Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
[PESA] ELF dla Wielkopolski - 22WEa - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: [PESA] ELF dla Wielkopolski - 22WEa (/thread-2219.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6


[PESA] ELF dla Wielkopolski - 22WEa - TOMEKKOT - 14.05.2012

Elf dla Wielkopolski (22WEa)
[Obrazek: di-IU0A.jpg]
~ssc


- Ostrowianin - 15.05.2012

TOMEKKOT, Wygląda całkiem dobrze. Jestem ciekaw efektu końcowego


- DamianT - 15.05.2012

Elfy same w sobie są ładne. Widzę, że układ malowania zawsze takie samo, tylko kolory zmieniają pod przewoźnika.


- Dudzio - 15.05.2012

Układ malowania zależy od zamawiającego. Koleje Mazowieckie mają na przykład kompletnie inny schemat.


- Ostrowianin - 15.05.2012

DamianT, Wiesz, specjalnie teraz Wielkopolska zmieniła schemat malowania na EN57-1027, żeby pasował pod ten, który już jest na EN57-1031, EN57-1412, EN57-1413 i będzie na elfach. Teraz tylko 1025 wygląda jak poroniony pomysł ;-D


- Maciej - 15.05.2012

No, całkiem fajnie się ten kawałek prezentuje. Reszta myślę, że też. ;-)

Tymczasem Rynek Kolejowy informuje, że PESA ma w tym roku dostarczyć 8 ELF-ów.
Szkoda tylko, że:
Cytat:Elektryczne zespoły trakcyjne zostaną przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego na trasach Poznań - Inowrocław, Poznań - Kutno, Poznań – Zbąszynek.
To oznacza, że wszystkie 22 będą tylko na tych trzech trasach? Trochę szkoda by było, a i wątpię, czy aż tyle jest ich potrzebne na 3 odcinki. ;/ Z drugiej strony, zaskoczył mnie fakt, że widnieje trasa Poznań - Inowrocław, bo przecież KW mają jeździć do Gniezna. Coś się zmieniło?


- Ostrowianin - 15.05.2012

Maciej, To nie wiem co ile te pociągi musiałyby by jeździe, aby tylko te 3 linie obsłużyć.


- DamianT - 16.05.2012

Dudzio napisał(a):Koleje Mazowieckie mają na przykład kompletnie inny schemat.

A tam inne. Jedynie jakiś zielony szlaczek, a tak poza tym układ identyczny Wink


- pepe - 16.05.2012

Maciej, info z rynku musi zawierać jakieś błędy bo wszystkie te 3 relacje są międzywojewódzkie: Kutno - Łódzkie a Zbąszynek - Lubuskie. Jednakże jeśli to prawda to we wniosku musiał być zawarty zapis że pociągi będą jeździłły do pierwszej węzłowej stacji na terenie innego województwa.


- Maciej - 18.05.2012

pepe, ze Zbąszynkiem (a właściwie lubuskim) to chyba jakieś układy chyba mają, bo o Zbąszynku, to same KW mówiły, a na trasie do Inowrocławia była mowa tylko o Gnieźnie, taka nieścisłość. Zbąszynek chyba jednak nie jest błędem. ;-) Co do Kutna natomiast, to KW mówi o Kłodawie, jako ostatniej stacji (głupota w KW nie jest niczym nowym). Dobrzy są, w trzech relacjach, dwa błędy. ;-D


- pepe - 30.05.2012

Maciej, Dokładnie się nie orientuję jakie istnieją układy pomiędzy województwami. Wiem natomiast co musi być zawarte we wniosku o dofinansowanie taboru i dlatego informacje o planowanych trasach nie były dla mnie zbyt wiarygodne.


- maszynista - 02.06.2012

Według mnie powinny jeździć również na linii Poznań Główny-Leszno zapewniając lepszy komfort na tej linii.


- Ostrowianin - 02.06.2012

maszynista, Nie wiem czy na komfort można narzekać na tej linii skoro jeździ tam dość dużo składów wagonowych w porównaniu z latami ubiegłymi.


- TOMEKKOT - 02.06.2012

Na Poznań-Leszno nie wcześniej niż za 5 lat.
Urząd Marszałkowski starając się o dofinansowanie musiał wskazać KE po jakich liniach miałyby jeździć Elfy, oraz przewoźnika który będzie je eksploatował. Wymienione zostały linie z Poznania do Inowrocławia oraz ze Zbąszynka do Kutna, a przewoźnik to wiadomo- Koleje Wielkopolskie.


- maszynista - 02.06.2012

Czyli wszystkie 22 ELFy mają jeździć na 2 liniach. Jestem ciekawy co ile będzie odjeżdżać ELF ze stacji/przystanków osobowych na danych liniach. co 5 minut chyba.
Dlaczego na Poznań Główny-Leszno dopiero za 5 lat?