Newag 222M - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: Newag 222M (/thread-2202.html) |
Newag 222M - TOMEKKOT - 13.05.2012 Cytat:Zgodnie z przewidywaniami województwo zachodniopomorskie wybrało ofertę Newagu w przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych. Będzie to zupełnie nowy typ pociągu. - Ten kontrakt pozwoli nam wejść z ofertą rynek niemiecki - zapowiada Newag.http://www.rynek-kolejowy.pl/32753/Nowy ... Niemcy.htm Warunki jakie musi spełnić nowy SZT w wygranym przetargu to: -Dwa człony - <140 miejsc stojących, i 100 siedzących. - Układ siedzeń 2+2 - Dwa miejsca na wózki inwalidzkie - Co najmniej jedna para drzwi na człon w pociągu - Klimatyzacja - Niska podłoga musi stanowić 40% - Silniki spełniające normę emisji spalin Euro IIIB - Spełnienie czterech scenariuszy zderzeniowych (220M spełnia tylko 3, i dla tego nie został zaoferowany) - Uzyskanie świadectwa homologacji na terenie Niemiec do sierpnia 2014 roku. - Pierwszy ma zostać dostarczony do 5 grudnia br. A następny rok później. Newag informuje, że nowy pociąg będzie połączeniem technologii z 220M i 35/31WE, z których będzie min. zaczerpnięty wygląd czoła. Ciekawe czy 220M lub 221M będzie dalej oferowany w przetargach? Myślę, że tak, i to szczególnie tam gdzie nie będą wymagane cztery scenariusz zderzeniowe, oraz gdzie cena będzie stanowiła większą część kryterium. Do tego wypadało by, aby koszt projektu się chociaż trochę zwrócił- niezbyt opłacalne wydaje mi się tworzenie nowego projektu tylko(?) dla 9 pojazdów. - TOMEKKOT - 30.05.2012 Niestety na razie na zachodniopomorskich szlakach nie ujrzymy 222M- pojawi się Link produkcji Pesy. Newag uchylił się od podpisania umowy, ponieważ nie był wstanie przedstawić potrzebnych dokumentów. Więcej tutaj: http://bip.wzp.pl/attachments/33603_30. ... owania.pdf - sphinx - 30.05.2012 Okazało się, że Niemcy mocno chronią swój rynek i nawet zdobycie harmonogramu przyznania homologacji jest tak długotrwałą procedurą, że niemożliwe jest to w tak krótkim czasie jaki zamawiający wyznaczył do podpisania umowy. - sphinx - 01.06.2012 Chyba UM się trochę pospieszyło z odbieraniem zamówienia Newagowi: Cytat:10 maja województwo zachodniopomorskie ogłosiło przetarg na dostawę dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych. Zamówienie wygrała firma Newag. 29 maja województwo ogłosiło jednak, że umowę na dostawę podpisze z firmą Pesa. Powodem nieporozumienia jest pismo, które firma Newag skierowała do zamawiającego. Dotyczy ono homologacji pojazdu.http://www.rynek-kolejowy.pl/33219/Zach ... a_Pese.htm Oj, oby się to nie skończyło w KIO... - sphinx - 19.06.2013 Podoba się? http://www.newag.pl/aktualnosci/638 - Lutek - 19.06.2013 Spalinowy Impuls, o wiele lepiej wyszło niż w przypadku SA138 i spółki. - sphinx - 20.06.2013 Po powiększeniu może trochę niepokoić głębokie przetłoczenie między reflektorami a przednią szybą - ciekawe jak to będzie wyglądać w rzeczywistości. Dzięki temu przetłoczeniu czoło ma lekko wystający "nos" z krawędzią jak w SA137/8. Ale postęp jest. Fajne kształty i płynne linie, dojrzały i spójny projekt. Szybko idą do przodu (trochę obawiałem się, że w 222M nie będzie takiego postępu jak w Linku). Ciekawe jak rozwiązali resztę pudła, zbyt kanciaste może się trochę gryźć z delikatnymi liniami czoła. Mam nadzieję, że zastosowali okna o zaokrąglonych krawędziach z zewnątrz jak w Impulsie, a nie "kwadraty" jak w 220M. Widać mocniejsze ścięcie krawędzi dachu. Albo pojazd będzie niższy, albo drzwi dużo wyższe bo sięgają krawędzi ścięcia dachu. Jest kilka zabiegów stylistycznych, które bez zmian technicznych, które nadają sylwetce lekkości. Widać je tutaj: http://www.visovia.pl/en/projects/1598641258 Jest to projekt EC-E, autora również 220/1M oraz 222M, pewnie do siebie zbliżone. O mocniejszym ścięciu krawędzi już wspomniałem (skład wydaje się niższy), do tego są one lekko zaokrąglone, miękkie przejście górnej krawędzi okien, podwyższona (choćby optycznie) górna krawędź okien niskiego pokładu oraz łagodniej ścięte (nie pionowo) fartuchy przy wózkach. Jeśli Newag zastosował choć część z nich to może być nieźle. Oby w końcu przeprosili się z eksportem. Jakaś litania mi nocą wyszła... :-> - Lutek - 20.06.2013 To jest projekt, LINK też do samego końca wyglądał inaczej, zobaczymy końcowy efekt. - sphinx - 20.06.2013 Te białe i pomarańczowe to tylko wizualizacje, które EC-E robił dla kogoś innego, podałem je za przykład. W swoim poście z 23:54 wkleiłem większe wizki. Może być całkiem znośnie - DamianT - 20.06.2013 Zobaczymy jak będzie wyglądać na żywo, na projekcie jest całkiem całkiem. - sphinx - 21.06.2013 Dodatkowe obrazki z konkursu na malowanie Kolei Mazowieckich: Wszystko wskazuje na to, że jednak maszynista będzie miał osobne drzwi. Na drugim schemacie brakuje linii ścięcia dachu/ściany bocznej, co jest istotne przy ustalaniu malowania. Widać zaokrąglone osłony/fartuchy przy wózkach. Krótki wózek Jacobsa powoduje, że nad nim mieści się tylko jedno okno, nie będzie też "ściany" sla pasazerów siedzących najbliżej przeguba jak w 220/221M. - alojz - 01.10.2013 - DamianT - 02.10.2013 jak dla mnie wygląda bardzo ładnie. Oby technicznie też taki był - Alienik - 05.10.2013 Dziś spotkałem go we Wro, niestety zanim zdążyłem dobiec i się przyjrzeć, odjechał w kierunku Katowic - Gordon - 07.10.2013 Tak jakby zielona lokomotywa z żółtym czołem. O de mnie + za malowanie. |