ET24 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: FORUMKOLEJOWE.PL - OGÓLNOPOLSKIE FORUM MIŁOŚNIKÓW KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-92.html) +--- Dział: PROJEKTY FORUM KOLEJOWE.PL (https://www.forumkolejowe.pl/forum-70.html) +---- Dział: ENCYKLOPEDIA MIŁOŚNIKA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-24.html) +----- Dział: LOKOMOTYWY ELEKTRYCZNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-25.html) +----- Wątek: ET24 (/thread-1636.html) |
ET24 - Gżągal - 26.12.2011 ET24 ET24 była lokomotywą, która niestety zakończyła się na planach. Elektrowóz miał być swego rodzaju odpowiedzią na problemy ET21 oraz ET22 na górskich szlakach kolejowych. Według projektu model miał być wzorowany na pasażerskim EP09, gdzie miało zostać zastosowane wydłużone pudło tego egzemplarza. Oprócz tego - w porównaniu do innych towarowych lokomotyw planowano zastosować trzy wózki dwuosiowe Bo'Bo'Bo', a nie często spotykane wówczas dwa wózki trzyosiowe Co'Co'. Nagły spadek przewozów towarowych, a także pełne ręce w Pafawagu, który miał być producentem spowodował "zaniechanie" prac a ostatecznie rezygnację z projektu. Planowane dane techniczne: Układ osi : Bo`Bo`Bo Oznaczenie fabryczne : 206E Producent : Pafawag Wrocław Prędkość maksymalna : 100 km/h Prędkość ciągła : 50.6 km/h Siła pociągowa przy prędkości ciągłej : 209 kN Siła pociągowa maksymalna : 350 kN Masa lokomotywy suchej : 118.1 t Masa służbowa : 119.5 t Sterowanie ukrotnione : 2 lokomotywami Typ odbieraka prądu : ZL-5 Parametry silników trakcyjnych : 3000/2V, 500 kW Połączenie nadwozia z wózkiem : oparcie za pomocą wieszaków Typ sprzęgu : śrubowy lub SA3 Maksymalna siła rozciągająca : 300 kN Zapas wody : 37 l Zapas piasku : 1370 kg Typ i parametry sprężarki : V2P215, 1.0 MPa, 215 m3/h Typ wózka : 2 osiowy z silnikami zawieszonymi "za nos" Masa wózka : 20.6 t Minimalny promień toru : 120 m Instalacja hamulcowa : Oerlikona Hamulec mechaniczny : blokowy Hamulec ręczny : hydrauliczny Usprężynowanie : sprężyny śrubowe Amortyzatory : hydrauliczne Typ zestawu kołowego : koła obręczowane Typ łożyska osiowego : walcowe Średnica i długość czopa osi : 180*205 mm Na podstawie wikipedii oraz prywatnej stronie internetowej opracował Jan Parszewski przy współpracy z użytkownikiem Mannerheim |