Promy kolejowe - Mariusz W. - 30.05.2012
Poniżej lista promów kolejowych wypływających z Polski.
Promy aktualnie pływające:
- m/f Kopernik
Świnoujście – Ystad
czarter PKP cargo od począku służby
- m/f Polonia
Świnoujście – Ystad
- m/f Jan Śniadecki
Świnoujście – Ystad
czarter PKP cargo, wcześniej PKP od początku służby
znaki szczególne: logo PKP na prawej i lewej burcie przy tyłach
- m/f Wolin
Świnoujście – Trelleborg
Promy wycofane lub sprzedane do innych krajów:
- m/f Mikołaj Kopernik
Świnoujście – Ystad
czartek PKP cargo od maja 2007, zastąpiony przez m/f Kopernik, sprzedany do Turcji, zmiana nazwy na m/f Harput
- m/f Jan Heweliusz
Świnoujście – Ystad
zatonięty
- s/s Waza → s/s Kruszewski → s/s Kopernik → s/s Kolejarz
Świnoujście (d. Odra Port) – Ystad
znaki szczególne: logo PKP na kominie
własność Polskich Kolei Państwowych
eksloatowany przez Przedsiębiorstwo Pomocnicze Statek-Prom
wycofany z eksploatacji, złomowany
- s/s Starke
Gdynia – Trelleborg
Świnoujście (d. Odra Port) – Trelleborg
własność Kolei Szwedzkich, wycofany z linii, złomowany
- s/s Konung Gustav V
Gdańsk – Trelleborg
Gdynia – Trelleborg
Świnoujście (d. Odra Port) – Trelleborg
własność Kolei Szwedzkich, wycofany z linii, złomowany
- s/s Drottning Victoria
Gdańsk – Trelleborg
Gdynia – Trelleborg
Świnoujście (d. Odra Port) – Trelleborg
własność Kolei Szwedzkich, wycofany z linii, złomowany
W 2007 PKP cargo planowało podpisanie umowy z Euroafricą na czarter jeszcze jednego, trzeciego promu kolejowego. Jednak Euroafrica posiada tylko dwa promy kolejowe.
Uwagi:
Przez pojęcie „czarteru PKP cargo” rozumie się nie czarter całego statku, lecz czarter (dzierżawę) pokładu kolejowego.
Nazwy podano tylko dla okresu, kiedy promy pływały w Polsce.
|