[Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: [Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity (/thread-136.html) |
[Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity - TOMEKKOT - 19.06.2010 Zakładam ten temat abyśmy mogli sobie pomówić na temat składów zespolonych dla PKP Intercity. Wyobraźmy sobie że kontrolujemy przetarg, i jaki byście produkt najlepiej widzieli na naszych szlakach? Moimi trzema liderami są Venturio oraz Velaro które ma dopuszczenia do poruszania sie po sieci DB oraz OBB , trzecim kandydatem jest włoskie Pendolino, ono również posiada dopuszczenie do poruszania się po terytorium Niemiec ale również po sieci CD. Niestety obawiam się że obie oferty mogą być przekreślane poprzez cenę. - mikrobart - 13.07.2010 Niestety ostatnio o składach zespolonych dla IC zrobiło się bardzo cichutko. Czy trwają jakieś rozmowy na ten temat, coś się dzieje? Czy stoimy w miejscu? - Obleśny Szczur - 13.07.2010 .. - mikrobart - 13.07.2010 Obleśny Szczur, i długo jeszcze nie będzie miało po czym jeździć. Takie składy można oddelegować na CMK i na E20, a wagony z tych linii przesunąć na inne ważne linie. - Petyniak - 13.07.2010 Cytat:Niestety ostatnio o składach zespolonych dla IC zrobiło się bardzo cichutko. I moim zdaniem dobrze. Nie chcę tu tego badziewia. Chcę, żeby było jak teraz, nno może ciut lepiej...(Wiem, jestem dziwny ;-P) - mikrobart - 13.07.2010 Przestań, obawiam się, że takie sentymentalne podejście mają również betonowe władze PKP, dlatego wszystko wygląda jak wygląda... - Petyniak - 13.07.2010 Jakby mieli sentyment do loków to by o nie dbali ;-) A z resztą macie tu przykład : EP09-001 i 013 Brak obwódek przy reflektorach Brud Rysy na oknach (głębokie) To jeszcze nic...gdzie indziej to jest dopiero... - mikrobart - 13.07.2010 Petyniak, myślisz, że ile można dbać o stare EU07 czy kible? Możesz je stale modernizować, ale data ich produkcji jest niezmienna. - Petyniak - 13.07.2010 Kible można zastąpić Flirtami i wysłać na szlaki z mniejszym ruchem. (Przyda się trochę nowych EN75) EU07 na razie dają radę...później można by je zastąpić Husarzami i także wysłać na linie o mniejszej frekwencji podobnie jak EN57. Skoro z Wolsztyna do Poznania jeżdżą kilkudziesięcio letnie parowozy i nikt nie narzeka...to jak 40 letnie siódemki jeszcze pośmigają to chyba też się nikt nie obrazi...(nikt normalny). - mikrobart - 13.07.2010 Petyniak napisał(a):Skoro z Wolsztyna do Poznania jeżdżą kilkudziesięcio letnie parowozy i nikt nie narzeka...Ale mnie rozbawiłeś, aż mnie skręca! A słyszałeś termin RETRO? Ludzie przyjeżdżają z całej Polski żeby zobaczyć parowóz w ruchu liniowym, a Ty go porównujesz do kibli? No nie widziałem jeszcze zagranicznych turystów chcących zobaczyć sławnego kibla. A jakie są to szlaki z mniejszym ruchem wg Ciebie? :-) Takie szlaki nie są zazwyczaj zelektryfikowane. - Petyniak - 13.07.2010 mikrobart napisał(a):Ale mnie rozbawiłeś, aż mnie skręca! Śmiech to zdrowie. mikrobart napisał(a):A jakie są to szlaki z mniejszym ruchem wg Ciebie? :-) Takie szlaki nie są zazwyczaj zelektryfikowane. Co ty powiesz ? Ja akurat daleko szukać nie muszę...Pyskowice Miasto - 2 perony i mało ludzi (kiedyś, bo dziś stacja zamknięta...mała frekwencja a duże składy - to było przyczyną likwidacji mojej kochanej stacyjki...) - mikrobart - 13.07.2010 A masz pomysł na to, skąd wziąć kasę na zastąpienie kibli Flirtami? Kible wcale nie nadają się na drugorzędnie linie, gdzie frekwencja jest mała. 20% kibla zajęta - generowanie strat. - Lutek - 13.07.2010 Petyniak, przestań pitolić bezsensu i zajmij się czymś pożytecznym. A o co chodzi z tą EP09? Wielki sentyment? - Petyniak - 13.07.2010 A to taki przykład traktowania lokomotyw...Ale sentyment także... - rustsaltz - 13.07.2010 Abstrahując od sentymentów składy zespolone (ponoć na kolei każdy nazywa się kiblem-FLIRTa również) są dużo tańsze w eksploatacji, lżejsze niż klasyczny wagonowiec (znowu korzyści). Poza tym nie trzeba robić nimi oblotów (znowu korzyści) |