Posterunek ruchu - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html) +---- Wątek: Posterunek ruchu (/thread-1743.html) |
Posterunek ruchu - Gżągal - 02.02.2012 Posterunek ruchu, wśród miłośników określany nastawnią jest miejscem służącym do prowadzeniu ruchu pociągów. Posterunki dzielą się na następcze, osłonne oraz pomocnicze. Do zadań posterunków następczych należy regulacja następstwa pociągów poprzed umożliwienie przejazdu, wtedy kiedy tor szlaku jest wolny. Posterunki następcze dzielą się na kolejne: - posterunek odstępowy do którego zadań należy regulacja ruchu pociągów mająca na celu zachowanie bezpiecznej odległości - posterunek odgałężny, biorący udział w zapowiadaniu pociągów* - nastawnia dysponująca, która zarząda ruchem kolejowym na danej stacji - nastawnia wykonawcza, której zadaniem jest obsługa urządzeń kolejowych dotyczących sterowania ruchem w obrębie stacji Do zadań posterunków osłonnych należy osłona splotu torów, mostów zwodzonych oraz obrotowych, miejsca skrzyżowania linii tramwajowej z linią kolejową lub dwóch linii kolejowych. Do zadań posterunków pomocniczych należy umożliwienie bezpiecznego wjazdu bądź wyjazdu pociągu z bocznicy. Nie są one wyposażone w semafory, a miejscami biorą udział w prowadzeniu ruchu pociągów. * zapowiadanie pociągu - prowadzenie ruchu kolejowego Na podstawie prywatnej strony kolejowej Pawła Niedomagały "Pod Semaforkiem", Kolejowego Komisu oraz wikipedii opracował Jan Parszewski przy współpracy z użytkownikiem rustsaltz - tw_kolejofil - 15.04.2013 Powyższa (dez)informacja jest zlepkiem dwóch różnych pojęć - posterunku ruchu i posterunku technicznego. Proponuję lepiej poczytać kolejowe instrukcje:
|