Modernizacje linii kolejowych - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Modernizacje linii kolejowych (/thread-1423.html) |
Modernizacje linii kolejowych - pitagoras23 - 03.10.2011 Z racji tego, że wiele linii było, jest lub będzie modernizowanych może lepiej będzie, jak o pewnych inwestycjach poinformuje się w jednym wątku zbiorowym. Nie warto czasami tworzyć oddzielnych wątków dla każdej linii. Taki jest mój pomysł. Na początek może: Poznań - Piła Wrocław - Zielona Góra - Maciej - 04.10.2011 A propos Poznań - Piła, nic nie piszą o tym, by na całym odcinku zrobić trasę dwutorową. :-| A jeśli już się za coś zabierać to porządnie. Albo chociażby do Rogoźna, skoro nie ma pieniędzy do samej Piły. Ale i tak modernizacja mnie cieszy, bo skróci się mocno czas podróży nad morze. ;] - pitagoras23 - 04.10.2011 Może nie ma miejsca na drugi tor. Nie sądzę, żeby dobrym rozwiązaniem było sztukowanie drugiego toru. Lepiej już dać cały nowy lub w ogóle. Bo gdyby tak myślano to już dawno wiele odcinków jednotorowych miałoby sąsiedni tor. - mikrobart - 07.10.2011 Jest wątek o E59, ale warto przypomnieć - trwa modernizacja odcinka podg. Grabiszyn - stacja Żmigród do prędkości 160 km/h, oczywiście na razie tylko na kilku odcinkach. Kończą się roboty przy rewitalizacji toru nr 1 z Korzeńska do Rawicza, robotnicy zaraz zajmą się naprawą toru nr 2. - pitagoras23 - 09.10.2011 Nadodrzanka na odcinku Kostrzyn – Namyślin idzie do remotnu 6 października PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i PORR (Polska) SA zawarły umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych realizowanych w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej Nr 273 na odcinku Kostrzyn – Namyślin, tor nr 2”. Kostrzyn - Namyślin - przem710 - 13.10.2011 Lokalny serwis „mmdebica.eu” poinformował o rozpoczęciu robót na terenach kolejowych w Dębicy. W związki z inwestycją będą utrudnienia w ruchu samochodowym. Na terenie miasta powstaną nowe obiekty kolejowe. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2014 r. Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/27918/Debi ... zeszow.htm - pitagoras23 - 13.10.2011 Reda – Hel: Remont linii od wiosny 2012 Na wiosnę ruszy modernizacja linii kolejowej z Redy do Helu – informuje „Dziennik Bałtycki”. Prace będę kosztować 100 mln zł i potrwają do końca 2013 roku. źródło: Rynek Kolejowy Reda - Hel: "Dziennik bałtycki" - JONIN_EZT - 13.10.2011 Jeżeli chodzi o Reda-Hel to jedna modernizacja już miała miejsce. Wbudowa LCSu 213 + modernizacja pierwszej części do Mrzezina. Reszta to podwyższenie szlakowej do 100/120km/h na odcinku Mrzezino - Władysławowo, i 80km/h [o ile nie pomyliłem] Władysławowo - Hel. Obejmuje tylko wymianę nawierzchni i remont niektórych przejazdów. - pitagoras23 - 17.10.2011 Lublin – Warszawa: Jest szansa na modernizację Jak zaznacza "Gazeta Wyborcza", w najbliższą środę Komisja Europejska ma opublikować projekt rozporządzenia, który wskaże priorytety dla finansowania infrastruktury na lata 2014-2020. KE da pieniądze m. in. na połączenia transgraniczne. Czy jest to szansa na modernizację linii kolejowej z Warszawy przez Lublin do Dorohuska? Lublin - Warszawa [ Dodano: 2011-10-18, 09:10 ] 200 mln zł PKP chce zainwestować w infrastrukturę kolejową na trasie Ostrołęka - Tłuszcz Ostrołęka - Tluszcz - pitagoras23 - 24.10.2011 Połączenie kolejowe do szczecińskiego portu lotniczego w maju 2013 roku Budowa łącznicy kolejowej, dzięki której pociągiem dojechać będzie można na goleniowskie lotnisko, rozpocznie się już w listopadzie. Budowa odbywa się w ramach zadania „Modernizacja Regionalnej Linii Kolejowej nr 402 wraz z budową łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów”. źródło: Rynek Kolejowy Trzebinia - Oświęcim: Czy będzie pełne poparcie modernizacji? Jak donosi „Dziennik Polski”, trzy gminy z obszaru Małopolski Zachodniej podpisały umowę z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji na przygotowanie studium wykonalności modernizacji linii z Trzebini do Oświęcimia. Ze strony Trzebini i Oświęcimia nie ma jednak wystarczającego poparcia dla studium. źródło: Rynek Kolejowy - pitagoras23 - 25.10.2011 Zmodernizują kolejowe mosty stalowe na linii nr 274 PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział we Wrocławiu rozpisało przetarg na wykonanie projektu modernizacji mostów stalowych na szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie leżące na linii kolejowej nr 274 (Wrocław – Zgorzelec, odcinek Wrocław – Jelenia Góra). źródło: Rynek Kolejowy Pociągiem z Krakowa do Katowic poniżej godziny - Adams - 26.10.2011 Pędzący z prędkością 160 km/godz. pociąg z Opola do Katowic i z Katowic do Krakowa. Zmniejszenie czasu podróży, także w rejonie samego węzła górnośląskiego i konieczne wytracanie szybkości ze względu na szkody górnicze. A wszystko z wymaganą przez Unię Europejską oceną wpływu na środowisko. To najważniejsze założenia projektu na modernizację linii kolejowych na odcinku Opole-Katowice i Katowice-Kraków. Żródło: Dziennik Zachodni __________________ Bielsko-Biała: Tunel czy wiadukty? Miasto nie chce znów być - pitagoras23 - 27.10.2011 Stanowczego i ostrego stanowiska wobec Polskich Kolei Państwowych domaga się od władz Bielska-Białej Grażyna Staniszewska, radna miejska. Chodzi o przygotowywaną przez PKP inwestycję szybkich kolei. Staniszewska uważa, że miasto powinno zrobić wszystko, by pędzące z dużą prędkością pociągi nie podzieliły Bielska-Białej na pół. Jej zdaniem, najlepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie istniejącego już tunelu kolejowego od dworca i okolic teatru do stacji Leszczyny. - Miasto zyskałoby sporo terenów, na których można byłoby organizować różne rzeczy. I jeszcze bardziej zostałoby zintegrowane - uważa. Była europosłanka jest zdania, że torowiska zostawione w otwartym terenie wzmogą poziom hałasu i zagrożenia bezpieczeństwa. Przypomina, że niegdyś miasto dzieliła rzeka Biała. Teraz, gdy są na niej mosty, a sama rzeka ma szansę być wykorzystywana turystycznie, jej dawny graniczny charakter może przejąć szybka kolej. Henryk Juszczyk, pełnomocnik prezydenta Bielska-Białej, przyznaje, że gdyby w grę wchodziła modernizacja kolei dla pociągów jeżdżących z prędkością 200 km na godz., taki tunel byłby konieczny. Pociągi jednak nie będą jeździły tak szybko, więc projektanci zrezygnowali z tego pomysłu. źródło: www.bielskobiala.naszemiasto.pl - Obleśny Szczur - 27.10.2011 .. - przem710 - 28.10.2011 Tak się składa że Bielsko-Biała nie jedynym miastem przez które przebiega "szybka kolej"! Tamtejsi urzędnicy chyba nie mają ciekawszych lokalnych spraw do rozwiązania że szukają dziury w całym. |