![]() |
SKM w Szczecinie - powrót tematu - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: SKM w Szczecinie - powrót tematu (/thread-1489.html) |
SKM w Szczecinie - powrót tematu - Gżągal - 28.10.2011 Z Polic na Prawobrzeże w 45 minut? W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o pomyśle uruchomienia w mieście szybkiej kolei (SKM). Zapytaliśmy specjalistów co myślą o tej koncepcji. – Pieniądze się znajdą, ale trzeba chcieć i działać wspólnie – mówią. Źródło: Głos Szczeciński Cóż, od siebie dodam, że temat SKM z tego co pamiętam był ostatni raz poruszany 3 lata temu bodajże... - Obleśny Szczur - 29.10.2011 No ale teraz jest ju¿ "po wyborach", wiêc czemu temat powraca? - Gżągal - 30.10.2011 Powrócił, bo w trakcie Tygodnia Zrównoważonego Transportu został przedstawiony projekt, wg. mnie bardzo dobry, który nie wymagał zbyt wielkie wkładu a efekty byłyby widoczne Ogólnie, Szczecin zasługuje na SKM, szczególnie, że cała infrastruktura jest i jedyne co jest potrzebne do wykoszenie trawy z przystanków. To wszystko - ET40 - 30.10.2011 No i tabor. Trudno będzie zachęcić mieszkańców Szczecina do korzystania z SKM obsługiwanej np. niezmodernizowanymi EN57. - mikrobart - 30.10.2011 ET40 napisał(a):Trudno będzie zachęcić mieszkańców Szczecina do korzystania z SKM obsługiwanej np. niezmodernizowanymi EN57.Jesteś w błędzie - jeśli kursowałaby w dobrych godzinach, często, tanio i byłaby dobrze skomunikowana z komunikacją miejską miasta to tabor schodzi na bardzo daleko plan - podróże SKM nie należą do długich, komfort jest tu mniej ważny. - Ostrowianin - 30.10.2011 Wtedy jazda 45 minut w kiblu full plastik nie jest problemem - ET40 - 30.10.2011 mikrobart napisał(a):Jesteś w błędzie - jeśli kursowałaby w dobrych godzinach, często, tanio i byłaby dobrze skomunikowana z komunikacją miejską miasta to tabor schodzi na bardzo daleko plan - podróże SKM nie należą do długich, komfort jest tu mniej ważny.Masz rację, ale kwestie wizerunkowe również nie są bez znaczenia. Jako, że SPOT wygląda nowocześniej i czasem jest nawet brany za nową jednostkę to nie trzeba kupować nowego taboru - wystarczy modernizacja z doklejeniem mordki. - mikrobart - 30.10.2011 ET40 napisał(a):Masz rację, ale kwestie wizerunkowe również nie są bez znaczenia.Jasne, ale powtarzam - w SKM liczy się głównie skuteczność przewozów i punktualność, mniej to, w jakich warunkach się jedzie. - rustsaltz - 30.10.2011 Ale nie można zaniedbywać nauki o pięknie ![]() - mikrobart - 30.10.2011 Jeśli ludzie zobaczą, że zamiast stania w korkach mogą przejechać dwa albo trzy razy szybciej to polecą do SKM. - rustsaltz - 30.10.2011 Samochód wynaleziono po to, aby wygodnie siedzieć stojąc w korkach ![]() - Gżągal - 30.10.2011 Polecam obejrzeć projekt SKM w Szczecinie (Klik, klik). Wg mnie projekt jest wystarczająco dobry, z tym, że wyjątkiem, że wypadałoby także uruchomić kursy Gumieńce - Wzgórze Het - Słoneczne - Virakocha - 30.10.2011 To nie było czasem założenie dr. Adama Fularza :? Był swego czasu zwolennikiem SKM Szczecin, nawet powstały "rozkłady aglomeracyjne" typu Szczecin-Goleniów, Szczecin-Stargard, Szczecin-Gryfino. Miały być to w założeniu trasy A1, A2, A3. Projektowano także A4 Szczecin Główny-Police Zakład (dojazd pracowników do zakładów azotowych) ale plany spaliły na panewce. :-( - Gżągal - 30.10.2011 Projekt Adama Fularza jest pod tym linkiem, z tym, że wyjątkiem, że jest on strasznie przestrzały poza tym różni się od obecnego, ale założenie z grubsza jest to samo ;-) - Gżągal - 07.11.2011 http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /595289413 Jeżleli wszystko pójdzie godnie z planem, za 5 lat pojedziemy SKM-ką w Szczecinie :-D |