Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Płacimy Polakom miliony, a tory się rozpadają - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: Płacimy Polakom miliony, a tory się rozpadają (/thread-1873.html)



Płacimy Polakom miliony, a tory się rozpadają - pitagoras23 - 15.03.2012

Czeska telewizja alarmuje o fatalnym stanie torów kolejowych na przygranicznej linii Karniów- Jesenik. Tamtejsza kolej korzysta tam z odcinka leżącego po polskiej stronie granicy (woj. opolskie). - Choć Polacy dostają od Czechów gotówkę na utrzymanie torowiska, to Polska nie inwestuje tych pieniędzy w tory - mówi rzecznik ministerstwa transportu Martin Novak. PKP PLK twierdzi, że problemu nie ma, a tory są konserwowane. O problemie poinformował Alert24 nasz czytelnik z Ostrawy.

źródło: www.alert24.pl

Sytuacja robi się kuriozalna. Ciekawe ile i tak naprawdę za co Czesi płacą PLK? Wcześniej zamieściłem informację odnośnie Pendolino z Ostrawy do Rybnika. Plany były ambitne. Teraz Polacy chcą całkowicie zamknąć linię. Niedługo, jak tak dalej pójdzie, to pociągi Czechów znikną całkowicie, a gdyby nie one to mieszkańcy w ogóle nie będą mogli dojechać.


- Virakocha - 15.03.2012

Pytanie powinno być skierowane do ZLK Opole, gdyż to oni utrzymują tą linię. Ciekawe kiedy miała swój ostatni remont :?: :-)


- pitagoras23 - 15.03.2012

Jak doczytałem to w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia.


- Virakocha - 15.03.2012

Ale na pewno bieżące utrzymanie jest prowadzone. Pytanie na jakim poziomie :lol:


- pitagoras23 - 15.03.2012

Na takim, że ostatnio wymienili tylko podkłady oraz dokręcili śrubki.


- Virakocha - 15.03.2012

To chyba wystarczy aby utrzymać sensowną prędkość. Usuwanie zgniłych bel i konserwacja śrub wystarczy by utrzymać prędkość szlakową (zależną od stopnia zużycia szyn) ;-)


- pitagoras23 - 15.03.2012

No widocznie już szyny są także zużyte.
Ja jestem ciekawy jak rozwiążą tę sprawę w Ostrowie, bo przy ostatnim pobycie zauważyłem, że zdemontowali blisko kilometr torów wzdłuż peronu 1 ale szyny pozostawili i pewnie wymienią podkłady, może cały spód, ale szyny zamontują te same.


- Virakocha - 15.03.2012

@pitagoras23

Tak zrobili podczas rewitalizacji E59 na jednym z torów. Obecnie jest tam 100 km/h. Myślisz, że wymienili szyny podczas naprawy odcinka Wargowo-Złotniki. Nie, zostawili stare ale zamontowali nowe podkłady dzięki czemu prędkość wzrosła z 20 km/h do 80 km/h ;-)


- mikrobart - 15.03.2012

Virakocha napisał(a):Tak zrobili podczas rewitalizacji E59 na jednym z torów. Obecnie jest tam 100 km/h.
O którym odcinku mówisz?


- Bartek - 16.03.2012

Odcinek graniczny w 2010 roku (dokładnie w maju) był remontowany. Remontowano m.in. mosty które można zobaczyć na filmiku (ok. 7:30). Ekipy remontowe pracowały nawet w sobotę po 16 (widziałem na własne oczy).
Poniżej przedstawiam Wam filmik który nagrałem w październiku 2010, sami oceńcie czy szlak jest w tragicznym jak to twierdzi strona czeska stanie:




- pitagoras23 - 16.03.2012

Bardzo wolno się jedzie i widocznie Czechom to nie odpowiada. Dużo zakrętów i może to im tak przeszkadza.