[Olsztyn] Tramwaje - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: [Olsztyn] Tramwaje (/thread-213.html) Strony:
1
2
|
[Olsztyn] Tramwaje - przem710 - 02.07.2010 15 grudnia 1907 roku na ulice Olsztyna wyjechał pierwszy tramwaj. Niestety 20 listopada 1965 zlikwidowano wszystkie linie tramwajowe. Dziś jest sznasa że tramwaje powrócą do Olsztyna. http://www.rynek-kolejowy.pl/16739/Tram ... sztyna.htm Olsztyn jest miastem o ciekawej historii komunikacji miejskiej w latach 1939-1971 w mieście kursowały również trolejbusy. Powrót tramwajów to bardzo ciekawe wydarzenie gdyż od podstaw tworzona będzie cała infrastruktura od torowisk po zajezdnie oraz kupno taboru. - mikrobart - 02.07.2010 Ciekawa inicjatywa, w dzisiejszych czasach widzimy tendencje raczej do kasowania linii kolejowych i tramwajowych, a nie do ich budowy. Tylko pogratulować Olsztynowi gospodarza! - buuuuum - 03.07.2010 i pozdro dla Gliwic i tamtejszego prezydencika... : D - Dozer - 03.07.2010 W Lublinie przed II wojną planowano zbudowanie komunikacji tramwajowej, uznano jednak, że miasto ma zbyt wąskie ulice (co jest prawdą). Ostatecznie na drogi miasta wyjechały trolejbusy. - CzarnyZajaczek - 03.07.2010 z tramwajami byłby poza tym problem np. zimą, ponieważ Lublin leży na bardzo pagórkowatym terenie, w niektórych miejscach podjazdy są bardzo strome zresztą dlatego wprowadzono trolejbusy, ponieważ w tamtych czasach autobusy po prostu nie dawały rady na bardzo stromych podjazdach, jednak w silnikach spalinowych mocno poszła technika do przodu od kiedy w Lublinie zaczął jeździć pierwszy trolejbus - rustsaltz - 04.07.2010 CzarnyZajaczek napisał(a):z tramwajami byłby poza tym problem np. zimą, ponieważ Lublin leży na bardzo pagórkowatym terenie, w niektórych miejscach podjazdy są bardzo stromeSypniesz piaskiem to wyjedziesz. W GOPie też są strome podjazdy i raczej nie ma problemów przy podjazdach. Ewentualnie panowie z nadzoru ruchu biegają z piaskiem. A prawda taka, że dzisiaj tramwaj na wąskiej drodze lepiej się sprawdza, bo nie ma problemu z braniem zakrętów. Innymi słowy droga tramwaju jest w 100 procentach kontrolowana. - CzarnyZajaczek - 04.07.2010 to w Lublinie taki tramwaj musiałby mieć raczej doczepiony z przodu automatyczny "podajnik" piasku, uruchamiany przyciskiem w kabinie, bo w Śródmieściu to połowę długości trasy ci panowie z nadzoru ruchu musieliby biegać przed trajtkami xD - rustsaltz - 04.07.2010 Zawsze są piasecznice (oczywiście 105tki ich nie mają, ale wszelkie nowsze konstrukcje owszem). - CzarnyZajaczek - 04.07.2010 ciekawe, jak teraz poszukałem trochę informacji to czasem nachylenie linii tramwajowej dochodzi do 10% (choć rzadko, raczej graniczna to ok 8%), choć w niektórych miejscach w Lublinie to zdaje mi się że nachylenie jest bliższe 20% - trzeba by sprawdzić - mikrobart - 04.07.2010 CzarnyZajaczek napisał(a):%Promili oczywiście ;-) - Maciej - 21.01.2012 Poznańskie tramwaje w Olsztynie Konsorcjum Modertrans Poznań i Newag za około 113 mln zł dostarczą do Olsztyna piętnaście nowych tramwajów. Wielkim przegranym przetargu jest Solaris z podpoznańskiego Bolechowa. O pierwsze zamówienie walczyło Konsorcjum Newag i Modertrans Poznań, Solaris i Pesa. Zdaniem komisji przetargowej najlepszą ofertę złożył Newag i Modertrans, które dostarczą tramwaje za około 113 mln zł, ale jeszcze nie wiadomo, jaki będzie to typ pojazdu. Solaris chciał wyprodukować tramwaje za 120 mln zł, a Pesa za 131 mln zł. Przegrani mają teraz czas na złożenie odwołania od wyników przetargu. Natomiast zwycięzca nie wie jeszcze gdzie powstaną tramwaje. Nowosądecki Newag dotychczas znany był z produkcji i modernizacji oraz naprawami taboru kolejowego, więc doświadczenie w tej dziedzinie będzie czerpał od Modertransu. epoznan.pl - ET40 - 21.01.2012 A czy budowa linii została w ogóle rozpoczęta? - Maciej - 22.08.2012 [Dodano: 23.01.2012, 18:47] ET40,TUTAJ masz całe kalendarium ;-) [Dodano: 2.07.2012, 21:45] Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie Pesy i Solarisa od wyniku przetargu na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów dla Olsztyna. Otwiera to konsorcjum firm Newag oraz Modertrans drogę do podpisania kontraktu na realizację tego zamówienia. http://www.rynek-kolejowy.pl/33864/Jest ... sztyna.htm [Dodano: 13.08.2012, 22:02] http://www.rynek-kolejowy.pl/34687/Prze ... nowaly.htm Olsztyn nie dla Newagu i Modertransu. Przetarg został anulowany. [Dodano: 22.08.2012, 13:57] Olsztyn wybrał Tramino
Wbrew obawom nie doszło do odwołania przetargu na dostawę tramwajów dla Olsztyna. Komisja przetargowa zebrała się dziś ponownie i po wykluczeniu konsorcjum Newagu i Modertransu wybrała drugą najkorzystniejszą ofertę, którą złożył Solaris. Za 15 tramwajów miasto zapłaci bolechowskiemu producentowi 120,6 mln złotych. http://www.rynek-kolejowy.pl/34849/Olsz ... ramino.htm - pitagoras23 - 22.08.2012 W sumie dobrze, skoro NEWAG się wycofał razem z innym poznańskim producentem to przejął to Solaris, którego tramwaje są bardzo wygodne i pojemne. - Maciej - 21.09.2012 Kontrakt na Tramino dziś został podpisany: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10 ... mwaje.html |