Modernizacja SA103 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: Modernizacja SA103 (/thread-1460.html) |
Modernizacja SA103 - Gżągal - 18.10.2011 Wszystkie trzy pojazdy 214Ma serii SA103, które posiada województwo zachodniopomorskie, zostaną zmodernizowane. Urząd Marszałkowski ogłosił w tym celu przetarg 7 października, a teraz przedłużył termin składania ofert Źródło: Rynek Kolejowy (Kolejowy Komis) Cóż, ostatnio coraz więcej inwestują w pociągi ;-) - Obleśny Szczur - 18.10.2011 Ju¿ bêd± modernizowaæ? Kilka lat temu to wyprodukowali... - przem710 - 18.10.2011 No tak tylko że do najlepszych nie należą, może warto w nich zmienić parę rzeczy aby zwiększyć niezawodność. - Virakocha - 18.10.2011 Wada SA103 to przede wszystkim wysoka awaryjność oraz słabe silniki - nie można nimi ciągać doczepnych wagonów, jak w przypadku bliźniaczej konstrukcji SA106. Była przeprowadzona próba na ciągnięcie wagonu doczepnego (SA103 z PomZPR). Na równym terenie radził sobie stosunkowo dobrze, gorzej z podjazdem pod górkę. ;-) [Edit] Martwi mnie, że w przypadku kryterium cenowego pominięte zostaną te wady, które wymieniłem powyżej. Bez tego nie będzie możliwa ich dalsza eksploatacja na szlakach typu Koszalin-Mielno (sezonowo wielkopotokowe). - Lubuszanin - 18.10.2011 Cytat:Wada SA103 to przede wszystkim wysoka awaryjność oraz słabe silnikiTo nie wada tylko oryginalny produkt z oryginalnym silnikiem. Jeżeli UM zamówił szynobus ze słabszym silnikiem to raczej nie brał tego pod uwagę jako wadę. Wadą w tym przypadku to może być co najwyżej dziura w budżecie. - Virakocha - 18.10.2011 Albo kierowanie się przede wszystkim ceną, nie biorąc pod uwagę skutków takiej decyzji. :-P - Gżągal - 15.12.2011 Dziś po przeszło miesięcznym pobycie w Bydgoszczy i przejściu tam II etapu modernizacji, do Kołobrzegu powrócił SA103-008. Pojazd jest już w nowym malowaniu, zgodnym z nowym schematem kolorystycznym wcześniej znanym z SA136. Źródło: Kolejowy Komis |