[Siemens] Vectron - następca EuroSprintera - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: [Siemens] Vectron - następca EuroSprintera (/thread-204.html) |
[Siemens] Vectron - następca EuroSprintera - mikrobart - 30.06.2010 To nie Eurosprinter będzie teraz najnowocześniejszą lokomotywą świata - dziś koncern Siemens zaprezentował swoje nowe dziecko - lokomotywę Vectron. Rodzina lokomotyw Vestron ma stopniowo zasŧępować serię Eurosprinter. Jak widzimy, Vectron stawia na prostotę wykonania i budowę modułową. Vmax lokomotywy to "tylko" 200 km/h. Więcej do poczytania tu: http://www.rynek-kolejowy.pl/16693/Vect ... _rynku.htm - Poznanski_mech - 30.06.2010 Według mnie trochę dziwne kształty, 200 km/h to jeszcze nie przełom - mikrobart - 30.06.2010 Oczywiście, że nie przełom, ale jeśli ma powstać cała rodzina nowych lokomotyw, to pewnie powstanie coś a'la ES64U4. - Dozer - 30.06.2010 A mi się nawet podoba, ładnie wyglądają światła na czole. - mikrobart - 30.06.2010 Panowie, oby to była udana konstrukcja pod względem technicznym, wygląd to już sprawa drugorzędna. Traxx też piękny nie jest ;-) - Poznanski_mech - 30.06.2010 Zobaczymy jak się będzie spisywać to będzie można już dokładniej ocenić. Panowie o gustach się nie dyskutuje - Dominik Piotrowicz - 30.06.2010 My ledwo zakupiliśmy taurusy, a w innych krajach już będą zastępowane nowszymi. Dziwne to trochę. - wojtek7 - 30.06.2010 Ciekawe ile będziemy musieli czekac na te serię w Polsce, o ile w ogóle się doczekamy :-P - Mark - 30.06.2010 Szansa dla Przewozów Regionalnych na nokaut PKP IC - mikrobart - 30.06.2010 dominik07317 napisał(a):My ledwo zakupiliśmy taurusy, a w innych krajach już będą zastępowane nowszymi. Dziwne to trochę.Tak, ale Taurus to nadal najszybsza lokomotywa świata i jeszcze trochę tak pozostanie. Zresztą zakup lokomotywy to inwestycja na 25-30 lat, a w momencie jej kupowania była bezkonkurencyjna - IC tu błędu nie popełnił. - przem710 - 01.07.2010 Hm ten wygląd to chyba nie żadna nowość, są prawie podobne do tych spalinówek dostarczonych dla Litwy. Niektórzy z was piszą że wam się nie podoba (mi również) i to bardzo ważne bo w dzisiejszych czasach design to jest równie ważny jak parametry techniczne. - TOMEKKOT - 08.07.2010 przem710 napisał(a):są prawie podobne do tych spalinówek dostarczonych dla LitwyPodobne są rzeczywiście do ER, ale jeszcze bardziej (parametry mi chodzi) do ES64U-H dostarczoną koleją Belgijskim (SNCB), oraz ES46B1 dla kolei Portugalskich (CP), lecz Vectron mi wygląda na projekt finalny, póki co powstały dwa prototypy ale czekamy na kolejne dwa: 901 jest dwu systemowa, 921 wersją AC do zatwierdzenia przez Niemcy, Austrię, Węgry, Słowację i Rumunię. Kolejne dwa będą służyły po to aby poszerzyć proces homologacji. Jeżeli coś mi się pokręciło to poprawcie. - przem710 - 08.07.2010 TOMEKKOT napisał(a):Kolejne dwa będą służyły po to aby poszerzyć proces homologacji. Czyli jest możliwość że pojawią się w Polsce na testach aby otrzymać homologacje. - Petyniak - 08.07.2010 Bardzo mi się podoba. Z chęcią zobaczyłbym tego loka z lokiem PR i składem RegioEkspressu :mrgreen: - TOMEKKOT - 08.07.2010 Petyniak, To musisz jeszcze poczekać, PR-y nie zakupią tak szybko a na leasing póki co też bym nie liczył (najpierw muszą zostać wyprodukowane oraz kupione) |