Lokomotywa EP02 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: FORUMKOLEJOWE.PL - OGÓLNOPOLSKIE FORUM MIŁOŚNIKÓW KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-92.html) +--- Dział: PROJEKTY FORUM KOLEJOWE.PL (https://www.forumkolejowe.pl/forum-70.html) +---- Dział: ENCYKLOPEDIA MIŁOŚNIKA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-24.html) +----- Dział: LOKOMOTYWY ELEKTRYCZNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-25.html) +----- Wątek: Lokomotywa EP02 (/thread-222.html) |
Lokomotywa EP02 - Poznanski_mech - 05.07.2010 W ramach odbudowy trakcji elektrycznej w węźle warszawskim zakupiono w Wielkiej Brytanii 8 kompletów wyposażenia elektrycznego do lokomotyw, takiego samego, jakie zainstalowane było w przedwojennych pojazdach. Konstrukcję części mechanicznej opracowano w latach 1950-1951 w CBK PTK w Poznaniu. Budowa lokomotyw została zlecona fabryce "Pafawag", która do 1954 roku wykonała 7 pojazdów, ósmy - wyposażony w silniki polskiej produkcji z lokomotyw typu 3E(ET21) - oddano do eksploatacji w 1957 roku. Lokomotywy serii EP02 stacjonowały początkowo w elektrowozowniach Warszawa Ochota i Łódź Olechów, a od 1969 roku w Dębicy, gdzie w ciągu dwóch lat wycofano je z eksploatacji. Część z nich przez szereg lat wykorzystywano jeszcze do ogrzewania składów wagonów na stacjach postojowych. Lokomotywy EP02 cechowały niskie parametry trakcyjne i złe własności biegowe, spowodowane wadliwą konstrukcją podwozia. Układ osi: Bo`Bo` Typ silników trakc.: MV-185R/LKa635 Ilość i moc silników: 4x340/310kW Moc ciągła pojazdu: 1 360/1 240kW Przełożenie przekł.: 69:22/78:31 Sterowanie wielokrotne: nie ma Prędkość max.: 110km/h Średnica kół: 1 220mm Masa służbowa: 81 000kg Długość całkowita: 15 000mm EP02-01... 07 wyprodukował Pafawag w okresie 1953 - 1954, było to 7 sztuk. EP02-08 wyprodukował Pafawag w okresie 1957, była to jedna sztuka. Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.kolej.db.hostdmk.net - przem710 - 06.07.2010 Dodaje forumową fotkę elektrowozu EP02 |