Niewykorzystywane wyposażenie ezt - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: Niewykorzystywane wyposażenie ezt (/thread-1986.html) |
Niewykorzystywane wyposażenie ezt - Mariusz W. - 13.04.2012 Zauważyłem, że wiele dobrego wyposażenia w elektrycznych zespołach trakcyjnych (mam tu na myśli przede wszystkim EN57 i ED72), nie jest wcale wykorzystywanych.
- mikrobart - 14.04.2012 Mariusz W. napisał(a):Rampy dla osób na wózkach w EN57-20**One nie otwierają się hydraulicznie? - Mariusz W. - 14.04.2012 Nie, ręcznie. Coś podobnego jak tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=9cWmIAuM1wU. Tyle że tutaj rozkładanie i składanie jest znacznie prostsze niż w SPOT-ach. - przewoz - 14.04.2012 norbert napisał(a):A przy jakiej prędkości blokują/odblokowują się te drzwi? 5km/h Mariusz W. napisał(a):Rampy dla osób na wózkach w EN57-20**To jest mistrzostwo świata. Jeszcze w niektórych modernizacjach zastosowano zwykłe rampy, otwierane ręcznie. Ale są i takie, "na pilota". Przeczytanie instrukcji obsługi do tego zajmie więcej czasu niż wniesienie i zniesienie kilku wózków przez dwóch mężczyzn Nigdy nie widziałem tego w użyciu. Obawiam się, że obsługa pociągów by nawet nie zareagowała na naciśnięcie "niebieskiego" przycisku dla niepełnosprawnego :/ Mariusz W. napisał(a):Indywidualne otwierane drzwiZależy gdzie, ale w Warszawie uzywa się tego bardzo często, szczególnie zimą (jak sprawne). Mariusz W. napisał(a):Zapowiadanie kolejnych stacji/przystanków przez maszynistę w ED72W jednostkach wyposażonych w nowoczesne sterowniki do informacji pasażerskiej jest to równie rzadko spotykane... W ogóle jej 100% sprawne działanie to rzadkość, nawet w nowych jednostkach, typu ELF... - psim - 14.04.2012 Wczoraj jechałem z Wrocławia do Opola EN57 z aktywnym indywidualnym otwieraniem (i zamykaniem, co czasami istotne!) drzwi. Po łódzkim też takie jeżdżą. Z moich obserwacji zwykle w EZT wyposażonych w guziki są one aktywne, nie tylko na Mazowszu. Dajmy maszyniście spokój z zapowiadaniem stacji, oni mają czasami taki kołowrót że zapominają nawet napisów na tablicach zmienić kierownik też bywa zajęty, np sprawdza lub sprzedaje bilety. A jak już są zapowiedzi słowne, to muszą być na _absolutnie_ każdym przystanku, bez wyjątków i odstępstw. Niepewna informacja jest gorsza niż brak informacji. Więc - zapowiedzi tak, ale tylko z automatu. - rustsaltz - 15.04.2012 przewoz napisał(a):W ogóle jej 100% sprawne działanie to rzadkość, nawet w nowych jednostkach, typu ELF...Co ciekawe w elfach działa wyświetlanie na tablicy, pytanie dlaczego nie może działać i głosowe? W niektórych autobusach miła pani czyta co się wyświetla i co ciekawe to działa. Cytat:A jak już są zapowiedzi słowne, to muszą być na _absolutnie_ każdym przystanku, bez wyjątków i odstępstwA to się chyba daje zrobić, jak dobrze widziałem to niektóre EN57 mają system nagłośnienia nawet. Ale mikrofon musi być swoją drogą, żeby można było podać inne komunikaty. - przewoz - 16.04.2012 Niektóre 57-ki mają system nagłośnienia, tak jak napisałem. Ale żeby działał i to jeszcze dobrze - w KM rzadkość... - mikrobart - 16.04.2012 przewoz napisał(a):Niektóre 57-ki mają system nagłośnienia,Mówisz globalnie, czy tylko o pojazdach KM? Ciekawi mnie, czy ten system wrzucano przypadkowo wybranym pojazdom czy była na to jakaś zasada (miejsce rewizji, jakiś przedział czasowy, w którym je montowano?). - przewoz - 16.04.2012 W pojazdach KM - każdy po większej modernizacji. W pojazdach pozostałych - modernizacje i ewentualnie te, w których wsadzano indywidualnie takie systemy (rzadkość raczej, nie wiem czy takie jeżdżą). Ale to, że one nie działają to tylko i wyłącznie wina posiadających te pojazdy. Gdyby wymagali działania - to by działało. - Mariusz W. - 17.04.2012 psim napisał(a):Wczoraj jechałem z Wrocławia do Opola EN57 z aktywnym indywidualnym otwieraniem (i zamykaniem, co czasami istotne!) drzwi. Po łódzkim też takie jeżdżą.Czyli wynika że w lubuskim i zachodniopomorskim czarnogród. psim napisał(a):Dajmy maszyniście spokój z zapowiadaniem stacji, oni mają czasami taki kołowrót że zapominają nawet napisów na tablicach zmienićSkoro taką funkcję zaplanowano, to ktoś sprawdził że nie będzie to przysparzać nadmiernego przepracowania. psim napisał(a):A jak już są zapowiedzi słowne, to muszą być na _absolutnie_ każdym przystanku, bez wyjątków i odstępstw.Chodzi Ci o zapowiedzi megafonowe? Kiedyś (za czasów jednych PKP ;-) ) na większości stacji i przystanków był megafon. Tam, gdzie go nie było, była kasa która również posiadała informacje o opóźnieniach i je przekazywała na peron. Aczkolwiek mimo to zdarzały się przystanki bez informacji bieżącej. - psim - 17.04.2012 Mariusz W. napisał(a):Skoro taką funkcję zaplanowano, to ktoś sprawdził że nie będzie to przysparzać nadmiernego przepracowania. Ehe! Akurat :-> Poza tym, skąd wiesz w jakim konkretnie celu zaplanowano nagłośnienie? Czy na pewno do zapowiadania przystanków? A może tylko na sytuacje nadzwyczajne? Ha? Albo przy założeniu, że jedzie dwóch maszynistów? Nie chodzi o przepracowanie, tylko o to że takie zapowiadanie musi się odbywać ze 100% dokładnością. A z drugiej strony, maszynista nie powinien się rozpraszać. Mariusz W. napisał(a):Chodzi Ci o zapowiedzi megafonowe? Też, ale w tym wątku przede wszystkim o zapowiedzi o zbliżaniu się do stacji, wygłaszane wewnątrz pociągu. - hutterdm - 17.04.2012 Mariusz W. napisał(a):Skoro taką funkcję zaplanowano, to ktoś sprawdził że nie będzie to przysparzać nadmiernego przepracowania. Tutaj sprawa jest dyskusyjna, kilkukrotnie słyszałem narzekanie maszynistów na nowy tabor czy zmodernizowany tabor z powodu nieuzgodnionej z nimi budowy pulpitu, położenia przycisków itp. Wg mnie w Pl powinien istnieć zunifikowany system budowy puliptów sterowniczych, a dochodzi do paradoksów, że to projektują ludzie zza biurka, którzy nigdy w kabinie maszynisty nie jechali i to trzeba jak najprędzej zmienić. Nie tylko pod kątem funkcjonalności pulpitu ;-) - rustsaltz - 17.04.2012 psim napisał(a):Ehe! Akurat :-> Poza tym, skąd wiesz w jakim konkretnie celu zaplanowano nagłośnienie? Czy na pewno do zapowiadania przystanków? A może tylko na sytuacje nadzwyczajne? Ha? Albo przy założeniu, że jedzie dwóch maszynistów?W dawnych czasach w kabinie EZT jeździł kierownik pociągu. - Mariusz W. - 17.04.2012 psim napisał(a):Albo przy założeniu, że jedzie dwóch maszynistów?Jest to zaplanowane dla jednego maszynisty prowadzącego skład. Wejście znajduje się tuż obok nastawnika. Przycisk do włączania również znajduje się w dogodnej pozycji przy nastawniku i jest zrobiony tak, aby łatwo go załączać. hutterdm napisał(a):Tutaj sprawa jest dyskusyjna, kilkukrotnie słyszałem narzekanie maszynistów na nowy tabor czy zmodernizowany tabor z powodu nieuzgodnionej z nimi budowy pulpitu, położenia przycisków itp.Tyle że sprawa dotyczy ED72 w wersji „fabrycznej”, a wtedy jeszcze dbano o takie szczegóły. Poniżej cytat z artykułu „Dziewiętnastki” z Sygnałów nr 26/91, tekst i zdjęcie Marek Moczulski: W czasie pierwszych miesięcy eksploatacji nowego ezt drużyny trakcyjne bacznie obserwowały wprowadzone zmiany. Miano wiele uwag dotyczących poprawności rozwiązania przestrzennego oraz rozmieszczenia i funkcjonalności niektórych elementów sygnalizacyjnych i sterowniczych. W lipcu i sierpniu zespół Zakładu Pojazdów Trakcyjnych Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa przeprowadził badania ergonomiczne. Na 19 pytań odpowiadało 30 maszynistów już wcześniej prowadzących EN57-1900. Wyniki badań przesłano producentowi, którym jest wrocławski "PAFAWAG". W pojazdach budowanych obecnie wprowadzono kilka zmian. Dwie trzecie maszynistów uważało, że niewłaściwie usytuowano kolumnę nastawnika jazdy, zbyt daleko, aby do niej sięgnąć w niektórych sytuacjach podczas pracy manewrowej. Zainstalowano wiec przycisk do uruchamiania ezt w czasie manewrów. Zwracano uwagę, że drzwi do kabiny blokują wejście z zewnątrz do przedziału służbowego. Teraz drzwi te otwierają się w drugą stronę. |