Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Przewoźnicy chcą kupować lokomotywy, ale stan infrastruktury zniechęca - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Przewoźnicy chcą kupować lokomotywy, ale stan infrastruktury zniechęca (/thread-1877.html)



Przewoźnicy chcą kupować lokomotywy, ale stan infrastruktury - pitagoras23 - 16.03.2012

Lokomotywy jeżdżące po polskich torach w zdecydowanej większości to wciąż lokomotywy z przynajmniej 25-30-letnim „stażem”. Część przewoźników, dysponujących możliwościami i funduszami, planuje zakupy nowych pojazdów i modernizacje wysłużonych sztuk. Problemem wciąż pozostaje jednak stan infrastruktury kolejowej – nowoczesne lokomotywy najczęściej nie mogą na niej wykorzystywać swych możliwości. Nic więc dziwnego w tym, że część operatorów przekłada swoje plany zakupowe na lepsze czasy – można było dowiedzieć się podczas konferencji „Rynku Kolejowego”, poświęconego perspektywom rynku lokomotyw.

Największy towarowy przewoźnik w kraju zamierza pozyskiwać nowe lokomotywy dopiero za kilka lat. - Coraz mocniej wychodzimy na rynki zagraniczne. On wymusza albo leasing, albo zakup nowych lokomotyw, homologowanych z myślą o trasach zagranicznych. W tej chwili korzystamy z lokomotyw leasingowanych, a od roku 2014 planujemy ruszyć z zakupami – podkreślił Władysław Reducha, zastępca dyrektora Biura Taboru w PKP Cargo. Również PKP Intercity potrzebowałoby więcej nowoczesnych lokomotyw, ale w najbliższym czasie nie planuje zakupów. - Jest potrzeba zakupu lokomotyw do 160 km/h. Oczywiście, można by kupić maszyny na 200 km/h, ale nie ma póki co takich linii kolejowych. A Intercity zawsze zwraca uwagę na odpowiedź na pytanie, ile należy włożyć pieniędzy w to, aby osiągnąć efekt podwyższenia prędkości na trasach. Obecnie nie mamy planów zakupu szybkich lokomotyw. W 2014 r. czekamy na dostawę Pendolino Alstomu. To początek w Polsce kolei dużych prędkości – podkreślał Tadeusz Matyla, członek zarządu PKP Inercity. Przewoźnik zmodernizował niedawno jedną lokomotywę do standardu EU07A, ale to przedsięwzięcie nie będzie kontynuowane. Wręcz przeciwnie, PKP Intercity będzie sprzedawać kolejne EU07, rozpisując na to przetargi.

źródło: Rynek kolejowy