Składy klasyczne czy zespolone? - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +--- Wątek: Składy klasyczne czy zespolone? (/thread-1153.html) |
Składy klasyczne czy zespolone? - Fred - 23.06.2011 Jestem tu nowy i Witam Wszystkich! Jak sądzicie, w jakim kierunku idą pasażerskie przewozy kolejowe jeśli chodzi o tabor? Tak jak w temacie- składy klasyczne, czy zespolone? Do których należy przyszłość? - psim - 23.06.2011 Witaj! Będą funkcjonowały równolegle. :-) - 8-VOP - 23.06.2011 Równolegle, tak przynajmniej wskazuje logika, aczkolwiek w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe. - ET40 - 23.06.2011 Równolegle, jednak oba typy składów mają swoje zastosowanie i tak trudno mi wyobrazić sobie pociąg wysokich prędkości (czyli powyżej 250 km/h) będący składem klasycznym (jednak w tym momencie dyskutujemy tu nie o Polsce, tylko raczej o "reszcie świata" zachodniego). Generalnie obecnie trochę więcej argumentów przemawia za składami zespolonymi, jeżeli do składów zespolonych zaliczymy także wagony motorowe popularnie i błędnie nazywane szynobusami. Najsilniejszy argument to ekonomia - dlatego większość składów interREGIO jest obsługiwana składami EN57, EN71 i ED72 a także rodzynkami ED73 i ED59, z przyczyn ekonomicznych też na trasach spalinowych składy wagonowe są wypierane przez SZT i wagony motorowe. Za składami wagonowymi przemawia komfort i elastyczność - można taki skład poprowadzić lokomotywą elektryczną, a tam, gdzie trzeba zmienić lokomotywę na spalinową. - Mika - 23.06.2011 Cytat:Jak sądzicie, w jakim kierunku idą pasażerskie przewozy kolejowe jeśli chodzi o tabor?Idą w kierunku składów zespolonych. (niestety) - sphinx - 24.06.2011 Elastyczność składów wagonowych to też możliwość zmiany długości stosownie do potrzeb. Komfort oferują lepszy tylko w stosunku do bardziej budżetowych EZTów, zespolaki (czy to KDP czy "zdegradowane" jak nasze Pendolino) są dość porównywalne. W segmencie 160-200km/h składy wagonowe trzymają się mocno (ze względu na komfort, cenę i elastyczność), powyżej i poniżej tylko "multiple units" - przem710 - 24.06.2011 A zapomnieliście o składach typu push-pull. To idealne rozwiązanie dla kolei regionalnych, posiada zalety EZT takie jak błyskawiczna zmiana czoła, a także zalety tradycyjnych składów wagonowych gdyż można zestawiać dowolna konfiguracją. |