Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
ST46 czyli modernizacja lokomotyw SU46 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: ST46 czyli modernizacja lokomotyw SU46 (/thread-1583.html)

Strony: 1 2 3


ST46 czyli modernizacja lokomotyw SU46 - przem710 - 04.12.2011

Nawiązując do zdjęcia, znalezionego przez Dyspozytora rozpoczynam temat.

http://www.railphoto.info/galeria/displ ... ?pos=-7891

ST46-01 to zmodernizowana SU46-049. Co ciekawe PKP Cargo planuje "germanizację" tych lokomotyw.

Więcej informacji: http://www.rynek-kolejowy.pl/22536/PKP_ ... e_SU46.htm


- Obleśny Szczur - 04.12.2011

W pierwszej chwili my¶la³em, ¿e chodzi o t± ST45, a tu taka niespodzianka skryta z ty³u. Na pierwszy rzut oka wygl±da do¶æ dziwacznie, ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Dobrze, ¿e bêdzie mog³a ¶migaæ za granicê, ale czy ta moderna by PESA nie oka¿e siê tak samo "dobra" jak tej z pierwszego planu...


- Ostrowianin - 04.12.2011

Obleśny Szczur, Wszystko się okaże, gdy ST45 wyjadę z fabryki. Lecz podzielam twoją obawę , zwłaszcza po wtopie z projektem ,,ELF". Jestem strasznie ciekawy jak wyglądać będzie w środku i zewnątrz po modernizacji


- sphinx - 05.12.2011

Jako, że SU45 i SU46 to w zasadzie bliźniacze konstrukcje, a modernizacja w Pesie eliminuje część różnic także niestety, jeśli ostatnio wypuszczone ST45 są równie słabe jak pierwsze to nie widzę powodu żeby uważać, że SU46 będzie lepsza.


- przem710 - 05.12.2011

Kabina ma być identyczna jak w ST45.


- *ARTUR* - 05.12.2011

Nowe reflektory strasznie psują jej wygląd,a skoro kabina ma być taka sama jak w ST45 to widać firma zaczyna przebudowę jak najtańszymi środkami. Zobaczymy co z tego wyjdzie po testach.


- Obleśny Szczur - 05.12.2011

przem710 napisał(a):Kabina ma byæ identyczna jak w ST45.
Czyli tak samo ciasna i nieergonomiczna, ¿enua...


- mikol teoretyk - 05.12.2011

Pamiętajcie, że to Cargo płaci za modernę, więc tanie środki nie zależą od tylko od PESY. Po drugie - ważne, że SU46 nie będą skazane na pocięcie, krzaki.
O co chodzi z "wtopą" w projekcie ELF?


- Obleśny Szczur - 05.12.2011

mikol teoretyk napisał(a):tanie ¶rodki nie zale¿± od tylko od PESY
Ja bym to raczej widzia³ z innej strony: punkty w postêpowaniu przetargowym - 100% cena.
Nie wiesz co jest z ELFem? Zajrzyj do tematu o Kolejach ¦l±skich.


- rustsaltz - 05.12.2011

Obleśny Szczur napisał(a):Ja bym to raczej widział z innej strony: punkty w postępowaniu przetargowym - 100% cena.
Albo chęć jak największej unifikacji Wink


- TOMEKKOT - 05.12.2011

[Obrazek: st4601.jpg]


- JONIN_EZT - 06.12.2011

Nie wiem czy 1800W to nie będzie za mało na ciężkie składy towarowe, ale jeżeli Cargolce tak sobie wymyślili to musi mieć to jakieś uzasadnienie. Przy ST44 i tak ta maszyna wymięka. Czy coś wiadomo o Vmaxie już z nowym silnikiem? Czy zostanie tak jak było, czy coś zmienią?


- sphinx - 06.12.2011

Vmax po staremu. 1,8MW to sporo więcej niż ST44 (1,5MW, chyba że po modernizacji - wtedy ~2,2MW). Więc różnice nie powalają, za to ST45/6 są lżejsze (ma to swoje zalety i wady) i nie prostują szyn.


- MichałŁ - 06.12.2011

Ale za to ma mniejszą siłę pociągową.


- TOMEKKOT - 07.12.2011

Cytat:W ramach modernizacji zostały zmodernizowane wózki oraz została zwiększona przesuwność środkowej osi, co poprawia parametry wpisywania się łuki spalinowozu. Zainstalowano także nowy, 12-cylindrowy silnik MTU o mocy 1800 kW. Przy jej konstruowaniu położono duży nacisk na to, żeby zapewnić wygodne miejsce pracy dla maszynisty, dlatego maszyna ma między innymi znacznie powiększoną kabinę maszynisty.
http://www.rynek-kolejowy.pl/29248/Pier ... gotowa.htm