Reaktywacja linii Rawicz - Kobylin - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Reaktywacja linii Rawicz - Kobylin (/thread-1770.html) |
Reaktywacja linii Rawicz - Kobylin - Maciej - 11.02.2012 Na nieczynnej linii kolejowej łączącej Rawicz z Kobylinem mogą niedługo znów pojawić się pociagi. Mają to być składy towarowe. Wszystko dlatego, że włodarze gmin przez, których tereny przechodzi linia chcą przejąć tory i finansować linię. W sprawie przejęcia torów odbyło się w tym tygodniu spotkanie wszystkich włodarzy gmin i szefa powiatu. - Jesteśmy jako włodarze bardzo zainteresowani wznowieniem ruchu pociągów towarowych - mówi Zygmunt Wolny, starosta rawicki. Linią interesują się także przedsiębiorcy z terenu powiatu. - Cukrownia Miejska Górka zaoferowała wprost pomoc finansową - dodaje Wolny. Całość: http://elka.pl/content/view/55124/81/ - Domio - 12.02.2012 Można by zapolować na jakąś stonkę albo Rumuna jak by tak było :-D - mikrobart - 12.02.2012 O proszę, informacja z mojego podwórka a dowiaduję się dopiero na forum. Dzięki Maciej. Cukrownia Miejska Górka regularnie uruchamiała dwa pociągi w tygodniu do MG, często prowadzone przez ST43, trochę rzadziej przez SM31. Linia działała tylko od Rawicza przez Rawicz Wschód do Miejskiej Górki. W artykule mówi się o reaktywacji do Kobylina - hm, nie sądzę, żeby tak się stało. Orientuje się ktoś, gdzie Pan Duda ma swój zakład? - ty2 - 12.02.2012 Pan Duda swoje zakłady mięsne posiada w Grąbkowie blisko lini kolejowej - *ARTUR* - 05.03.2012 Oby i u nas byli tacy włodarze pro kolejowi, to byśmy mieli możliwość jazdy na paru liniach kolejowych na początek drezynkami a potem nawet pociągami (jak będzie więcej chętnych). Wracając do tematu to czemu mieli by pociągów do Kobylina nie puszczać? są jakieś braki w nawierzchni czy może inne problemy? - mikrobart - 06.03.2012 *ARTUR* napisał(a):są jakieś braki w nawierzchni czy może inne problemy?Są. Po co do Kobylina? Tak raczej zakładów w pobliżu nie ma, to by było zbędne, jak na moje oko. - Andrzej80 - 01.04.2012 Sprawa przejęcia linii przez samorządy lokalne przesuwa się powoli do przodu. Uzgodniono, które samorządy miałyby zająć się prowadzeniem przewozów, a które utrzymaniem infrastruktury. Na początku na linii miałby odbywać się ruch towarowy, wkrótce być może również ruch turystyczny. Więcej szczegółów na stronie: http://www.rawicz.nocleg24.net.pl/news_4.php - mikrobart - 01.04.2012 Cytat:Na tą chwilę korzystanie z linii zadeklarował na 100% jeden zakład produkcyjny – Cukrownia Miejska Górka, która chciałaby partycypować w kosztach utrzymania linii.A słyszałem pogłoski, że Cukrownia MG zmierza ku upadłości - skoro pojawiają się takie deklaracje to znaczy, że kondycja finansowa firmy jest niezła - dobra wiadomość. - Andrzej80 - 01.04.2012 Cytat:A słyszałem pogłoski, że Cukrownia MG zmierza ku upadłości - skoro pojawiają się takie deklaracje to znaczy, że kondycja finansowa firmy jest niezła - dobra wiadomość. Nie wiem jak z cukrownią w Miejskiej Górce ale może być tak jak z było z cukrownią w Górze i pozostałymi 8 które kupiła ta niemiecka spółka. Jak będzie miała być zamknięta to na miejscu dowiedzą się gdy decyzja w Poznaniu zostanie już podjęta i nie będzie odwołania. Czyli właściwie już po fakcie. Swoją drogą ciekawe jest to że linię chcę się na razie reaktywować dla jednej firmy. Pamiętam jak walczono o linię z Góry do Bojanowa to chęć korzystania z przewozów deklarowało conajmniej kilka firm, słyszałem nawet opinie o 10. A i tak nie miało to znaczenia. Niemniej jednak dobrze że coś próbuje się robić. Przerażają mnie tylko fotki tej linii - przecież budynki dworcowe na tej linii to ruina. Jeśli trakcja jest w takim samym stanie jak otoczenie to raczej te pociągi zbyt długo tamtędy nie pojeżdżą. - mikrobart - 02.04.2012 Pewnie chodzi o to, że cukrownia jest w stanie zapewnić może nie częste, ale regularne uruchamianie pociągów. W Górze mówiło się, że może jakieś firmy będą korzystać, ale czy raz na tydzień, czy raz na miesiąc - nie było wiadomo. |