Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Linia 356 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Linia 356 (/thread-1702.html)



Linia 356 - ET40 - 15.01.2012

Otwieram temat o linii 356. Na odcinku Poznań Wsch. - Gołańcz ruch pasażerski jest obsługiwany przez Koleje Wielkopolskie. Od strony Bydgoszczy za to nawet ruch towarowy jest szczątkowy, a pasażerski żaden. Niestety szans na jego wznowienie nie ma. O ile dobrze pamiętam i nic w międzyczasie się nie zmieniło to odcinek Szubin - Panigródz jest nieprzejezdny, a i reszta trasy aż do Bydgoszczy jest w stanie niezbyt dobrym (max. 50 km/h). Na remont nie ma pieniędzy w samorządzie, a PLK do remontów się nie pali.

A jeszcze 10 lat temu kursowały tam pociągi osobowe Bydgoszcz Gł. - Poznań Gł. zestawiane z lokomotywy spalinowej i zestawu wagonowego bhp. Dziś przywrócenie tego stanu jest oczywiście niemożliwe. Jednak przez Gołańcz i Wągrowiec wiedzie najkrótsza trasa między Bydgoszczą a Poznaniem. Skrzętnie wykorzystuje to PKS Bydgoszcz i PKS Grudziądz, które dzięki jeździe najkrótszą trasą, praktycznie w 100 procentach wzdłuż linii kolejowej oferują korzystne ceny w porównaniu z pociągami TLK (Regio są nieco tańsze od PKS)...Oczywiście w zamian jadą dużo dłużej. To jednak daje do myślenia. Jako, że pociągi osobowe bezpośrednie na całej trasie raczej nie wrócą to mnie się marzy chociaż reaktywacja przewozów pasażerskich na linii Bydgoszcz - Gołańcz, gdzie składy Arrivy byłyby skomunikowane ze składami KW do Poznania i w drugą stronę KW->Arriva.

Na sam początek dobra by była reaktywacja nawet do Szubina, gdyż stan torów między Bydgoszczą a Szubinem jest jeszcze znośny. Mogłyby to być niektóre wydłużone kursy z Chełmży lub Chojnic, 4 pary dziennie na początek wystarczyłyby. Ponadto zapewniona zostałaby komunikacja kolejowa dla coraz bardziej rozbudowujących się Białych Błót.

No ale bez wsparcia marszałka to i tak marzenie ściętej głowy (nawet Szubin)...:-(


- Piotr5286 - 19.07.2014

Przedstawiam wam w załączniku Rozkład jazdy z 2003 roku, może ktoś się nim zainteresuje. Posiadam nawet więcej rozkładów tych linii gdyż mieszkam przy tej linii kolejowej.


- ET40 - 21.01.2015

Cytat: Poseł interweniuje w sprawie linii kolejowej 356

– Rozpoczętą inwestycję na linii 356 należałoby kontynuować, pozwoliłoby to na lepsze wykorzystanie zmodernizowanego już połączenia kolejowego, dopełniającym tym samym cześć finalną projektu, czyli modernizacje linii kolejowej na odcinku województwa kujawsko–pomorskiego – napisał w interpelacji do minister Marii Wasiak poseł Paweł Szałamacha.

Poseł Szałamacha przypomniał, że w wyniku modernizacji odcinka linii 356 znajdującego się na terenie województwa wielkopolskiego przewozy na tej trasie ożyły. Inwestycja zrealizowana na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec zakończyła się sukcesem i w tej chwili między miastami kursuje aż 18 par pociągów Kolei Wielkopolskich. Pisaliśmy o tym w tekście: Poznań - Gołańcz: Przypadek bardzo udanej rewitalizacji linii kolejowej. Pozytywnie do pomysłu rewitalizacji linii na odcinku kujawsko-pomorskim odniósł sie także marszałek tego województwa, Piotr Całbecki.
Całość: http://www.rynek-kolejowy.pl/55474/pose ... ej_356.htm