Otwarte drzwi w lokomotywie - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: BOCZNE TORY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-97.html) +--- Dział: O WSZYSTKIM I NICZYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-9.html) +--- Wątek: Otwarte drzwi w lokomotywie (/thread-1265.html) |
Otwarte drzwi w lokomotywie - Przemek19840 - 30.07.2011 Witam, zapewne wielu z was spotkało się kiedyś z tym że jadąca lokomotywa ma otwarte tylne (W zależności od kierunku jazdy) drzwi zdarzają się też że otwarte są przednie. Zdarza się tak w pociągach towarowych i w lokomotywach elektrycznych, kiedyś słyszałem od kogoś że to takie dodatkowe chłodzenie jest, nie wiem czy to ktoś powiedział w żartach czy na poważnie. Swoją drogą ja jako maszynista bał bym się tak jechać z otwartymi drzwiami szczególnie w nocy bo kilka razy będąc na stacji lub jak się świecą latarnie przy torach to pociągi z domu widzę idealnie to też mają drzwi otwarte, przecież na jakimś zwolnieniu lub postoju mógłby ktoś wskoczyć do lokomotywy i nieszczęście gotowe. Ale to może tylko moja takie fanaberie. Ale jeśli ktoś coś wie na temat otwartych drzwi podczas jazdy proszę o informacje - danyeru - 30.07.2011 Chodzi zapewne o to, że żadnych klim czy innych takich lokomotywy te nie mają (chyba, że przeszły odpowiednią modernizację). Zatem kiedy jest duchota i upał, a siedzi się w nagrzewającej się zamkniętej puszce, to lepiej otworzyć drzwi i wprowadzić trochę przeciągu. Szanse na wtargnięcie osoby trzeciej są mniejsze, niż na dostanie udaru cieplnego. ;-) - Przemek19840 - 30.07.2011 Dobrze wszystko fajnie tylko dlaczego zawsze otwierane są tylne drzwi? jak znajdę jakiś taki filmik to pokażę o co mi chodzi bo wiem że chyba kiedyś nagrałem jak byczek jechał z otwartymi drzwiami, co do wtargnięcia to skoro w biegu potrafią otworzyć wagon i wysypywać węgiel to mogą i wsiąść do lokomotywy dla takich to nie jest problem. - Maciej - 30.07.2011 Przemek19840, Wiesz, do lokomotywy pędzoącej z 70-90 na godzinę raczej nikt nie wskoczy. :-P - karolmaszynista - 30.07.2011 Jeśli chłodzenie lokomotywy to drzwi od silnika otwarte, a nie od kabiny. - mikrobart - 30.07.2011 karolmaszynista napisał(a):to drzwi od silnika otwarteNie rozumiem - jakie drzwi od silnika? - Przemek19840 - 30.07.2011 Maciej napisał(a):Przemek19840, Wiesz, do lokomotywy pędzoącej z 70-90 na godzinę raczej nikt nie wskoczy. :-P Tak kolego zgadza się, ale sam dobrze wiesz że są takie odcinki gdzie jest naprawdę fatalny stan torów i pociągi muszą zwalniać że pijany rowerzysta by go wyprzedził, sa też sytuacje że pociąg stoi pod semaforem i też może tak być że ktoś wskoczy. [ Dodano: 2011-07-30, 21:05 ] mikrobart, koledze może chodziło o drzwi do przedziału silnikowego i stąd te drzwi do silnika. choć kiedyś na jakichś DTK maszynista tłumaczył mi że podczas załączonych obwodów i ruchu lokomotywy drzwi do przedziału są zamknięte i nie ma możliwości ich otwarcia. Ale nie jestem pewny czy mówił o przedziale silnikowym czy o innej części lokomotywy. - Obleśny Szczur - 30.07.2011 Cytat:Nie rozumiem - jakie drzwi od silnika? Dla przyk³adu - tak siê robi na przyk³ad w Lxd2, jak jest za gor±co mo¿na spokojnie pootwieraæ drzwi do przedzia³u silnika (tylko trzeba jakim¶ prymitywnym sposobem je zablokowaæ, ¿eby siê nie zamyka³y). Podobne "cuda" mo¿na robiæ w stonce czy trumnie. - mikrobart - 30.07.2011 Ach tak, teraz rozumiem - nie do końca zrozumiałem to, co miał na myśli karolmaszynista. Rzeczywiście, nie jeden raz widziałem otwarte drzwi od przedziału silnikowego w SM42. Widuję też otwarte drzwi w lokomotywach od strony maszynisty - nigdy nie widziałem, aby były otwarte te z tyłu. - Obleśny Szczur - 30.07.2011 Bo "z ty³u" nie ma nic takiego, co wymaga³oby ostrego ch³odzenia, jest tam przedzia³ dla aparatury elektrycznej, a w SP kocio³ek (który z za³o¿enia ma byæ do grzania, a nie ch³odzenia ;-) ). - karolmaszynista - 31.07.2011 Mi chodzi, o zewnętrzne klapy silnika, często tak robią w SM42 i Lyd1. - MichałŁ - 31.07.2011 Tu najbardziej chodzi a lepsze chłodzenie sprężarki powietrza i ogólne przewietrzenie przedziału maszynowego. W Tamarze często w lato otwierają drzwi przy sprężarce a czasami jeszcze pierwsze od przodu. Gagar podobnie często widać otwarte drzwi prowadzące bezpośrednio do przedziału maszynowego tam jest właśnie sprężarka oraz czasami otarte drzwi zewnętrzne korytarza przy kabinie B i do przedziału maszynowego z tego korytarza. W SM42 też czasami można spotkać otwarte drzwiczki na przednim pomoście tam właśnie jest sprężarka - przem710 - 21.08.2011 Dziś dowidziałem się że otwieranie drzwi np w ET22 jest nie wskazane, ze względu na powstające zabrudzenia, czyli zwykły kurz który osadza się na aparaturze. - karolmaszynista - 21.08.2011 Dziś widziałem otwarte drzwi w EU07, który przyprowadził z Białegostoku TdP. - Alexej - 21.08.2011 Ta "praktyka" uprawiana jest już od długiego czasu, więc nie wiem,czemu tu się dziwić. W SU45 jak otworzysz przednie okienka i tylne drzwi to masz dobry przeciąg. No i łatwiej pety wyrzucać,nie trzeba wstawać z krzesła :-D Po kilku godzinach pracy w kabinie zaczyna się robić naprawdę gorąco, otwarcie drzwi jest często jedynym wyjściem, by się "trochę" ochłodzić. Co do otwierania drzwi w przedziałach maszynowych. Nie tak dawno, gdy SM42 zastępowała zdefektowane SU45 w IC "Hańcza" otworzenie wszelkich możliwych "luków" było warunkiem koniecznym, by maszyna zdołała dotrwać do końca swojej służby, wszak niemal bez przerwy pracowała na najwyższych obrotach. A dla stonki z takim składem dosyć ciężko jest osiągnąć i utrzymać 80 km/h. |