![]() |
Kazachstan - KTŻ - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ ZA GRANICĄ (https://www.forumkolejowe.pl/forum-6.html) +--- Wątek: Kazachstan - KTŻ (/thread-2503.html) |
Kazachstan - KTŻ - TOMEKKOT - 17.07.2012 Temat rozpocznę od prezentacji nowego SZT dla kolei w Kazachstanie produkcji Pesa Bydgoszcz. 630m-003 jest bliźniaczą konstrukcją 630m dostarczonych na Ukrainę, choć wersja dla KTŻ różni się paroma szczegółami (np. inna ściana czołowa) Pojazd jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych, oraz posiada klimatyzację. SZT w Kazachstanie będzie obsługiwał odcinek pomiędzy Turkiestanem i Szymkentem. 630m-003 otrzymał przydomek "Turkistan" http://www.railways.kz/en/node/3105 Dane techniczne: Układ osi: B'2' + 2'B' Długość całkowita: 51600 mm Szerokość: 3000 mm Wysokość: 4222 mm Typ silnika: MAN D2876LUE623 Liczba i moc silników: 2 x 385 kW Rodzaj przekładni: hydrodynamiczna Voith Tr211re4 Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h Liczba miejsc siedzących: 192 ![]() ![]() - przem710 - 17.07.2012 Zmniejsz obrazki. - DamianT - 18.07.2012 Trzy siedzenia po jednej stronie. Fajnie. Ale wygląd czoła dość spartański. - przem710 - 18.07.2012 Tam nie mają dużych wymagań, ma jeździć i już ;-) - norbert - 18.07.2012 Dokładnie. To ma jeździć, a nie wyglądać. Po co przód stylizowany na TGV jeżeli wyciąga tylko 120? - przem710 - 18.07.2012 Natomiast dywanik we wnętrzu obowiązkowy ;-) - DamianT - 19.07.2012 To nie oznacza, że nie mogę sobie skomentować wyglądu ![]() Może dywanik zwiną po prezentacji ![]() - przem710 - 04.10.2012 Potężna lokomotywa dla Kolei Kazachskich zaprezentowana Prezes Alstom Transport Henri Poupart-Lafarge oficjalnie zaprezentował pierwszą elektryczną lokomotywę towarową KZ8A dla Kolei Kazachskich KTZ. Ma masę 200 ton i moc 8800kW. W sumie Alstom dostarczy Kolejom Kazachskim 295 elektrowozów. Ceremonia odbyła się w fabryce Alstomu w Belfort, gdzie zaprojektowano i wyprodukowano lokomotywę KZ8A. To pierwszy typ z całego wachlarza lokomotyw, które Alstom zaprojektował na kazachski rynek. Według producenta, KZ8A to najpotężniejsza obecnie lokomotywa świata. Może pociągnąć nawet 9000 ton i rozpędzić się do prędkości 120 km/h. Wyposażenie kabiny maszynisty KZ8A zawiera kuchenkę mikrofalową, lodówkę, ogrzewanie podłogowe. Elektrowóz ma operować w zakresach temperatur od -50 do +50 stopni Celsjusza. KZ8A ma certyfikację na teren Rosji, pracę w Kazachstanie rozpocznie w styczniu 2013 roku, po testach dynamicznych. Długość całkowita: 35m Rozstaw szyn: 1520mm Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 120 km/h Moc: 8800 kW Napięcie: 25kV 50Hz AC Masa własna: 200 ton Układ osi: Bo-Bo+Bo-Bo Początkowa siła pociągowa: 833 kN http://www.rynek-kolejowy.pl/35694/Pote ... towana.htm http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview Przyznam że maszyna robi wrażenie, jak widać Kazachstan inwestuje w nowoczesność. Również liczba 295 zamówionych maszyn robi wrażenie. - TOMEKKOT - 15.10.2012 Więcej zdjęć zarówno z produkcji, jak i gotowej lokomotywy: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1409150&lang=1 ![]() ![]() Z tych 295 zamówionych lokomotyw 95 będzie jednoczłonowych. Będą to Primy II w wersji pasażerskiej(Vmax=200km/h) Dostawy KZ4a(oznaczenie KTZ) mają się najpóźniej rozpocząć w 2014 roku. |