IKEA na polskich torach - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: IKEA na polskich torach (/thread-1120.html) Strony:
1
2
|
IKEA na polskich torach - psim - 14.06.2011 Cytat:Firma Swedwood - należący do Ikei producent mebli - w dwa miesiące zrewitalizowała odcinek Szczytno - Wielbark linii kolejowej nr 35. Wydała na to ponad 150 tys. zł. - wszystko po to, żeby ograniczyć ruch ciężarówek do fabryki. Na razie po linii mają kursować pociągi towarowe PKP Cargo do fabryki, Swedwood jednak wyremontował perony w Wielbarku i namawia Przewozy Regionalne do uruchomienia połączeń pasażerskich Całość: http://www.rynek-kolejowy.pl/24880/Jutr ... lbarka.htm Co Wy na to? - seba - 14.06.2011 Z 10 lat temu Swedwood zbudował sporą (kilka kilometrów) bocznicę do swoich zakładów w Lubawie, czym uratował od likwidacji linię Zajączkowo Lub. - Lubawa. A w weekend po Wielkopolsce będzie jeździł parowóz + wagony REGIOekspres wynajęte przez Ikeę (obchody 50 urodzin). - psim - 14.06.2011 seba napisał(a):parowóz + wagony REGIOekspres wynajęte przez Ikeę Bajer! Musimy coś takiego kiedyś zorganizować z CSMK :-D To dlatego jeden z REGIOekspresów na dobre stracił atrybuty "klima", "rezerwacja", "wózkowicze"? :-| - pospieszny - 14.06.2011 seba napisał(a):A w weekend po Wielkopolsce będzie jeździł parowóz + wagony REGIOekspres wynajęte przez Ikeę Nie w weekend tylko 22 czerwca, nie po Wielkopolsce tylko przejazd zamknięty Poznań -Zbąszynek z wjazdem na Swedwood w Chlastawie dla menedżmentu z całego świata. Wagony retro w zestawieniu jako IKEAExpress. Pociąg organizuje fundacja Era Parowozów na zlecenie IKEA Polska z okazji 50- lecia biznesu w Polsce. Ciekawy sposób świętowania i promocji firmy. - psim - 14.06.2011 O, a to ciekawe, bo zarówno Mazowsze jak i Mewa mają dostępną rezerwację na 22/06. Natomiast Mazowsze nie ma jej na najbliższy weekend, z powodu "okresowego przeglądu technicznego wagonów REGIOekspres. Skład zestawiony z przedziałowych wagonów zastępczych." hock: - seba - 15.06.2011 Terminy w IPR są dobre, pospieszny pisze o tym samy wydarzeniu, ale o innym pociągu. - przem710 - 16.06.2011 http://www.rynek-kolejowy.pl/24974/Poci ... lbarka.htm Pociąg pokazowy już przejechał po wyremontowanym torowisku. - rolmops - 18.06.2011 Kilka fajnych filmików z przejazdu: - emilio6699 - 09.10.2011 Witam, nawiązując do tematu, mamy teraz październik, czy jeździ coś po tej linii?? Jeżdżę często przez Wielbark i Szczytno i tak naprawdę to jeszcze nie trafiłem na żaden przejazd towarowy ani osobowy.. - rolmops - 19.10.2012 Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka Cytat:Przed ponad rokiem informowaliśmy o remoncie odcinka Szczytno-Wielbark, który przeprowadziła fabryka Swedwood z grupy Ikea. Przez długi czas brakowało jednak przewoźnika, który poprowadziłby przewozy po remoncie. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", w styczniu długo oczekiwane przewozy w końcu ruszą. Po 12 latach przerwy. Wycinek ze spotkania z Andrzejem Masselem z dnia 01.10.2012 w Olsztynie: Cytat:"Wiceminister ocenił również stan prac modernizacyjnych linii Olsztyn – Szczytno – Szymany, która liczy 55 km długości. Jego zdaniem, inwestycja, która finansowana jest z RPO Warmia i Mazury 2007-2013 najprawdopodobniej doczeka się kontynuacji. Ministerstwo chce bowiem wyremontować odcinek linii od Szczytna do Ostrołęki" źródło: olsztyn.com.pl - pitagoras23 - 29.05.2013 8 czerwca będzie ostatnim dniem kursowania pociągów do Wielbarka. Otwarta zaledwie pół roku temu trasa nie cieszyła się zainteresowaniem podróżnych, ale rozkład jazdy nie pozwalał korzystać z połączenia pracownikom największej w regionie fabryki. Przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii nr 35 pomiędzy Szczytnem a Wielbarkiem okazało się fiaskiem: po niecałych 6 miesiącach funkcjonowania połączenie zniknie z rozkładu jazdy. – Na tym odcinku ruch będzie zawieszony od 9 czerwca – mówi Marta Milewska z Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Prześledźmy historię reaktywacji połączenia i jego funkcjonowanie. źródło: Kurier Kolejowy I skończyła się sielanka. Wystarczyłoby pogadać z Ikeą, żeby ta finansowała jedno połączenie, a Urząd dwa pozostałe i żeby były dostosowane do zmian w zakładzie. Wtedy frekwencja by na pewno była większa. - norbert - 29.05.2013 pitagoras23 napisał(a):rozkład jazdy nie pozwalał korzystać z połączenia pracownikom największej w regionie fabryki.A po co mają korzystać pracownicy??? Ważne, że kolejarze mogą jechać, a dla nich godziny kursowania nie mają wielkiego znaczenia. ]-> Przykład z mojego rejonu: Wszyscy wiedzą, że w wielu zakładach pracy popołudniowa zamiana kończy się o 22. W związku z tym ostatni pociąg z Łodzi do Koluszek zawsze był ok. godziny 22.30. Natomiast od 9 czerwca ostatni pociąg będzie odjeżdżał o....21.55. Jakim to trzeba być ignorantem żeby nie zastanowić się czym Ci ludzie mają wrócić do domu??? Przecież to się w głowie nie mieści!!! - hutterdm - 29.05.2013 kolejarzowozy chyba zawsze będą.... - psim - 29.05.2013 No. To kulejarze do spóły z urzędasami postawili na swoim. Nie będzie Szwed pluł nam w twarz! My tu mamy lata doświadczeń w organizacji transportu kolejowego, a taki Szwed to co? On zupełnie nie rozumie lokalnej specyfiki! - pitagoras23 - 29.05.2013 To teraz Sherwood powinien domagać się zwrotu poniesionych kosztów związanych z modernizacją trasy. |