Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Portal Dworzecpolski.pl - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: DWORCE, STACJE I PRZYSTANKI KOLEJOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-13.html)
+--- Wątek: Portal Dworzecpolski.pl (/thread-1338.html)

Strony: 1 2


Portal Dworzecpolski.pl - mikrobart - 30.08.2011

Dzisiaj ruszył portal <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.dworzecpolski.pl">www.dworzecpolski.pl</a><!-- w -->

Strona wygląda całkiem ciekawie, informacji na niej sporo - mamy jakieś sugestie do jej twórców?


- Tet - 30.08.2011

Jest pare niedociągnięć, jednak sądzę że szybko znikną. Na przykład podstrona "Fotoplastikon" nie ładuje stylów a miniaturki zdjęć w Infomacie mają zły adres do większej wersji i odsyłają do nikąd. Podoba mi się ilość informacji i rozbudowana podstrona "kontakt", może jak napiszę maila dot. omawianego kilka tygodni temu zakazu fotografowania na konkretny adres to ktoś raczy odpisać.
Podsumowując, podoba mi się :-)


- Obleśny Szczur - 30.08.2011

Twórcy na pewno nie wiedz± co to jest poprawny kod -> http://validator.w3.org/check?uri=http% ... ne&group=0


- Tet - 01.09.2011

No bez przesady Szczur ;-)

http://validator.w3.org/check?uri=www.forumkolejowe.pl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0


- mikrobart - 01.09.2011

Dla mnie, laika, to najmniej ważne - strona działa, nie krzaczy się. Wolę oceniać wartość merytoryczną i nalegam, żeby szczególniej zająć się właśnie tą kwestią.


- przem710 - 01.09.2011

My nie tworzyliśmy kodu forum ;-)


107 remontowanych dworców w Polsce - pitagoras23 - 31.10.2011

Na portalu w dniu dzisiejszym pokazał się bardzo fajny artykuł:

Nabrałem wiary w powodze­nie tego pro­jektu po niedziel­nych odwiedz­i­nach na budowie dworca w Poz­na­niu. Robi się! Widać efekty! I choć to dopiero pier­wsze ele­menty kon­struk­cyjne, choć dojrzeć można zaled­wie zarys budynku, jest nadzieja… O inne mod­ern­iza­cje obaw­iam się mniej.

Po dziesię­ciu miesią­cach 2011 roku warto pokusić się o pier­wsze pod­sumowa­nia. Co się udaje, co idzie gorzej? Przede wszys­tkim widać wielką mobi­liza­cję, a doty­czy to nie tylko dwor­ców szykowanych na Euro 2012. Niewąt­pli­wie jedną z najwięk­szych budów w Polsce jest teraz mod­ern­iza­cja Dworca Głównego we Wrocławiu, na której przez 24 godziny na dobę pracuje kilkuset robot­ników budowlanych. Ten dworzec to wielkie wyzwanie i wielka niewiadoma zarazem, zwłaszcza w kon­tekś­cie dziesiątek odkryć kon­ser­wa­tors­kich i tysięcy prob­lemów tech­nicznych, które rodzi inwest­y­cja w przestrzeni pół­toraw­iekowego obiektu. Podob­nie jest na budowie dworca w Katow­icach, real­i­zowanej w ścisłym cen­trum miasta, z wieloma kom­p­likac­jami, i nieco z innych powodów – w Poz­na­niu, gdzie spóźnieni jesteśmy dzięki opiesza­łości lokalnych urzędników.

źródło: www.dworzecpolski.pl


- mikrobart - 31.10.2011

Może zostałem omotany przez Jacka Prześlugę, ale wydaje mi się, że to wizjoner i rzeczywiście zależy mu na dobru kolei - w tym wypadku dworców. Nikt nie odmówi mu skuteczności - efekty są wymierne, bywam w Lesznie, co kilka dni jestem w rejonach głównego dworca Wrocławia, często korzystam z dworca Wrocław Mikołajów - one pięknieją lub już wypiękniały, brawo!

Szkoda tylko, że tak bardzo widać podział na spółki - dworzec w Lesznie i okropna granica, gdzie zaczynają się obskurne perony, to samo na Mikołajowie.


- przem710 - 31.10.2011

Dlatego dworzec polski powinien być właścicielem całego dworca włącznie z peronami, bo potem tworzą się takie absurdy. Piękny dworzec a na peronach bieda z nędzą.


- pitagoras23 - 31.10.2011

To jest ten ból i największym niewybaczalnym błędem jest, że PLK się nie chce zgodzić na remonty peronów wraz z torami. Od razu byłoby piękniej, nawet jeżeli zaraz za stacją byłyby stare tory z drewnianymi podkładami.

On mógłby pieścić ważniejsze stanowisko na naszej kolei podobnie jak Pan Massel moim zdaniem.


- Ostrowianin - 31.10.2011

przem710, No przykład mamy w Ostrowie. Dworzec zrobiony, piękny, nowoczesny. A z peronów zostanie tylko zrobiony peron 1, a 2 i 3 zostanie nietknięty, a latem gdy pada deszcz, z tego dach po prostu leje się, gdyż te drewniane belki mają już swoje lata


- mikrobart - 31.10.2011

Zobaczcie, jaka żenada będzie, gdy do Polski zjadą turyści i kibice - wchodzą na dworzec - cud, miód, orzeszki, potem wychodzi na peron i...

To samo dzieje się w odwrotnych sytuacjach - linia jest remontowana, perony pięknieją a kilka metrów dalej zostaje obskurny budynek dworcowy.


- przem710 - 31.10.2011

Jeżeli chodzi o torowisko to żeby chociaż nie było zarośnięte, to nie wymaga olbrzymiego nakładu pracy i funduszy.


- Ostrowianin - 31.10.2011

mikrobart, No to jest Polska. Co z tego, że PKP Intercity zrobi na glanc wagony, będą po modernizacji, odświeżone, czysta itd, jak pojadą z zawrotną prędkością jak np na Śląsku i zatrzymają się na jakieś stacji rodem z PRLu


- pitagoras23 - 31.10.2011

Wszystko to wymaga czasu i mnóstwo pieniędzy, ale przede wszystkim pomyślunku, że jak już robić to wszystko od razu a nie kawałkami i później na następną rzecz czekać latami...