SKM modernizuje 14WE - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: SKM modernizuje 14WE (/thread-1420.html) |
SKM modernizuje 14WE - ET40 - 30.09.2011 LINK: Rynek Kolejowy To było raczej do przewidzenia, że pozostawienie układu napędowego rodem z EN57 w praktycznie nowych jednostkach jest rozwiązaniem tymczasowym. Raz jechałem 14WE i wrażenia z jazdy...jedzie się dziwnie. EZT wyglądający nowocześnie, komfortowy, klimatyzowany z nowoczesnym wystrojem wnętrza a dźwięki i szarpanie przy rozruchu jak w EN57 :-D - sphinx - 30.09.2011 Akurat plany modernizacji nie są żadnym zaskoczeniem, jest nim zakres zmian. Zamiast zwykłej, popularnej (a więc i sprawdzonej) moderny a la AKM pełna wymiana napędu i podwozia (wózków) na nowe. To trudne, drogie, nie sprawdzone i nie wiem czy w ogóle ktoś to zaprojektował, czy to tylko gadanie prezesa. Skoro o tym mówią to możliwe, że coś już jest na rzeczy i Newag (jako producent 14WE) też się szykuje. - sphinx - 22.06.2012 Jednak z modernizacji prawdopodobnie nici: Cytat:SKM zamierza sprzedać wszystkie 14WEWięcej: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... -14WE.html - przem710 - 22.06.2012 Historia jak z EW58. Tylko ciekawe czy ktoś się skusi na taką "piętę achillesa"? No i drugie pytanie co w zamian za 14WE? - sphinx - 22.06.2012 "Pięta achillesa" potrzebuje modernizacji i nie powinno być źle. Pierwotnie rozważano dwie opcje - właśnie modernizację lub sprzedaż i kupno(leasing) nówek. W zanadrzu mają jeszcze opcję z ostatniego przetargu na 3 sztuki 35WE więc raczej by im pasowało (8 sztuk 14WE zastąpione przez 9x35WE), tylko ciekawe czy się na to zdecydują. - przem710 - 22.06.2012 Jak się zdecydują na sprzedaż, to nie mają wyboru ;-) - sphinx - 22.06.2012 Jeśli zdecydują się na sprzedaż to mają wybór - jeździć tym co jest (wtedy już będą wszystkie 35WE), domówić kolejne albo rozpisać nowy przetarg (np. na EZTy o innej długości). |