Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Pociągi do 200 km/h - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+--- Wątek: Pociągi do 200 km/h (/thread-1536.html)



Pociągi do 200 km/h - subich - 18.11.2011

Witajcie,
zwracam się do was z pewna prośbą, mianowicie jestem w trakcie pisania pracy dyplomowej na temat modernizacji linii kolejowej do 200km/h i wynikł pewien problem. Mam dobrać do tej trasy odpowiedni pociąg, a konkretnie taki który jest w stanie pojechać owe 200km/h.
Może któryś z was jest posiadaczem jakiś szczegółowych danych związanych z takim pociągiem np. którymś Simensa albo Pesy. Bardzo bym prosił o pomoc w udzieleniu danych, charakterystyk. Oczywiście nie chodzi mi o dane typu ilość miejsc siedzących itd. bo wiem że takie są na stronach. Dane jakie by mnie interesowały to np. siła rozruchowa, siła hamowania, prędkość graniczna hamowania, prędkość graniczna rozruchu.
Z góry dziękuje za wszelka pomoc.


- Maciej - 18.11.2011

Ale w Polsce? No to na pewno Husarz (EU44), Wikipedia mówi mi, że v-max konstrukcyjne ma 230km/h + wagony Z1 można doczepić, bo są dostosowane do 200 km/h, 152A i 154A też mają do 200km/h. Tutaj jest fajna stronka o wagonach, nie wiem, może już widziałeś. ;-) http://www.wagony.net/


- subich - 18.11.2011

Widziałem, bardziej mi by zależało na znalezieniu tych danych dla elektrycznych zespołów trakcyjnych.


- Maciej - 18.11.2011

W Polsce to chyba nie ma takich, ale ponoć niektóre Flirty full wypas mają 200km/h, ale nie wiem gdzie takie jeżdżą, a ni nic konkretnego. ;/ Może ktoś bardziej obeznany się wypowie.


- subich - 18.11.2011

Wiesz nie chodzi mi o to gdzie jeżdżą, chcę po prostu uzyskać tych pojazdów dane techniczne albo jakieś charakterystyki.


- rustsaltz - 18.11.2011

Ezetem to najwyżej 160 pojedziemy, więc nawet nie szukaj wśród polskich Wink. Producenci raczej nie podają charakterystyk, więc musiałbyś po prostu do nich napisać, albo "zaprzyjaźnić" się z serwisantami mającymi dostęp do DTRek Wink


- sphinx - 18.11.2011

Do tego sytuację skomplikowało ci nowe prawo UE, wg którego powyżej 190km/h pociągi muszą spełniać wyższe standardy bezpieczeństwa i powiedzmy, że rynek pojazdów na 200km/h tworzy się od nowa (właśnie z powodu niespełniania norm Siemens wycofał EU44/Husarza/Taurusa/ES64U4). I fakt, będzie problem z charakterystykami.


- Obleśny Szczur - 19.11.2011

Charakterystyki? Tylko producenci taboru mog± Ci co¶ takiego dostarczyæ. Z góry uprzedzam: nie próbuj pisaæ do PESY i Newagu, tylko bêdziesz siê niepotrzebnie denerwowa³, ¿e Ci nie odpisuj±. Nawet jak Ci który¶ z pracowników powie prosto w oczy, ¿e odpisze, to na pewno tego nie zrobi. Ju¿ to przerobi³em.


- przewoz - 20.11.2011

Akurat dla takich ED74, ELFów czy Siemensów czy Bombardierów charakterystyki można czasem znaleźć zupełnie przypadkiem w niektórych publikacjach naukowych, szczególnie w TTSie.
Proponuję przegrzebać właśnie TTS, coś się znajdzie. Ale charakterystyki zespołów na prędkości 200 i więcej - nie pamiętam.
Polecam przeszukać to źródło:
http://www.infotransport.pl/


- MichałŁ - 20.11.2011

Taka uroda kapitalizmu tajemnica handlowa i tyle. A jak coś ci się zepsuje skontaktuj się z serwisem.
Nie to co w ZSRR tam czego takiego nie było można znaleźć książki z charakterystykami i schematami każdego sprzętu do tego schematy czy przekroje są wielobarwne a nawet całe książki w formie obrazkowej co pozwala się połapać i zrozumieć co jak działa ludziom nie znającym się za bardzo lub nie znającym biegle języka.