Płock: władze miasta chcą przejąć dworzec kolejowy - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: DWORCE, STACJE I PRZYSTANKI KOLEJOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-13.html) +--- Wątek: Płock: władze miasta chcą przejąć dworzec kolejowy (/thread-1940.html) Strony:
1
2
|
Płock: władze miasta chcą przejąć dworzec kolejowy - ET40 - 02.04.2012 Cytat:Dworzec kolejowy w Płocku od lat nie był remontowany. Jest brudny, brzydki i odstrasza nieprzyjemnym zapachem. Jak donosi portal plockforyou.pl, jeszcze w tym lub w przyszłym roku może być przeprowadzony remont. Władze miasta starają się o to, by przejąć budynek.Źródło: Rynek Kolejowy - Obleśny Szczur - 02.04.2012 Cytat:aby dworzec by³ wizytówk± miasta, a nie straszy³ przyje¿d¿aj±cych pasa¿erówTo niech go zburz± i postawi± nowy. Socrealistyczna architektura tego dworca zawsze bêdzie straszyæ, niezale¿nie od ¶wie¿o¶ci farby na nim. - ET40 - 02.04.2012 Po pierwsze nie jest to architektura socrealistyczna (socrealistyczny to jest Pałac Kultury albo MDM), po drugie niby dlaczego ma "straszyć" po remoncie? Po to będzie remont, żeby nie straszył. - Obleśny Szczur - 02.04.2012 No dobra, mo¿e nie jest socrealistyczny, ale i tak wygl±da paskudnie, z takim klockowatym potworem nic m±drego siê nie wymy¶li. - Maciej - 02.04.2012 :-O Poprawić wygląd takiego kloca? Jakby nie obrócić, nie pomalować to sama bryła jest odpychająca. To tak jak ze starym Głównym w Poznaniu, Co byś nie zrobił i tak nie reprezentacyjne. No, ale i tak dobrze, że ktoś chce poprawić wizerunek, bo przez długie lata nikt nie chciał wziasć za to odpowiedzialności. - ET40 - 02.04.2012 Wygląd tego budynku to kwestia gustu, budowa nowego dworca pochłonęłaby dużo więcej pieniędzy, niż remont. Poza tym bryła tego budynku całkiem dobrze komponuje się z otoczeniem, dworzec sąsiaduje z osiedlem wielkopłytowym. - Virakocha - 02.04.2012 Oni chcą to wykorzystać do budowy Dworca Autobusowego, czy dobrze mi się wydaje? Był też pomysł wykopania kolei na Trzepowo, jako stację końcową dla pociągów jadących z Warszawy ]-> - ET40 - 02.04.2012 Dworzec w Płocku jest dworcem kolejowo-autobusowym, a o "wykopaniu" kolei na Trzepowo nie słyszałem, może podałbyś źródło? - Virakocha - 02.04.2012 http://www.rynek-kolejowy.pl/30153/UMWM ... Plocku.htm http://www.rynek-kolejowy.pl/30032/Kole ... Plocka.htm - ET40 - 02.04.2012 Nowy dworzec miał powstać poza miastem i "czekać" na budowę linii do Modlina, nikt nie myślał o budowie czegokolwiek na Trzepowie. Na dotychczasowym dworcu peronów nikt by nie likwidował, więc pociągi mogłyby tam się zatrzymywać, jedynie kasa zostałaby zlikwidowana. Zresztą w artykule, którego fragment wkleiłem nie ma ani słowa o ograniczaniu funkcji dworca w Płocku, podobnie nie ma ani słowa o budowie dworca bez torów poza miastem, a są to świeższe informacje. Poza tym budowanie dworca przed budową linii kolejowej (niepewną zresztą) byłoby skrajną głupotą. - Virakocha - 03.04.2012 Częściowo się Jarku pomyliłem. Nie zmienia to jednak faktu, że władze Płocka chcą jak najdalej z miasta wykopać kolej. Swego czasu stawiano nawet takie argumenty, że kolej blokuje ruch w mieście na przejazdach kolejowych, bzdurne zresztą. Wszystko by znaleźć uzasadnienie dla swych chorych, powiatowych tez ;-) - ET40 - 08.04.2012 Nie wiem o czym piszesz. Planowana jest budowa wiaduktu kolejowego nad ul. Piłsudskiego (jedna z głównych arterii miasta, przecięta klasycznym przejazdem kolejowym). Budowa miała ruszyć już w zeszłym roku, została przesunięta na bieżący rok, ale mimo obsuwy nie ma żadnych oficjalnych zamiarów "wykopania" kolei z Płocka. Źródło: http://inwestycje.plock.org.pl/wiaduktkolejowy.html Zaś po budowie linii modlińskiej część towarów zostanie skierowana nową trasą, przez co linia nr 33 zostanie odciążona. - ET40 - 27.04.2012 Cytat:Kasa biletowa na stacji PKP? Lepiej zapomnijCałość na gazeta.pl Przecież to są jaja w biały dzień. Dworzec kolejowy w prawie 130 tysięcznym mieście, trzecim co do wielkości w stołecznym województwie mazowieckim został właśnie pozbawiony kasy biletowej. Jak wspomniano w artykule, można bilet zakupić u kierownika pociągu, ale w ten sposób można otrzymać bilet tylko na pociąg Kolei Mazowieckich, w przypadku kontynuowania podróży z Kutna pociągiem innej spółki wiąże się to albo z szukaniem kasy i stratą czasu (istotne zwłaszcza, gdy przesiadka odjeżdża kilka minut po przyjeździe szynobusu) albo z zakupem drugiego biletu u kier. poc., co wiąże się z dopłatą 5 złotych. I znowu zyska PKS i busiarstwo. Automaty biletowe sprawy nie załatwią, bo najprawdopodobniej będą w nich dostępne wyłącznie bilety na pociągi Kolei Mazowieckich. Skoro poprzedni agent prowadzący kasę dla PKP IC nie chciał współpracować z KM, to znaczy, że spółka zaproponowała słabe warunki. Może zamiast ustawiania kosztownego biletomatu należało zapłacić agentowi nieco więcej? A jeżeli było to niemożliwe to dlaczego nie zaproponowano współpracy administratorowi kas PKS znajdujących się w tym samym budynku? Skoro inny przewoźnik może sprzedawać bilety we współpracy ze sklepem Żabka, to myślę, że współpraca z administratorem kas PKS byłaby tym bardziej możliwa. O sprawie pisze również Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/32367/Ploc ... ternet.htm - rustsaltz - 27.04.2012 Nie trzeba płacić 5 zł (ani co gorsza 10 ) tylko trzeba wziąć adnotację "dalej". Ludzie nie dowiedzą się tylko narzekają. Myślę, że pewnego dnia dojdzie do sytuacji, że w ogóle nie będzie kas. - Maciej - 28.04.2012 rustsaltz napisał(a):Myślę, że pewnego dnia dojdzie do sytuacji, że w ogóle nie będzie kas. Ale na zasadzie "biletomaty będą wszędzie", czy "kierownik pociągu = kasa objazdowa"? :-P |