Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Modernizacje EN57, EN71 i pochodnych - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: Modernizacje EN57, EN71 i pochodnych (/thread-1220.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21


Modernizacje EN57, EN71 i pochodnych - Gżągal - 14.07.2011

Urząd Marszałkowski ratuje koleje regionalne. Z kasy województwa przeznaczy 1,5 mln złotych na naprawy rewizyjne pociągów.

Źródło: Kolejowy Komis


- mikrobart - 14.07.2011

O tak, zauważyłem wpis na RK. Nie zapędzałbym się jednak ze słowem "modernizacja" - z tego, co wyczytałem to jedynie naprawa rewizyjna, nie spodziewałbym się czegoś super ;-)


- Virakocha - 14.07.2011

Może za to przybyć kilka AKMów jeszcze- bodaj lubuskie czy lubelskie chce zmodernizować EN57 do parametru 120 km/h i silników asynchronicznych ;-)


- Gżągal - 14.07.2011

mikrobart, nie psuj nadziei ;-)

Z tego co się orientuje niedawno był przetarg na modernizację EZT ogłoszony przez PR. Czy ma on coś wspólnego z pierwszym postem?


- sphinx - 14.07.2011

Lubelskiemu zmodernizuje ZNTK MM. Niedawno podobny przetarg na 3 modernizacje (asynchrony, klima, drzwi odskokowe) rozpisało podlaskie.


- Virakocha - 15.07.2011

Cytat: Podlaskie zmodernizuje 3 składy EN57

Województwo podlaskie wzbogaci się o 3 zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57. Pojazdy zyskają nowe silniki asynchroniczne, które rozpędzą je do maksymalnie do 120 km/godz. oraz nowe wnętrze, w którym pojawi się monitoring i klimatyzacja. Składy wyjadą na tory do końca listopada 2012 roku.

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego rozpisał przetarg nieograniczony na wykonanie naprawy głównej wraz z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym.

Modernizacja napędu pojazdu obejmuje zastosowanie falowników trakcyjnych, sterownika mikroprocesorowego i silników asynchronicznych prądu przemiennego, aby pozwolić na podwyższenie prędkości max do 120 km/h. Zmodernizowane pojazdy będą wyposażone m.in. w monitoring, klimatyzację, system elektronicznej informacji pasażerskiej, toalety z zamkniętym obiegiem oraz pomost dla osób niepełnosprawnych.

W szczegółowych warunkach zamówienia jest również przewidziane zapewnienie możliwości późniejszej instalacji systemu sieci bezprzewodowej i zintegrowanego z nią systemu GSM wewnątrz pojazdu, docelowo umożliwiającego podróżującym połączenie z siecią Internet bezprzewodowo.

Wykonawcy składający oferty zobowiązani są do zabezpieczenia ich wadium w kwocie 600 tys. zł. Realizacja zamówienia ma się rozpocząć we wrześniu 2011 roku, a zakończyć do końca listopada 2012 roku. Termin składania ofert upływa 28 sierpnia 2011 roku.

Źródło: Rynek Kolejowy


- przem710 - 15.07.2011

To ciekawe coraz więcej modernizacji, czyżby coraz lepiej na polskiej kolei?


- Maniek - 15.07.2011

Dla mnie to jest podejrzane. Nagle wszystkie województwa zrzuciły się na modernizacje/zakup nowych ezetów? :lol:


- sphinx - 15.07.2011

Nie lepiej na kolei, województwa inwestują własne pieniądze (nie kolejowe). Zdziwił mnie skąpy dotychczas marszałek podlaski.


- karolmaszynista - 15.07.2011

EN57 ciągle są modernizowane, a EN71 nikt nie zmodernizuje...Przecież EN71 jest lepszy na tłoki.


- przem710 - 15.07.2011

EN57 jest znacznie więcej niż EN71. Poza tym SKM Trójmiasto oraz KM posiadają kilka zmodernizowanych EN71.


- mikrobart - 15.07.2011

Nie ma się czym zachwycać - województwa modernizują 2-3 EZT a mają ich 10 czy 20 razy więcej. Oby za tym poszła fala modernizacji a nie zaspokajanie kropli w morzu potrzeb.


- Poznanski_mech - 15.07.2011

Newag zmodernizuje dla Wielkopolski też 3 EZTy.

KOW napisał(a):Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego podpisał z firmą Newag umowę na modernizację 3 EN57.

Umowa została zawarta 14 lipca 2011 r. Zakres modernizacji obejmuje prace, które są obecnie realizowane przy modernizacji dla Kolei Mazowieckich poszerzone o klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

Remont pociągów zostanie zrealizowany w ramach prowadzonego przez Urząd postępowania na „wykonanie naprawy głównej wraz z modernizacją 3 szt. EZT serii EN57”.

W ogłoszonym w kwietniu tego roku przetargu, Newag pokonał konsorcjum firm Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”.

Wartość zawartej umowy wynosi 21 mln zł brutto. Modernizacja ma zostać wykonana do 30 listopada 2011 r.

Źródło: Kow


- Maciej - 15.07.2011

Może wreszcie jakiś ze zmodernizowanym czółkiem się w Wlkp pojawi... Big Grin


- przewoz - 15.07.2011

rysiogeniusz napisał(a):Z tego co się orientuje niedawno był przetarg na modernizację EZT ogłoszony przez PR. Czy ma on coś wspólnego z pierwszym postem?

Przetarg ogłoszony w PR to zwykłe rewizje, rozszerzone o dołożenie systemu informacji o otwartych drzwiach, płytki sterującej wałem kułakowym etc. Nic poważnego.