Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
SKM modernizuje 14WE - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: SKM modernizuje 14WE (/thread-1420.html)



SKM modernizuje 14WE - ET40 - 30.09.2011

LINK: Rynek Kolejowy

To było raczej do przewidzenia, że pozostawienie układu napędowego rodem z EN57 w praktycznie nowych jednostkach jest rozwiązaniem tymczasowym. Raz jechałem 14WE i wrażenia z jazdy...jedzie się dziwnie. EZT wyglądający nowocześnie, komfortowy, klimatyzowany z nowoczesnym wystrojem wnętrza a dźwięki i szarpanie przy rozruchu jak w EN57 :-D


- sphinx - 30.09.2011

Akurat plany modernizacji nie są żadnym zaskoczeniem, jest nim zakres zmian. Zamiast zwykłej, popularnej (a więc i sprawdzonej) moderny a la AKM pełna wymiana napędu i podwozia (wózków) na nowe. To trudne, drogie, nie sprawdzone i nie wiem czy w ogóle ktoś to zaprojektował, czy to tylko gadanie prezesa. Skoro o tym mówią to możliwe, że coś już jest na rzeczy i Newag (jako producent 14WE) też się szykuje.


- sphinx - 22.06.2012

Jednak z modernizacji prawdopodobnie nici:

Cytat:SKM zamierza sprzedać wszystkie 14WE

Wszystko wskazuje na to, że warszawska Szybka Kolej Miejska sprzeda wszystkie pojazdy serii 14WE. Składy te z uwagi na ich awaryjność są piętą achillesową taboru przewoźnika. Wstępna analiza wykazała, że nie opłaca się ich modernizować.
Więcej: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... -14WE.html


- przem710 - 22.06.2012

Historia jak z EW58. Tylko ciekawe czy ktoś się skusi na taką "piętę achillesa"? No i drugie pytanie co w zamian za 14WE?


- sphinx - 22.06.2012

"Pięta achillesa" potrzebuje modernizacji i nie powinno być źle. Pierwotnie rozważano dwie opcje - właśnie modernizację lub sprzedaż i kupno(leasing) nówek. W zanadrzu mają jeszcze opcję z ostatniego przetargu na 3 sztuki 35WE więc raczej by im pasowało (8 sztuk 14WE zastąpione przez 9x35WE), tylko ciekawe czy się na to zdecydują.


- przem710 - 22.06.2012

Jak się zdecydują na sprzedaż, to nie mają wyboru ;-)


- sphinx - 22.06.2012

Jeśli zdecydują się na sprzedaż to mają wybór - jeździć tym co jest (wtedy już będą wszystkie 35WE), domówić kolejne albo rozpisać nowy przetarg (np. na EZTy o innej długości).