Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Zmiana numeracji pociągów na danej stacji - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html)
+---- Wątek: Zmiana numeracji pociągów na danej stacji (/thread-178.html)



Zmiana numeracji pociągów na danej stacji - mikrobart - 28.06.2010

Zaciekawiło mnie to zagadnienie. Na wielu dworcach pociąg zmienia swoją numerację i dostaje "o jeden więcej", np. na stacji Jaworzno Szczakowa TLK 38102 staje się TLK 38103, TLK 38110 -> TLK 38111. Czym to jest spowodowane?


- Bartek - 28.06.2010

jest to spowodowne tym że pociąg jak jedzie linią kolejową normalnie (czyli wraz z drogą wzrasta kilometrarz linii) jest numer parzysty, natomiast gdy jedzie tyłem do jakiejś linii to wtedy jest numer nieparzysty


- mikrobart - 28.06.2010

No to nadal czegoś nie rozumiem - weźmy pociąg TLK 38102. W Jaworznie staję się TLK 38103, ok. Ale we Wrocławiu wjeżdża na linię D29-271 i jedzie w kierunku Poznania, a tam kilometraż wzrasta, bo linia rozpoczyna się we Wrocławiu, więc powinien dostać znowu numer parzysty. Takowego nie dostaje.


- Bartek - 28.06.2010

popatrz dobrze do HAFAS`a na osobówki wroclaw-poznań, wroclaw-poznan są numery nieparzyste natomiast poznan -wroclaw parzyste

dokładnie nie pamiętam tego systemu ale z tego co sobie teraz przypominam jest tak że jak jedzie zgodnie z kilometrarzem jest nieparzysty a parzysty jak jedzie przeciwnie więc sorki za błąd


- mikrobart - 28.06.2010

A to by wiele wyjaśniało ;-) Ok, teraz już wszystko wiem, dziękuję.


- przem710 - 28.06.2010

Jeżeli chodzi o numeracje pociągów polecam stronę

http://www.gwardak.com/kolej_5.htm


- RysiekChaszcz - 28.06.2010

Bartek napisał(a):jest to spowodowne tym że pociąg jak jedzie linią kolejową normalnie (czyli wraz z drogą wzrasta kilometrarz linii) jest numer parzysty, natomiast gdy jedzie tyłem do jakiejś linii to wtedy jest numer nieparzysty

Kolego pomyliłeś się a ja to w prosty sposób wytłumaczę.
Każda linia kolejowa ma w/g D29 swój początek i koniec.
Początek to 0.0
Koniec to jakiś tam km. np. 399.0
Pociąg jadąc wraz z zwiększającą się kilometracją od pkt. początkowego ma numer NIEPARZYSTY np. 3801
Pociąg jadący wraz z zmniejszającą się kilometracją od pkt.końcowego ma numer
PARZYSTY np. 8302

mikrobart napisał(a):No to nadal czegoś nie rozumiem - weźmy pociąg TLK 38102. W Jaworznie staję się TLK 38103, ok. Ale we Wrocławiu wjeżdża na linię D29-271 i jedzie w kierunku Poznania, a tam kilometraż wzrasta, bo linia rozpoczyna się we Wrocławiu, więc powinien dostać znowu numer parzysty. Takowego nie dostaje.

Co do twojego zapytania przez Jaworzno po których jedzie w/w pociąg przebiegają dwie interesujące nas linie:
1. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice do Kraków Gł
2. Jaworzno - Mysłowice.



-------------------------------------->>15.81>>================>>70.77
12.21<<==============<<0.0

<<---------------- 38103-------------<<Z.N. <<----------- 38102 ---------<<


Mysłowice---------------------------Jaworzno Szcz.-------------------------------Kraków

Co do dalszej drogi to ten poć. jedzie liniami:
1.Oświęcim - Mysłowice - Katowice km. rosnąco a więc 38103
2.Katowice - Kędzierzyn K.- Kamieniec Ząbk. Legnica jak wyżej.
3.Kędzierzyn K. -Opole Gr. jak wyżej
4.Bytom -Opole Gr. - Wrocław Gł. jak wyżej
5.Wrocław Gł. - Poznań Gł. jak wyżej
6.Poznań Gł. - Szczecin Gł. jak wyżej