Komunikacyjna rewolucja w Tczewie, czyli zmiana operatora komunikacji miejskiej. - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: Komunikacyjna rewolucja w Tczewie, czyli zmiana operatora komunikacji miejskiej. (/thread-1538.html) Strony:
1
2
|
Komunikacyjna rewolucja w Tczewie, czyli zmiana operatora ko - przem710 - 20.11.2011 Mieszkańców Tczewa 1 stycznia przywita nie tylko nowy rok ale i również nowy przewoźnik który będzie świadczył usługi związane z komunikacją miejską, jednym słowem rewolucja. Dotychczas usługi te świadczyła Veolia Transport, a od nowego roku będzie to uwaga "Meteor Jaworzno" i tutaj proszę kolegów ze śląska o opinię na temat tego przewoźnika. Meteor wygrał w przetargu który ogłosił UM w Tczewie, proponując 9,38 mln za dwuletnie usługi! :-O. To prawie dwa razy mniej niż Veolia (16,19 mln), i to właśnie mnie martwi najbardziej, bo coś za coś. Będzie mniej autobusów bo tylko 30 a obecnie potrzeba około 40, no i tabor również pozostawia wiele do życzenia bo będą to jakieś stare po niemieckie Many, zamiast nowoczesnych Mercedesów Conecto które jeżdżą obecnie po ulicach Tczewa. Niestety nic nie można zrobić zgodnie z prawem miasto musi wybrać niekorzystniejszą cenę. Pozostaje mieć tylko żal do urzędników że przetarg nie został dobrze przygotowany i zamiast komunikacji miejskiej będziemy mieś komunikacyjny chaos. Natomiast dla samych urzędników wszystko jest ok, a najbardziej istotną kwestią jest kolorystyka autobusów. Czy w innych miastach były podobne sytuacje, proszę o opinię. http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wi ... e-autobusy http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wi ... e-autobusy - ET40 - 20.11.2011 przem710 napisał(a):zamiast nowoczesnych Mercedesów Conecto które jeżdżą obecnie po ulicach Tczewa.Ta, nowoczesne...W Bydgoszczy wśród pracowników MZK mają przezwisko "turecka klątwa", nie bez powodu... Cytat:proponując 9,38 mln za dwuletnie usługi! . To prawie dwa razy mniej niż Veolia (16,19 mln),Na tej podstawie jestem skłonny przypuszczać, że to gorsze dziadostwo, niż Mobilis :lol: - rustsaltz - 20.11.2011 Meteor relatywnie dobrze wywiązywał się ze swoich zadań w MZK Tychy (był/jest nawet firmowy nadzór ruchu, niezależny od MZK), w KZK GOP standard, czyli byle co, byle by jechało. Obecnie firmę kontroluje Irex Sosnowiec, jeżdżący m. in. w Lublinie. Więc może ktoś stamtąd się wypowie? Pewnie przesiadka do MANów drugiej generacji będzie bolesna, ale coś za coś - Maciej - 20.11.2011 przem710 napisał(a):Niestety nic nie można zrobić zgodnie z prawem miasto musi wybrać niekorzystniejszą cenę. No, takie miasto ustaliło sobie kryteria. Trzeba było ileś procent na komfort, jakość itp., a jeśli bierze się 100% cena to później tak jest. W Poznaniu na zakup autobusów (trochę inna sprawa, ale chodzi o kryteria) ustalono kryteria 90% cena, 5% jakość, 5% zasady gwarancji. UM w Tczewie mógłby zrobić prosty myk - 90% cena, 10% komfort i badziewie straciłoby trochę punktów, chociaż czy przegrałoby przetarg przy tak niskiej cenie? Swoją drogą, tak niska cena - urząd powinien się przyjrzeć trochę temu, bo trochę to podejrzane... - przem710 - 20.11.2011 Dlatego właśnie pisałem że przetarg i jego warunki zostały źle przygotowane. Co ciekawe Meteor do dnia obecnego nie ma przygotowanej bazy. Obawiam się że wszystko będzie na ostatnia chwilę. ET40 wolę nowe conecto potocznie zwane u nas "kiebabami" niż niemiecki szrot, to nagłe cofnięcie się epokę wstecz. Zresztą uważam że miasto wybrało najgorszy wariant sprzedając były ZKM w 2001 roku. Dziś jest zależne od operatora. Można powiedzieć że miasto wróciło do punktu wyjścia. - ET40 - 20.11.2011 przem710 napisał(a):Co ciekawe Meteor do dnia obecnego nie ma przygotowanej bazy.Oho, czyli Mobilis Bydgoszcz - bis :lol: Cytat:ET40 wolę nowe conecto potocznie zwane u nas "kiebabami" niż niemiecki szrot, to nagłe cofnięcie się epokę wstecz.Niemiecki szrot może będzie chociaż niskowejściowy...Bydgoskie średniopodłogowe tureckie klątwy zostały zakupione blisko 10 lat po zakupie pierwszych niskowejściowych Jelczy M181, 8 lat po niskopodłogowych Volvo i 6 lat po niskopodłogowych MAN-ach. Nie lubią ich zarówno pasażerowie jak i kierowcy. Nie dość, że mają wysoką podłogę, to jeszcze jakość wykonania tych autobusów oraz zastosowanych materiałów jest fatalna. Trzeszczą od samego początku. Nie wiem, może w Tczewie zakupiono jakąś lepszą serię tych pojazdów. Cytat:Zresztą uważam że miasto wybrało najgorszy wariant sprzedając były ZKM w 2001 roku. Dziś jest zależne od operatora. Można powiedzieć że miasto wróciło do punktu wyjścia.O proszę, ciekawe co na to zwolennicy prywatyzacji państwowych i samorządowych przewoźników. - rustsaltz - 20.11.2011 ET40 napisał(a):Niemiecki szrot może będzie chociaż niskowejściowy...Meteor nie ma nie-niskowejściowych MANów . Raczej też nie kupią, bo nie ma skąd, a kupno nowych ma znikomy sens. Cytat:Nie dość, że mają wysoką podłogę, to jeszcze jakość wykonania tych autobusów oraz zastosowanych materiałów jest fatalnaNo przecież są kierowane na rynek turecki - ET40 - 20.11.2011 rustsaltz napisał(a):Meteor nie ma nie-niskowejściowych MANów . Raczej też nie kupią, bo nie ma skąd, a kupno nowych ma znikomy sens.To nie tak źle. Byle tylko lepiej grzały w chłodne dni, niż te bydgoskie, które pierwotnie miały być sprzedane na rynek włoski, ale trafiły do Polski. Cytat:No przecież są kierowane na rynek tureckiA także na rynki krajów arabskich i b. ZSRR :-> - przem710 - 20.11.2011 ET40 bo pewnie piszesz o starej wersji Conecto http://galeria.pestka.info/details.php?image_id=5992 Tczew miał jako jedno z pierwszych miast te autobusy, i raczej nikt na nie nie narzekał, mało tego wiele razy były wypożyczane na testy przez inne miasta, a nawet jeden z nich był wystawiony na targach w Kielcach. Mamy również nową wersje Conecto, z którą na początku były duże problemy komputery padały. http://www.garnek.pl/pavels/5105236/tczew-ul-gdanska - ET40 - 20.11.2011 Cytat:ET40 bo pewnie piszesz o starej wersji ConectoTak, piszę o tym syfie. U nas to jeździ w wersji przegubowej - na szczęście nie uszczęśliwiono pasażerów nimi w wersji krótkiej. Wyparły one co prawda Ikarusy (z których w 2006 roku jeździły tylko przegubowe), ale lepiej chyba by było zainwestować w np. Solarisy, czy nawet MAZy. Jedna sztuka przegubowego Conecto kosztowała prawie milion złotych, to niemało jak na takie wysokopodłogowe badziewie. Ikarusy i tak by zostały wycofane gdyby kupiono Solarisy (Solaris startował w przetargu!), może trochę później ale dziś jeździlibyśmy porządnymi autobusami a nie tureckimi wynalazkami. Oprócz Conecto kupiono wówczas także niskopodłogowe, wyprodukowane w Niemczech Citaro, też żadna rewelacja - zimą zimno, wnętrze ciemne i nieprzyjazne, ale chociaż siedzenia wygodne. Ostatnio MZK Bydgoszcz kupiło nowszą wersję Conecto, już niskopodłogową. Są w porządku, chociaż trzeszczą od nowości tak samo jak te stare. - przem710 - 01.01.2012 No i stało się, przewoźnik zmieniony. Nowe autobusy, nowe barwy, nieco zmieniony układ linii. Więcej będę mógł napisać po kilku dniach. Kilka zdjęć: http://www.phototrans.eu/14,529022,0,MAN_NL202_629.html http://www.phototrans.eu/14,529021,0,MAN_NL222_705.html http://www.phototrans.eu/14,529027,0,MAN_NL222_727.html - Adams - 01.01.2012 He, he ale jazda. Po Tczewie jeżdżą autobusy na sosnowieckich numerach rejestracyjnych. :-P Najciekawsze w tym jest to że w Zagłębiu Meteor nie obsługuje żadnej linii. - rustsaltz - 01.01.2012 Jak to nie A 926? ;> - Adams - 01.01.2012 To 926 ma teraz Meteor? Nawet nie wiedziałem. Ale chyba od niedawna bo wcześniej tą linie obsługiwała inna firma. - rustsaltz - 01.01.2012 Irex i Meteor to jedno |