Zmiana numeracji pociągów na danej stacji - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html) +---- Wątek: Zmiana numeracji pociągów na danej stacji (/thread-178.html) |
Zmiana numeracji pociągów na danej stacji - mikrobart - 28.06.2010 Zaciekawiło mnie to zagadnienie. Na wielu dworcach pociąg zmienia swoją numerację i dostaje "o jeden więcej", np. na stacji Jaworzno Szczakowa TLK 38102 staje się TLK 38103, TLK 38110 -> TLK 38111. Czym to jest spowodowane? - Bartek - 28.06.2010 jest to spowodowne tym że pociąg jak jedzie linią kolejową normalnie (czyli wraz z drogą wzrasta kilometrarz linii) jest numer parzysty, natomiast gdy jedzie tyłem do jakiejś linii to wtedy jest numer nieparzysty - mikrobart - 28.06.2010 No to nadal czegoś nie rozumiem - weźmy pociąg TLK 38102. W Jaworznie staję się TLK 38103, ok. Ale we Wrocławiu wjeżdża na linię D29-271 i jedzie w kierunku Poznania, a tam kilometraż wzrasta, bo linia rozpoczyna się we Wrocławiu, więc powinien dostać znowu numer parzysty. Takowego nie dostaje. - Bartek - 28.06.2010 popatrz dobrze do HAFAS`a na osobówki wroclaw-poznań, wroclaw-poznan są numery nieparzyste natomiast poznan -wroclaw parzyste dokładnie nie pamiętam tego systemu ale z tego co sobie teraz przypominam jest tak że jak jedzie zgodnie z kilometrarzem jest nieparzysty a parzysty jak jedzie przeciwnie więc sorki za błąd - mikrobart - 28.06.2010 A to by wiele wyjaśniało ;-) Ok, teraz już wszystko wiem, dziękuję. - przem710 - 28.06.2010 Jeżeli chodzi o numeracje pociągów polecam stronę http://www.gwardak.com/kolej_5.htm - RysiekChaszcz - 28.06.2010 Bartek napisał(a):jest to spowodowne tym że pociąg jak jedzie linią kolejową normalnie (czyli wraz z drogą wzrasta kilometrarz linii) jest numer parzysty, natomiast gdy jedzie tyłem do jakiejś linii to wtedy jest numer nieparzysty Kolego pomyliłeś się a ja to w prosty sposób wytłumaczę. Każda linia kolejowa ma w/g D29 swój początek i koniec. Początek to 0.0 Koniec to jakiś tam km. np. 399.0 Pociąg jadąc wraz z zwiększającą się kilometracją od pkt. początkowego ma numer NIEPARZYSTY np. 3801 Pociąg jadący wraz z zmniejszającą się kilometracją od pkt.końcowego ma numer PARZYSTY np. 8302 mikrobart napisał(a):No to nadal czegoś nie rozumiem - weźmy pociąg TLK 38102. W Jaworznie staję się TLK 38103, ok. Ale we Wrocławiu wjeżdża na linię D29-271 i jedzie w kierunku Poznania, a tam kilometraż wzrasta, bo linia rozpoczyna się we Wrocławiu, więc powinien dostać znowu numer parzysty. Takowego nie dostaje. Co do twojego zapytania przez Jaworzno po których jedzie w/w pociąg przebiegają dwie interesujące nas linie: 1. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice do Kraków Gł 2. Jaworzno - Mysłowice. -------------------------------------->>15.81>>================>>70.77 12.21<<==============<<0.0 <<---------------- 38103-------------<<Z.N. <<----------- 38102 ---------<< Mysłowice---------------------------Jaworzno Szcz.-------------------------------Kraków Co do dalszej drogi to ten poć. jedzie liniami: 1.Oświęcim - Mysłowice - Katowice km. rosnąco a więc 38103 2.Katowice - Kędzierzyn K.- Kamieniec Ząbk. Legnica jak wyżej. 3.Kędzierzyn K. -Opole Gr. jak wyżej 4.Bytom -Opole Gr. - Wrocław Gł. jak wyżej 5.Wrocław Gł. - Poznań Gł. jak wyżej 6.Poznań Gł. - Szczecin Gł. jak wyżej |