[Łódź] Testy Moderusa Beta - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: [Łódź] Testy Moderusa Beta (/thread-1143.html) |
[Łódź] Testy Moderusa Beta - Virakocha - 21.06.2011 http://pl.wikipedia.org/wiki/Moderus_Beta_MF_02_AC Co sądzicie o tym typie tramwaju :?: Poznań ma już dwie sztuki, #415 i #416, stacjonujące na S3 Forteczna i w warunkach nasilonego tłoku sprawują się przynajmniej moim zdaniem nieźle Trochę o technice: Liczba członów 3 Długość 28250 mm Szerokość 2350 mm Wysokość 3350 mm Niskopodłogowość 25% Liczba miejsc siedzących 30+9 Liczba miejsc stojących około 175 Prędkość maksymalna 70 km/h Miasta Poznań - Gżągal - 21.06.2011 Co by nie mówić jest to b. dobre rozwiązanie dla tych, którzy wahają się co zrobić z starymi 105Na. Czekam aż takie coś pojawi się na ulicach Szczecina ;-) - Mika - 21.06.2011 Stare 105Na to możesz wyrzucić. To jest nowy tramwaj wzorowany jedynie na 105Na. - Gżągal - 21.06.2011 Mika i tutaj właśnie wychodzi to, dlaczego nie uważam się za MKM ;-) Rozumiem, że jest to pojazd, który na razie jest tylko w Poznaniu. Ktoś się orientuje czy inne miasta zainteresowały się tym pojazdem? - Mika - 21.06.2011 Na razie tylko Poznań. Ciekawe ile kosztował i jakie są jego parametry w porównaniu do Tramino. - Virakocha - 22.06.2011 Tramino wyciąga taką samą prędkość i jest niskopodłogowe w całości, a Moderus w części (środkowy człon). Poza tym Tramino, zwłaszcza testowy #451 z S1 Głogowska mocno trzęsie zwłaszcza na odcinkach o nierównej geometrii torów, poza tym jest ciasny. Moderus jedzie bardzo płynnie i jest w nim dużo miejsca ;-) - Mika - 22.06.2011 Dobrze wiesz że chodzi mi o konkrety w obu przypadkach, cyfry, liczby itd. ;-) Wszystko musi być czysto czarno na białym :-P - Virakocha - 22.06.2011 Cytat:Moderus Beta MF 02 AC jest jednoprzestrzennym i trójczłonowy pojazdem, którego środkowy segment jest niskopodłogowy. Posiada szerokie otwierane odskokowo na zewnątrz drzwi. Tramwaj może pomieścić 207 pasażerów, w tym posiada 30 miejsc siedzących oraz 9 składanych foteli. Długość pojazdu wynosi 28,25 m, szerokość 2,35 m, wysokość 3,35 i może jechać z maksymalną prędkością 70 km/h. za Wikipedią Proszę bardzo - rustsaltz - 22.06.2011 Nie wnikając w cyferki, Moderus nie jest całkowicie niskopodłogowy, co oznacza, że wymaga niższej jakości torowiska niż niskopodłogowy Tramino. Ja bym chętniej zobaczył porównanie Moderusa z Protramem, gdyż są to pojazdy podobnej klasy. - Virakocha - 22.06.2011 Cytat:205 WrAs to trójczłonowy, jednostronny i jednokierunkowy tramwaj częściowo niskopodłogowy (22,04% niskiej podłogi – w środkowym członie), wyglądem nawiązujący do typu 204 WrAs. Człony skrajne pojazdu są adaptowane wprost z tramwaju 204 WrAs, przy projektowaniu tramwaju brała udział firma EC Engineering. Napęd stanowi 8 silników prądu przemiennego (asynchroniczne, stąd nazwa "As") zaopatrzonych w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaj posiada połówkowy pantograf, wyświetlacze diodowe, a także piasecznice. Motorniczy dysponuje klimatyzacją i ergonomicznym stanowiskiem pracy. Za wikipedia.pl Powyżej prezentuję wam nieco informacji o Protramie 205WrAs, odpowiedniku Moderusa Beta MF 02 AC :-P Porównajcie, który lepszy. W moim odczuciu Protram 205 lepszy jest na wąskie tory, gdyż jest węższy w stosunku do Moderusa. Poza tym kwestie estetyczne- Moderus jest całkiem ładny a Protram dość toporny. ;-) - zimorodek90 - 23.06.2011 Kwestia gustu-pamiętam jak byłem rok-dwa lata temu we Wrocławiu i byłem zachwycony 205wras :-P a nawet skartoflonymi stopiątkami :lol: Ten Moderus jakoś taki neutralny mi się wydaje -dla mnie ani ładny ani brzydki. Będę w Poznaniu niedługo to postaram się zapolować na Pumę i tego Moderusa żeby sprawdzić odczucia z jazdy :-).Oczywiście nie są to dwie połączone członem niskim stopiątki,to tylko oficjalna wersja żeby nie trzeba było robić przetargu :-D - mrug - 30.06.2011 Nie wiem jak Wam, ale mi ten tramwaj kojarzy się ze stonogą. Był już film "Ludzka stonoga" a teraz jest tramwaj "stozłom stonoga". - Maciej - 01.07.2011 Ueee tam, lepiej jakiś nowszy niż te rozklekotane 105. ;d - ET40 - 23.01.2012 Czy Beta MF02 AC posiada wózki identyczne jak te w 105Na? Z zewnątrz wyglądają tak samo, dlatego pytam. Co prawda w MF02 AC są one schowane, ale co nieco widać. Jeżeli są to wózki tożsame ze 105Na to moje drugie pytanie brzmi: czy możliwa byłaby zmiana wózków w MF02 AC na wózki z 805Na i tym samym powstanie wersji wąskotorowej? Oczywiście jest to teoretyzowanie, ale dla takich miast jak Grudziądz lub Toruń taki tramwaj byłby wprost idealny tym bardziej, że jeżeli Toruń ogłosi jakiś przetarg na nowe tramwaje to wybór Pesy w grę raczej nie wchodzi ;-) Moderus Beta będzie przez miesiąc testowany na łódzkich tora - danyeru - 10.05.2012 Cytat:Cztery tygodnie będzie trwało testowanie na łódzkich torach tramwaju Moderus Beta MF 02 AC. Jest to jednoprzestrzenny i trójczłonowy pojazd. Środkowy segment tramwaju jest niskopodłogowy. Człon ten ułatwia podróż osobom niepełnosprawnym, starszym i opiekunom z wózkiem dziecięcym. W tramwaju zamontowano nowoczesny oraz wydajny układ wentylacji i ogrzewania. Urządzenia grzewczo-wentylacyjne znajdują się zarówno w suficie jak i pod siedzeniami, co zapewnia lepszy komfort wewnątrz tramwaju. Sterowanie układem pozwala na utrzymanie stałej temperatury. Tramwaj wyposażono w szerokie drzwi otwierane na zewnątrz, dzięki którym wymiana pasażerów jest zdecydowanie sprawniejsza. Więcej na MPK Łódź |