Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html) +--- Wątek: Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity (/thread-1122.html) |
Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity - sphinx - 15.06.2011 Cytat:PKP InterCity inwestuje miliardy w kolej. Pendolino to początek Źródło: Gazeta Wyborcza Ciekawe skąd wezmą na to wszystko pieniądze... - Mika - 15.06.2011 Cytat:Drugi projekt to zakup 30 nowych wagonów piętrowych, które miałyby kursować na trasie Warszawa - Łódź.To mnie ciekawi :-) Jak ktoś będzie coś więcej wiedział to piszcie, piszcie. - Poznanski_mech - 16.06.2011 Lepiej kupić Bombardiery na 160 km/h + nowoczesne wagony piętrowe. Od grudnia na Centralnym zostanie wprowadzona opłata za długość składu więc to nie głupie posunięcie. - Domio - 17.07.2011 Tzn. TLKi na piętrusach ? Trochę żal jak dla mnie wolał bym osobiście wagony normalne np. takie jak ma Bolesław Prus. - przem710 - 18.07.2011 Co wy macie z tym tradycjonalizmem? Albo się rozwijamy albo stoimy w miejscu. - pitagoras23 - 18.07.2011 Owszem zakup nowych wagonów to krok w dobrą stronę. Tylko ja osobiście nie przypisywałbym tych nowych wagonów na jedną trasę. One powinny wyjechać w różne miejsca kraju i na różne pociągi. Nie tylko trasa Warszawa - Łódź jest zatłoczona, ale także Poznań - Szczecin, Kraków - Katowice (w niektórych godzinach). Tylko dziwnym jest dlaczego IC nie chce kupić wagonów sterowniczych? - przem710 - 18.07.2011 Trasa Warszawa - Łódź jest non-stop zatłoczona. - pitagoras23 - 18.07.2011 To nie ulega wątpliwości, ale można dać połowę wagonów na tę trasę, a połowę na inne wymienione, prawda? Jedno drugiego nie wyklucza, choć jeśli tam pójdą piętrowe to reszta pojedzie w Polskę. - przem710 - 18.07.2011 Wagony piętrowe są najlepsze na nie długie trasy o bardzo dużym potoku podróżnych, czyli najlepiej w ruchu metropolitalnym. Trasy Warszawa-Szczecin czy też Warszawa-Katowice nie zaliczają się do grona tego typu linii. Tak jak zauważyłeś po dostarczeniu piętrusów, tradycyjne wagony wrócą na inne trasy i problem będzie rozwiązany, i moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie. Cytat:Tylko dziwnym jest dlaczego IC nie chce kupić wagonów sterowniczych? Hm, a koniecznie one są nam potrzebne, na trasie Warszawa - Łódź nie ma zmiany czoła składu, więc wydaje się to nie potrzebne. Dodatkowo potrzebny byłby odpowiedni tabor do obsługi wagonów sterowniczych, a takowego nie posiadamy. - pitagoras23 - 18.07.2011 Owszem nie ma zmiany czoła na trasie, ale chodzi o to, że jak pociąg dojedzie do stacji końcowej to dzięki tym wagonom sterowniczym nie trzeba będzie podczepiać dodatkowej lokomotywy i później jechać poprzednią na bocznicę. Dzięki temu zyskamy czas postoju oraz nie trzeba będzie przeznaczać na tę trasę wielu loków. - mikrobart - 18.07.2011 pitagoras23 napisał(a):Tylko dziwnym jest dlaczego IC nie chce kupić wagonów sterowniczych?To pytanie pomocnicze - ile lokomotyw przystosowanych do systemu push&pull ma PKP IC? - przewoz - 18.07.2011 Może zacznijmy od tego, że PKP IC nie planuje zakupu wagonów STEROWNICZYCH. W takim układzie żadne lokomotywy ponad EU07 nie są im potrzebne. - psim - 18.07.2011 Przecież madame Sitkowska coś bełkotała o przerobieniu siódemek na zdalne sterowanie ;-] - Maciej - 23.08.2011 http://www.rynek-kolejowy.pl/26619/Dwa_ ... esiaca.htm Czyli IC idzie do przodu! Tylko po przeczytaniu tego artykułu, nasunęło mi się pewne pytanie - czy naprawdę warto prywatyzować IC, skoro idzie już tak dobrze? - pitagoras23 - 23.08.2011 Może sprywatyzowane IC będzie znacznie lepsze, niż państwowe, bo wówczas nikt z Ministerstwa nie będzie rządził, co gdzie ma jeździć. A tak wolny rynek zdecyduje. |