Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Nowe pojazdy dla KD - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: Nowe pojazdy dla KD (/thread-21.html)



Nowe pojazdy dla KD - TOMEKKOT - 06.06.2010

Nie dawno został rozstrzygnięty przetarg na nowe szynobusy, dla KD. Głównym warunkiem była cena,przetarg wygrał ZNTK Mińsk Mazowiecki, SZT wyglądają strasznie, a i osiągów technicznych się obawiam zapewne to kolejny Kolzam.
Co wy sadzicie o tych cudach? czy ma ktoś z was jakieś informacje techniczne, dokumentacje?


- mikrobart - 06.06.2010

Rozmawiałem z pracownikiem KD, mówił, że nie są zbyt z tego rozstrzygnięcia zadowoleni, bardzo chwalił SA135 PESY, nie wiem, co PESA proponowała teraz. Postaram się zdobyć dokumentację.


- sphinx - 06.06.2010

Mińsk to zwykły pesobus w zubożonej wersji (kanciaste czoło, gorsze materiały=niższe koszty).


- mikrobart - 06.06.2010

Pewnie jedynym kryterium wyboru była cena, potem KD będzie narzekać, że nie ma czym jeździć, bo tabor defektuje. Doświadczenia z pesobusa nie są zbyt zachęcające.


- TOMEKKOT - 07.06.2010

mikrobart napisał(a):Pewnie jedynym kryterium wyboru była cena

I właśnie tak było! nie zawsze stwierdzenie tańsze jest lepsze jest słuszne, a szczególnie w tym wypadku. Ciekawi mnie kto jeszcze się skusi na nowe szynobusy ZNTK Mińsk Mazowiecki?(nowe nie znaczy lepsze!)


- mikrobart - 07.06.2010

Może ZNTK nas zaskoczy i wypuści na prawdę dobry szynobus jak na polskie warunki? :-P Ciężko mi jednak w to uwierzyć.


- sphinx - 07.06.2010

Skusiło się jeszcze woj. Lubelskie (3 sztuki). Nie wiem jakim cudem wersja zubożona średnio niezawodnego pojazdu ma być lepsza?


- mikrobart - 07.06.2010

Nie ma komu się nad tym zastanowić, kupuje się dlatego, że jest tanio. I to właśnie jeden z powodów, dla których to nie samorządy powinny decydować, co będzie na torach województwa jeździło - mało kto ma tam większe pojęcie o tym, co jest dobre, a co to typowy chłam.