[PESA] ELF dla Wielkopolski - 22WEa - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: [PESA] ELF dla Wielkopolski - 22WEa (/thread-2219.html) |
[PESA] ELF dla Wielkopolski - 22WEa - TOMEKKOT - 14.05.2012 Elf dla Wielkopolski (22WEa) ~ssc - Ostrowianin - 15.05.2012 TOMEKKOT, Wygląda całkiem dobrze. Jestem ciekaw efektu końcowego - DamianT - 15.05.2012 Elfy same w sobie są ładne. Widzę, że układ malowania zawsze takie samo, tylko kolory zmieniają pod przewoźnika. - Dudzio - 15.05.2012 Układ malowania zależy od zamawiającego. Koleje Mazowieckie mają na przykład kompletnie inny schemat. - Ostrowianin - 15.05.2012 DamianT, Wiesz, specjalnie teraz Wielkopolska zmieniła schemat malowania na EN57-1027, żeby pasował pod ten, który już jest na EN57-1031, EN57-1412, EN57-1413 i będzie na elfach. Teraz tylko 1025 wygląda jak poroniony pomysł ;-D - Maciej - 15.05.2012 No, całkiem fajnie się ten kawałek prezentuje. Reszta myślę, że też. ;-) Tymczasem Rynek Kolejowy informuje, że PESA ma w tym roku dostarczyć 8 ELF-ów. Szkoda tylko, że: Cytat:Elektryczne zespoły trakcyjne zostaną przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego na trasach Poznań - Inowrocław, Poznań - Kutno, Poznań – Zbąszynek.To oznacza, że wszystkie 22 będą tylko na tych trzech trasach? Trochę szkoda by było, a i wątpię, czy aż tyle jest ich potrzebne na 3 odcinki. ;/ Z drugiej strony, zaskoczył mnie fakt, że widnieje trasa Poznań - Inowrocław, bo przecież KW mają jeździć do Gniezna. Coś się zmieniło? - Ostrowianin - 15.05.2012 Maciej, To nie wiem co ile te pociągi musiałyby by jeździe, aby tylko te 3 linie obsłużyć. - DamianT - 16.05.2012 Dudzio napisał(a):Koleje Mazowieckie mają na przykład kompletnie inny schemat. A tam inne. Jedynie jakiś zielony szlaczek, a tak poza tym układ identyczny - pepe - 16.05.2012 Maciej, info z rynku musi zawierać jakieś błędy bo wszystkie te 3 relacje są międzywojewódzkie: Kutno - Łódzkie a Zbąszynek - Lubuskie. Jednakże jeśli to prawda to we wniosku musiał być zawarty zapis że pociągi będą jeździłły do pierwszej węzłowej stacji na terenie innego województwa. - Maciej - 18.05.2012 pepe, ze Zbąszynkiem (a właściwie lubuskim) to chyba jakieś układy chyba mają, bo o Zbąszynku, to same KW mówiły, a na trasie do Inowrocławia była mowa tylko o Gnieźnie, taka nieścisłość. Zbąszynek chyba jednak nie jest błędem. ;-) Co do Kutna natomiast, to KW mówi o Kłodawie, jako ostatniej stacji (głupota w KW nie jest niczym nowym). Dobrzy są, w trzech relacjach, dwa błędy. ;-D - pepe - 30.05.2012 Maciej, Dokładnie się nie orientuję jakie istnieją układy pomiędzy województwami. Wiem natomiast co musi być zawarte we wniosku o dofinansowanie taboru i dlatego informacje o planowanych trasach nie były dla mnie zbyt wiarygodne. - maszynista - 02.06.2012 Według mnie powinny jeździć również na linii Poznań Główny-Leszno zapewniając lepszy komfort na tej linii. - Ostrowianin - 02.06.2012 maszynista, Nie wiem czy na komfort można narzekać na tej linii skoro jeździ tam dość dużo składów wagonowych w porównaniu z latami ubiegłymi. - TOMEKKOT - 02.06.2012 Na Poznań-Leszno nie wcześniej niż za 5 lat. Urząd Marszałkowski starając się o dofinansowanie musiał wskazać KE po jakich liniach miałyby jeździć Elfy, oraz przewoźnika który będzie je eksploatował. Wymienione zostały linie z Poznania do Inowrocławia oraz ze Zbąszynka do Kutna, a przewoźnik to wiadomo- Koleje Wielkopolskie. - maszynista - 02.06.2012 Czyli wszystkie 22 ELFy mają jeździć na 2 liniach. Jestem ciekawy co ile będzie odjeżdżać ELF ze stacji/przystanków osobowych na danych liniach. co 5 minut chyba. Dlaczego na Poznań Główny-Leszno dopiero za 5 lat? |