Przegląd i naprawy lokomotyw - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +--- Wątek: Przegląd i naprawy lokomotyw (/thread-163.html) |
Przegląd i naprawy lokomotyw - przem710 - 25.06.2010 Tak ja w temacie czy wiecie co ile kilometrów dokonuje się poszczególne naprawy lokomotyw. Chodzi mi o naprawy główna, rewizyjna, średnia oraz przeglądy mały i duży. Wiem że dane te mogą być różne dla różnych serii, wiem też naprawy rewizyjne dokonuje się co około 500000 km. - Dominik Piotrowicz - 25.06.2010 Naprawy rewizyjne: EU06/07 500 tys km EP09 330 tys km ET22 500 tys km Przeglądy kontrolne: EU07 2 tys km lub 14 dni ET41 2,5 tys lub 14 dni EP09 co 24 godziny + 8 - mikrobart - 25.06.2010 Ciekawi mnie, dlaczego seria EP09 musi być serwisowana i poddawana przeglądom tak często. Posiadacie informacje na temat Taurusa? - przem710 - 25.06.2010 Ja mam dla EU43 być może wygląda to podobnie. Mamy sześć rodzajów przeglądów IN, I1, I2, I3, I4, I5 i dwie naprawy okresowe R1, R2 IN - 15 tys. I1 - 30 tys. I2 - 75 tys. I3 - 150 tys. I4 - 300 tys. I5- 600 tys. R1 - 1200 tys. R2 - 2400 tys. - Dominik Piotrowicz - 25.06.2010 mikrobart napisał(a):Ciekawi mnie, dlaczego seria EP09 musi być serwisowana i poddawana przeglądom tak często.EP09 nie są takie niezawodne jak się może wydawać. Dziewiątki maja jedną wydajną sprężarkę ale to nie wystarcza i latem bardzo często się przegrzewają. W takim przypadku mechanik nie ma wyjścia i musi ją wyłączyć co powoduje zatrzymanie składu (nie ma powietrza w zbiorniku, maleje w przewodzie głównym i potrzebny jest postój). Zimą jest nie lepiej, bo przez wentylatory silników dostaje się śnieg który uszkadza silniki. - mikrobart - 25.06.2010 dominik07317 napisał(a):Dziewiątki maja jedną wydajną sprężarkę ale to nie wystarcza i latem bardzo często się przegrzewają.A nie myślano, w ramach modernizacji, o instalacji dodatkowej sprężarki lub przebudowie istniejącej? Codzienne przeglądy wymagają i miejsca, i czasu, w tym straconym na przegląd maszyna mogłaby pracować. - Dominik Piotrowicz - 25.06.2010 Podczas napraw głównych były wymieniane sprężarki ale to nie rozwiązało problemu. PS: Polecam do przeczytania: http://www.znle.pl/index.php/lokomotywa-serii-ep09 - danmaz - 10.07.2015 Ma ktoś dokładny opis co jest robione i w jakim modelu na którym przeglądzie i naprawie. Mam przewozów regionalnych do EN57,71 tam jest wszystko. Może ktoś ma do innych modeli RE: - KolKuj - 04.10.2022 (25.06.2010, 15:01)Dominik Piotrowicz napisał(a): Naprawy rewizyjne: A wie ktoś co ile EU160? |