Wolniejszy tabor na liniach wyższej prędkości - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Wolniejszy tabor na liniach wyższej prędkości (/thread-1928.html) |
Wolniejszy tabor na liniach wyższej prędkości - Virakocha - 31.03.2012 @Adams A co mają powiedzieć użytkownicy linii numer 1 oraz 8, po których powinny kursować IR i TLK, które obecnie jadą sobie 110-120 km/h blokując szlak dla szybszych składów. Poza tym przy puszczeniu jedynką i ósemką wielu tych składów zyskaliby przewoźnicy (wyższe przychody ze sprzedaży biletów, mniejsze koszty dostępowe etc). :-) Jeśli to jest nienawiść do kolei to jestem pełen podziwu dla piractwa kolejowego, czyli puszczania kibli na wydzielonej linii o profilu HS i popieraniu go na tym forum. EN57 na liniach wyższej prędkości - Virakocha - 31.03.2012 Dotyczy puszczania linią o profilu High Speed (i nie tylko - magistralami też) pociągów nie nadających się ku temu, czyli EN57. Jak sama nazwa wskazuje, popularny kibel nie jest przeznaczony do jazdy jako pociąg pospieszny, tym bardziej na takiej linii. Jego parametry ruchowe predestynują go bardziej w roli pociągu osobowego. Poza tym CMK, jako linia wydzielona, została przeznaczona głównie do ruchu dalekobieżnego kwalifikowanego i ewentualnie ekonomicznego w szczątkowej formule. Taki stan trwał do 2010 roku, kiedy to ruszyły pierwsze YnterRedżio, czyli kiblowe zombiaki, które spowodowały to, iż spółka przeznaczona do przewozów dalekobieżnych odnotowała straty. Niestety jak się okazało, cudowne IR przynoszą 39 mln złotych straty. Zamiast rozwoju podstawowych produktów, jakim są pociągi Regio, restrukturyzacji firmy, mamy to coraz nowe IR, które generują straty, przerzucane na UM-y, które są zmuszone do likwidacji pociągów Regio i dofinansowania pociągów IR, które miały być komercyjne. PR poczuło się na tyle pewnie, iż puszcza składy wagonowe ale zamiast przychodów generują one koszty z powodu braków taborowych. Morał z tej bajki jest taki - jeśli chcesz coś uruchomić a nie masz ku temu możliwości, to nie uruchamiaj. Niestety PR otworzyły puszkę Pandory i wykonało się. W 2013 PR zniknie na śmietnik historii i pozostanie po nim smród. Smród zwiąchalstwa, naczelników i dyrektorów od "pierdzenia w stołki", niewykorzystanych szans na rozwój. Szkoda mi pracowników, szkoda pasażerów. A mogło być lepiej, czyli skupienie się na pasażerach dojeżdżających do pracy i szkół, rozmowy z sąsiednimi województwami ws. dofinansowania międzywojewódzkich pociągów osobowych, rozbudowa ofert promocyjnych, pociągi przyspieszone w porach szczytowych oraz w 5 i 7. Uruchamianie pociągów turystycznych na liniach o szczególnych walorach, przy współpracy z samorządami lokalnymi (linia Wolsztyn-Konotop). Niestety zdecydowano się na centralizm, rozbudowę komórek administracyjnych, brak restrukturyzacji firmy, przez co stała się kolosem na glinianych nogach - Adams - 31.03.2012 Cytat:Zamiast rozwoju podstawowych produktów, jakim są pociągi Regio, restrukturyzacji firmy, mamy to coraz nowe IR, które generują straty, przerzucane na UM-y, które są zmuszone do likwidacji pociągów Regio i dofinansowania pociągów IR, które miały być komercyjne Wymień chociaż jeden pociąg IR (zwłaszcza na CMK którym jesteś takim przeciwnikiem) który jest dotowany przez jakikolwiek samorząd, oczywiście podając przy tym źródło tej informacji, gdyż jesteś osobą bardzo mało wiarygodną. Jeśli uważasz że po likwidacji IR, nagle by się namnożyło pociągów lokalnych, to gratuluję poczucia humoru. Tabor z tych pociągów by stał i gnił w krzakach, za co także trzeba by było płacić. Cytat:Morał z tej bajki jest taki - jeśli chcesz coś uruchomić a nie masz ku temu możliwości, to nie uruchamiaj Tyle że weź pod uwagę że w przeciwieństwie do Ciebie, nie każdy ma zniżki i nie każdego stać płacenie grubej kasy za pociągi kwalifikowane żeby się gdzieś w miarę szybko dostać. Gdyby nie IR i TLK na CMK to ludzie by się przesiedli do komunikacji drogowej, która jest o wiele tańsza, chyba że wszedłeś w spółkę z Aronem i właśnie o to Ci chodzi. :lol: Poza tym żeby nie IR to Podkarpacie nie miałoby bezpośredniego połączenia z Łodzią i Jelenią Górą, Wrocław z Chełmem, Międzylesie z Olsztynem i Białystok z Międzylesiem. Jakoś IC się nie kwapiło żeby na tych trasach uruchomić pociągi TLK. Od grudnia zniknął, jak Ty to nazywasz śmierdzący kibel IR z linii zgorzeleckiej, więc dlaczego IC nie uruchomiło w zamian jakiegoś pociągu TLK na tej zmodernizowanej linii? Cytat: W 2013 PR zniknie na śmietnik historii i pozostanie po nim smród Tutaj nie jest jeszcze nic przesądzone, więc nie ciesz się tak. Jeśli jednak tak by się stało, to wtedy dopiero zrobi się bałagan w połączeniach lokalnych i KKA będzie na co drugiej linii, o ofercie taryfowej już nie wspomne. Cytat:A mogło być lepiej, czyli skupienie się na pasażerach dojeżdżających do pracy i szkół, rozmowy z sąsiednimi województwami ws. dofinansowania międzywojewódzkich pociągów osobowych, rozbudowa ofert promocyjnych, pociągi przyspieszone w porach szczytowych oraz w 5 i 7. Uruchamianie pociągów turystycznych na liniach o szczególnych walorach, przy współpracy z samorządami lokalnymi Jakby władze samorządowe były takie chętne do współpracy, to można by już teraz pociągi IR przekształcić w Regio+ i Marszałkowie województw przez które by te pociągi przejeżdżały mogli się do nich dokładać. Stworzyła by się bardzo fajna siatka tanich i szybkich połączeń dalekobieżnych. Oczywiście w takiej formie przejazd przez CMK faktycznie odpada, ale w formie komercyjnej jak najbardziej, lecz do czasu całkowitej moderny linii alternatywnych do CMK. Po modernie tych linii CMK powinna być przeznaczona wyłącznie dla Pendolino, oraz EC i EIC które będą mogły tam osiągnąć szybkość 200 km/h. Pozostałe pociągi powinny być przetrasowane na linie alternatywne. - pitagoras23 - 31.03.2012 A ten znów sieje swoje chore pomysły dotyczące likwidacji IR. Czy jeden poprzedni wątek nie wystarczy. Adam w sumie wszystko dobrze podsumował. Gdyby nie niektóre iR to w część regionów Polski w ogóle nie dałoby się dojechać. Poza tym CMK jest linią jak każda inna i ona nie ma żadnego przydziału tylko i wyłącznie na pociągi kwalifikowane, bo u nas tak naprawdę jest ich niewiele i przynajmniej dopóki nie ma pełnej floty Pendolino to CMK jest jak każda inna linia czy to E20, E30. Nawet jak będzie Pendolino to po CMK nadal będą mogły jeździć sobie iR z tym, że Przewozy Regionalne, które na pewno nie upadną, będą puszczały tam wyłącznie składy wagonowe obsługiwane chociażby przez EU07, które dali do modernizacji. - Lubuszanin - 31.03.2012 Cytat:które spowodowały to, iż spółka przeznaczona do przewozów dalekobieżnych odnotowała straty.Dane, dane, poproszę DANE!! Poza tym PR nie są przeznaczone do przewozów dalekobieżnych. IR są uruchamiane komercyjnie. Cytat:amiast rozwoju podstawowych produktów, jakim są pociągi Regio,PR nie uruchamia poc. Regio tak jak im się podoba. Jest to ściśle powiązane z tym jakim groszem sypnie UM. Cytat:PR poczuło się na tyle pewnie, iż puszcza składy wagonowePrzed chwilą narzekałeś na "kiblowe zombiaki"... Cytat:Szkoda mi pracowników, szkoda pasażerów.Ja się spod Twojego "szkoda mi" wyłączam. Cytat:Uruchamianie pociągów turystycznych na liniach o szczególnych walorach, przy współpracy z samorządami lokalnymi (linia Wolsztyn-Konotop).Do Konotopu nie dojedziesz. - Obleśny Szczur - 31.03.2012 Virakocha napisał(a):na wydzielonej linii o profilu HS:-O No teraz to pojecha³e¶ ostro... Od kiedy CMK jest wydzielon± lini± przeznaczon± tylko dla szybkich poci±gów? Przeoczy³em jakie¶ wydarzenie? To, ¿e ma takie a nie inne parametry nie oznacza od razu, ¿e mo¿na tam je¼dziæ tylko 160 i ani km/h mniej. Opanuj swoj± wyobra¼nie. - pitagoras23 - 31.03.2012 Virakocha, Jeżeli tak przeszkadzają Ci kible to podaruj polskim przewoźnikom własne pieniądze, jakie tylko zarobisz i niech pojawiają się nowe jednostki, nowe pendolino. - Virakocha - 31.03.2012 Kolego Jakubie. Od 2013 będzie można jeździć 200 km/h na odcinku Psary-Góra Włodowska-Zawiercie. Poza tym jest przebudowywana na dwusystemową jak wiesz ;-) - Obleśny Szczur - 31.03.2012 No i? I to ju¿ czyni j± lini± przeznaczon± tylko i wy³±cznie dla polskiego pseudolino? Zainteresuj siê jak wygl±da u¿ycie linii HS u naszych zachodnich s±siadów, nie zdziw siê jak znajdziesz tam równie¿ poci±gi towarowe. - psim - 31.03.2012 Virakocha napisał(a):powinny kursować IR i TLK, które obecnie jadą sobie 110-120 km/h blokując szlak dla szybszych składów. Masz coś na potwierdzenie tego stwierdzenia, czy jest wyssane z palca? O ile mi wiadomo sloty na iR są przydzielane w ostatniej kolejności, więc teza o rzekomym blokowaniu jest dość kuriozalna. Virakocha napisał(a):przy puszczeniu jedynką i ósemką wielu tych składów zyskaliby przewoźnicy (wyższe przychody ze sprzedaży biletów, mniejsze koszty dostępowe etc). Brouhahah. Ponoć szukają trzech speców do kierownictwa PKP, zgłoś się. Przy okazji szansa na Nobla z ekonomi... - Virakocha - 31.03.2012 Cytat:Dane, dane, poproszę DANE!! inforail.pl artykuły dr. Michała Wolańskiego pt. Dlaczego nie lubię InterRegio oraz Kolejna ofiara Zombiego Cytat:Poza tym PR nie są przeznaczone do przewozów dalekobieżnych. No więc właśnie, waszą statutową działalnością są przewozy w obrębie województw (pociągi osobowe) ewentualnie poza nie. Cytat:IR są uruchamiane komercyjnie. I podjeżdżają TLK a także Regio Cytat:Do Konotopu nie dojedziesz. Przez brak współpracy z samorządami lokalnymi. Tyczy się to też PLK, która może przekazać linię samorządom lokalnym (gminom, powiatom) a te mogą dofinansowywać przewozy na liniach lokalnych turystycznych i małopotokowych (jak swego czasu współpracowano z SKPL Kalisz) ;-) Cytat:Ja się spod Twojego "szkoda mi" wyłączam. Szanuję To. Jeśli pan dobrze pracuje, to pan szansę na pracę w kolejach samorządowych Cytat:Jest to ściśle powiązane z tym jakim groszem sypnie UM. Jest nieraz dokładnie na odwrót - tzn aby wymusić większą dotację tniemy co popadnie. Przykład- PR Katowice - Adams - 31.03.2012 pitagoras23 napisał(a):Nawet jak będzie Pendolino to po CMK nadal będą mogły jeździć sobie iR z tym, że Przewozy Regionalne, które na pewno nie upadną, będą puszczały tam wyłącznie składy wagonowe obsługiwane chociażby przez EU07, które dali do modernizacji. W tej kwestii moja wizja jest troszeczkę inna. Tak jak już pisałem wcześniej, po wprowadzeniu na CMK pociągów Pendolino które będą tamtędy jeździły z prędkością 200km/h pociągi TLK i IR powinny być stamtąd zdjęte. Żeby jednak tak się mogło stać powinien być spełniony jeden podstawowy warunek, mianowicie linie alternatywne przez Kielce i Częstochowe muszą zostać zmodernizowane do minimum 120 km/h (gdyby się dało na więcej, to tym lepiej) bez odcinkowych zwolnień. Wtedy tańsze pociągi kategorii TLK, IR (a przy dozwolonej szybkości 160 km/h nawet Ex) mogłyby być na te linie przetrasowane. Lubuszanin napisał(a):Cytat:PR poczuło się na tyle pewnie, iż puszcza składy wagonowePrzed chwilą narzekałeś na "kiblowe zombiaki"... Jak widać ten człowiek sam nie wie czego chce i gubi się na każdym kroku. Czepia się o kible na CMK, a w chwili obecnej jeździ tamtędy tylko jeden (Gubałówka na ED72) i to trzy razy w tygodniu i sezonowo. Virakocha, jakbyś nie wiedział, to Cię informuję że Gubałówka jeździ na EZT tylko dlatego ze względu na trzy zmiany kierunku na zakopiance, wjazd do Rabki i zakaz wjazdu ET22 na tą linię. Natomiast piątkowy kurs z Krakowa do Warszawy i poniedziałkowy z Warszawy do Krakowa to nic innego jak podsył, gdyż ten ED72 należy do MZPR. - Tomasz K. - 31.03.2012 Cytat:I podjeżdżają TLKA jak TLK podjeżdżają IR i REGIO to jest wszystko ok? Jak REGIO sobie stoi po 15 minut na zadupiu bo prestiż (opóźniony) musi przejechać? - Virakocha - 31.03.2012 Cytat:Zainteresuj się jak wygląda użycie linii HS u naszych zachodnich sąsiadów, nie zdziw się jak znajdziesz tam również pociągi towarowe. Ok, ekspresy kontenerowe z prędkością 140 km/h oraz inne pociągi towarowe z prędkością 120 km/h po nich jeżdżą, zgoda. Ale nie jakieś super ciężkie brutta - Adams - 31.03.2012 Virakocha napisał(a):Widocznie koleś jest tak samo nawiedzony jak Ty :-DCytat:Dane, dane, poproszę DANE!!inforail.pl artykuły dr. Michała Wolańskiego pt. Dlaczego nie lubię InterRegio oraz Kolejna ofiara Zombiego |