[Gliwice] Opinie o likwidacji systemu tramwajowego - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: [Gliwice] Opinie o likwidacji systemu tramwajowego (/thread-200.html) |
[Gliwice] Opinie o likwidacji systemu tramwajowego - Mark - 29.06.2010 Cytat:Tramwaje w Gliwicach ostatecznie przechodzą do historii. W najbliższy poniedziałek rozpocznie się likwidacja torów - najpierw na ulicy Wieczorka, potem Dolnych Wałów i wiadukcie przy ul. Zabrskiej. Operacja, połączona z remontem jezdni, ma kosztować milion złotych. http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1675 Chciałbym usłyszeć wasze opinie na ten temat - mikrobart - 29.06.2010 Koszty to nie wszystko. W tak zanieczyszczonej aglomeracji katowickiej tramwaj - środek transportu nie produkujący spalin, powinien być faworyzowany kosztem śmierdzącego autobusu. - Mark - 29.06.2010 No cóż lepiej, żeby jeździły w Gliwicach stare śmierdzące Ikarusy/Jelcze niż w miarę remontowane 105-tki oraz Konstale. - Poznanski_mech - 29.06.2010 Tym bardziej że tymi 105-tkami fajnie się jeździło, między miastami ciekawy widok ale szczególnie w Gliwicach. - CzarnyZajaczek - 29.06.2010 koszty wozokilometra to nie wszystko, na efektywność składa się też większa pojemność tramwajów - raczej autobusów z kilku wagonów się nie składa? a przede wszystkim jest to część zintegrowanego transportu w obrębie GOP, a nie tylko na terenie Gliwic, więc jest to totalną głupotą owszem można by rozważać likwidację jakiejś linii którą da się zastąpić efektywnie autobusami, ale zintegrowanego transportu w tak dużej aglomeracji nie da się oprzeć tylko o autobusy, to byłoby potwornie nieefektywne druga sprawa że akcyza nie pokrywa w całości kosztów utrzymania dróg a raczej koło 50%, zaś licząc opłacalność transportu szynowego wlicza się całkowity koszt infrastruktury... w ten sposób zawsze transport szynowy będzie wyglądał na nieopłacalny RE: [Gliwice] Opinie o likwidacji systemu tramwajowego - Adams - 09.03.2018 Gliwice, które prawie 10 lat temu zastąpiły jedyną linię tramwajową (nr 4) autobusem A4, dopłacają do komunikacji publicznej w regionie tylko 25 mln zł, a nie 94 mln zł jak Katowice, 51 mln zł jak Sosnowiec, 36 mln zł jak Zabrze czy 32 mln zł jak Bytom. Dzieje się tak dlatego, że koszty utrzymania tramwajów są o wiele wyższe niż autobusów, nie wspominając o kosztach inwestycji w modernizację taboru i torowiska. Linie tramwajowe mogą stanowić spore obciążenie dla miast "tramwajowych" – twierdzi gliwicki ratusz. I wylicza, że na wysokość dopłat 29 miast członkowich KZK GOP do komunikacji zbiorowej wpływa m.in. systematyczny rozwój transportu publicznego czy podnoszenie jakości usług przez przewoźnika. Zasadnicze znaczenie ma również długość linii autobusowych i tramwajowych w danym mieście oraz koszt tzw. wozokilometra, czyli jednego kilometra trasy przejeżdżanego przez jeden pojazd na danej linii. Szczegóły: InfoTram RE: [Gliwice] Opinie o likwidacji systemu tramwajowego - ET40 - 09.03.2018 Tyle, że Gliwice i tak płaciłyby mniej, bo miały dużo mniej torowisk niż Bytom lub Zabrze. RE: [Gliwice] Opinie o likwidacji systemu tramwajowego - rustsaltz - 09.03.2018 Jakby zlikwidować komunikację miejską w ogóle to miasta zaoszczędziłyby te kilkadziesiąt milionów. Może zaproponuję to rozwiązanie i zgarnę ciężkie pieniądze za tak genialny pomysł ograniczenia kosztów funkcjonowania KM? RE: [Gliwice] Opinie o likwidacji systemu tramwajowego - Adams - 09.03.2018 W czasach, kiedy wiele miast inwestuje w komunikację tramwajową, władze Gliwic są w skrajnej mniejszości. W budowę nowych linii tramwajowych, inwestują nie tylko wielkie aglomeracje typu Warszawa, czy Kraków, ale także mniejsze ośrodki takie jak Elbląg, Toruń, czy Olsztyn. Teraz tylko Gliwice i Łódź są ośrodkami nazwijmy anty tramwajowymi. |