy Swedwoodowi. - Nasza fabryka zatrudnia prawie 1100 osób. Wiele z nich dojeżdża do pracy z okolic Szczytna. Mamy nadzieję, że Przewozy Regionalne uruchomią to połączenie (...)

(...) w przyszłości Swedwood zamierza także zabiegać o odtworzenie linii kolejowej do Ostrołęki. Tu może liczyć na pomoc władz samorządowych sąsiedniego województwa. Władze powiatu przasnyskiego rozpoczęły starania o nieodpłatne przejęcia linii kolejowej Ostrołęka – Szczytno na odcinku Parciaki-Chorzele, który jest obecnie objęty procedurą likwidacyjną. Samorządowcy uważają, że transport kolejowy ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Przasnyskiej Strefy Gospodarczej. Co interesujące, inną linię kolejową do Ostołęki - z Tłuszcza - chce wyremontować elektrownia.

Całość: http://www.rynek-kolejowy.pl/24880/Jutr ... lbarka.htm


Co Wy na to?


- seba - 14.06.2011

Z 10 lat temu Swedwood zbudował sporą (kilka kilometrów) bocznicę do swoich zakładów w Lubawie, czym uratował od likwidacji linię Zajączkowo Lub. - Lubawa.

A w weekend po Wielkopolsce będzie jeździł parowóz + wagony REGIOekspres wynajęte przez Ikeę (obchody 50 urodzin).


- psim - 14.06.2011

seba napisał(a):parowóz + wagony REGIOekspres wynajęte przez Ikeę

Bajer! Musimy coś takiego kiedyś zorganizować z CSMK :-D

To dlatego jeden z REGIOekspresów na dobre stracił atrybuty "klima", "rezerwacja", "wózkowicze"? :-|


- pospieszny - 14.06.2011

seba napisał(a):A w weekend po Wielkopolsce będzie jeździł parowóz + wagony REGIOekspres wynajęte przez Ikeę

Nie w weekend tylko 22 czerwca, nie po Wielkopolsce tylko przejazd zamknięty Poznań -Zbąszynek z wjazdem na Swedwood w Chlastawie dla menedżmentu z całego świata.
Wagony retro w zestawieniu jako IKEAExpress.
Pociąg organizuje fundacja Era Parowozów na zlecenie IKEA Polska z okazji 50- lecia biznesu w Polsce.

Ciekawy sposób świętowania i promocji firmy.


- psim - 14.06.2011

O, a to ciekawe, bo zarówno Mazowsze jak i Mewa mają dostępną rezerwację na 22/06.

Natomiast Mazowsze nie ma jej na najbliższy weekend, z powodu "okresowego przeglądu technicznego wagonów REGIOekspres. Skład zestawiony z przedziałowych wagonów zastępczych." Confusedhock:


- seba - 15.06.2011

Terminy w IPR są dobre, pospieszny pisze o tym samy wydarzeniu, ale o innym pociągu.


- przem710 - 16.06.2011

http://www.rynek-kolejowy.pl/24974/Poci ... lbarka.htm

Pociąg pokazowy już przejechał po wyremontowanym torowisku.


- rolmops - 18.06.2011

Kilka fajnych filmików z przejazdu:












- emilio6699 - 09.10.2011

Witam, nawiązując do tematu,
mamy teraz październik, czy jeździ coś po tej linii??
Jeżdżę często przez Wielbark i Szczytno i tak naprawdę to jeszcze nie trafiłem na żaden przejazd towarowy ani osobowy..


- rolmops - 19.10.2012

Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka

Cytat:Przed ponad rokiem informowaliśmy o remoncie odcinka Szczytno-Wielbark, który przeprowadziła fabryka Swedwood z grupy Ikea. Przez długi czas brakowało jednak przewoźnika, który poprowadziłby przewozy po remoncie. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", w styczniu długo oczekiwane przewozy w końcu ruszą. Po 12 latach przerwy.

Wycinek ze spotkania z Andrzejem Masselem z dnia 01.10.2012 w Olsztynie:

Cytat:"Wiceminister ocenił również stan prac modernizacyjnych linii Olsztyn – Szczytno – Szymany, która liczy 55 km długości. Jego zdaniem, inwestycja, która finansowana jest z RPO Warmia i Mazury 2007-2013 najprawdopodobniej doczeka się kontynuacji. Ministerstwo chce bowiem wyremontować odcinek linii od Szczytna do Ostrołęki"

źródło: olsztyn.com.pl


- pitagoras23 - 29.05.2013

8 czerwca będzie ostatnim dniem kursowania pociągów do Wielbarka. Otwarta zaledwie pół roku temu trasa nie cieszyła się zainteresowaniem podróżnych, ale rozkład jazdy nie pozwalał korzystać z połączenia pracownikom największej w regionie fabryki.

Przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii nr 35 pomiędzy Szczytnem a Wielbarkiem okazało się fiaskiem: po niecałych 6 miesiącach funkcjonowania połączenie zniknie z rozkładu jazdy. – Na tym odcinku ruch będzie zawieszony od 9 czerwca – mówi Marta Milewska z Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Prześledźmy historię reaktywacji połączenia i jego funkcjonowanie.

źródło: Kurier Kolejowy

I skończyła się sielanka. Wystarczyłoby pogadać z Ikeą, żeby ta finansowała jedno połączenie, a Urząd dwa pozostałe i żeby były dostosowane do zmian w zakładzie. Wtedy frekwencja by na pewno była większa.


- norbert - 29.05.2013

pitagoras23 napisał(a):rozkład jazdy nie pozwalał korzystać z połączenia pracownikom największej w regionie fabryki.
A po co mają korzystać pracownicy??? Ważne, że kolejarze mogą jechać, a dla nich godziny kursowania nie mają wielkiego znaczenia. ]->
Przykład z mojego rejonu: Wszyscy wiedzą, że w wielu zakładach pracy popołudniowa zamiana kończy się o 22. W związku z tym ostatni pociąg z Łodzi do Koluszek zawsze był ok. godziny 22.30. Natomiast od 9 czerwca ostatni pociąg będzie odjeżdżał o....21.55. Jakim to trzeba być ignorantem żeby nie zastanowić się czym Ci ludzie mają wrócić do domu??? Przecież to się w głowie nie mieści!!!


- hutterdm - 29.05.2013

kolejarzowozy chyba zawsze będą....


- psim - 29.05.2013

No. To kulejarze do spóły z urzędasami postawili na swoim. Nie będzie Szwed pluł nam w twarz! My tu mamy lata doświadczeń w organizacji transportu kolejowego, a taki Szwed to co? On zupełnie nie rozumie lokalnej specyfiki!


- pitagoras23 - 29.05.2013

To teraz Sherwood powinien domagać się zwrotu poniesionych kosztów związanych z modernizacją trasy.