RŻD - elektrowozy trójsekcyjne - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ ZA GRANICĄ (https://www.forumkolejowe.pl/forum-6.html) +--- Wątek: RŻD - elektrowozy trójsekcyjne (/thread-2514.html) |
RŻD - elektrowozy trójsekcyjne - RomekL - 20.07.2012 Według http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD5%D0%9A elektrowozy Э5К ("E5K") są produkowane od 2004 . przez НЭВЗ (ООО «Производственная компания „Новочерка́сский электровозострои́тельный завод“» ) - skrót czytamy NEWZ; siedzibą tej spółki jest Nowoczerkask (w obwodzie rostowskim) - ten sam zakład wyprodukował np. ET42. Wracając do Э5К -są to maszyny BoBo zasilane prądem zmiennym 25 kV 50 Hz, z silnikami komutatorowymi zawieszonymi za nos typu НБ-514Б o mocy ciągłej 765 kW każdy, prędkość konstrukcyjna 110 km/h. Istnieją wersje: -jednosekcyjna Э5К (zbudowane 32 szt. z lat 2007-2009 -np. nr Э5К-001 http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19208 ) -dwusekcyjna 2ЭС5К - znane maszyny od nr 2ЭС5К-001 (prod. listopad 2004 r., foto http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19031) do nr 2ЭС5К-164 (rok prod. 2012) -trójsekcyjna 3ЭС5К - Pierwszy egzemplarz 3ЭС5К-001 powstał poprzez dodanie trzeciej (bezkabinowej) sekcji do 2ЭС5К-045. Trójczłony w ruchu: np. http://www.youtube.com/watch?v=HlQCYn8Whk4 http://www.youtube.com/watch?v=NSX59xgTZkg Na dzień dzisiejszy portal <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> wykazuje następujące numery inwentarzowe trójczłonów: od 001 do 285, od 299 do 310 włącznie (w tym nry 299 oraz od 301 do 310 z uwagą, że są to nowe maszyny, jeszcze bez przydziału do określonej lokomotywowni i jeszcze nie eksploatowane) oraz od 701 do 710 włącznie (te ostatnie należą do prywatnego przewoźnika ЗАО "НефтеТрансСервис" -tzw. zamknięta, tj. "niegiełdowa" spółka akcyjna Nieftietranssierwis, działa od 2006 r. -strona spółki: http://neftetransservis.ru/ . Wygląda na to, że loki Nieftietranssewisu to nówki, wyprodukowane w br., może nawet jeszcze nie eksploatowane. Ogólnie tabor trakcyjny tego przewoźnika wygląda tak: Seria Liczba 3ЭС5К -> 10 ВЛ80С, СМ, СК ->6 2ЭС4К -> 6 2ТЭ116 ->1 Razem -> 23 Wg ich własnej strony w 2011 . mieli w dyspozycji ok. 60 000 wagonów, przewieźli ponad 6 mln. ton ładunków. W Europie tych lokomotyw nie spotkamy - jednosekcyjne można spotkać na Kolei Krasnojarskiej, a wszystkie odmiany występują na Kolejach: Wschodniosyberyjskiej, Zabajkalskiej i Dalekowschodniej (zwraca uwagę dużo maszyn na stanie lokomotywowni Chabarowsk). Ich zatrudnienie to ruch towarowy na linii transsyberyjskiej, a także na już zelektryfikowanej części BAMu (od zachodu do stacji Taksimo). Np tu mamy maszynę 3ЭС5К-002 na BAM-ie: http://alekseifomin.ucoz.ru/photo/bam/b ... k/12-0-428 - przem710 - 20.07.2012 Jeżeli dobrze liczę to te trójczłony mają 9MW mocy! Ale i tak im brakuje o rekordzisty Traxxa H80 AC o mocy 10,8MW. - hutterdm - 23.07.2012 10,8 to rekord, ale w takim razie w jakiej kategorii? Po Azji kursują dwusekcyjne maszyny o mocy blisko 20 MW. - przem710 - 23.07.2012 wow! nie wiedziałem o tym. Przybliżysz nam tą konstrukcję? - RomekL - 10.08.2012 Dodajmy, że te elektrowozy sa w Rosji lepiej znane pod nazwą (ZTCW nadaną pzez producenta) Jermak (Ермак) - ku czci odkrywcy, podróżnika i zdobywcy Syberii, Jermaka Timofiejewicza (Ермак Тимофеевич) -urodzonego w latach 1532-1543 (dokładna data nieznana), zginął 6. sierpnia 1585 u ujścia rzeki Wagaj (obecnie jest to w rejonie wagajskim obwodu tiumeńskiego) ; współczesni nazywali go Jermak Timofiejew (Ермак Тимофеев) lub Jermołaj Timofiejewicz Tokmak (Ермолай Тимофеевич Токмак). Żeby nie pogłebiac offtopu -więcej info o Jemaku - nawet w encyklopedii, np. http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1% ... 0%B8%D1%87 - RomekL - 10.07.2014 Wracając do Jermaków, czyli 3ЭС5К: Odkąd ostatnio o nich dyskutwoaliśmy, wyprodukowano ich sporo. Z zasady są kierowane na Kolej Zabajkalską (lokomotywownia - Mogocza, Amurskoje), Wschodniosyberyjską (np. nr 451-472 - depo Wichoriewka), sporadycznie na Kolej Dalekowschodnią: lok 3ЭС5К-483 -Dalniewostocznaja żelieznaja doroga Дальневосточная железная дорога /depo TczE2 Chabarowsk drugi TЧЭ-2 Хабаровск-II - tam już zresztą służą nr 186-194 Wyjątkowo nr 434 pozostaje maszyną zakładową producenta, pod nadzorem Kolei Północnokaukaskiej: 3ЭС5К-434 Северо-Кавказская железная дорога ОАО ПК "НЭВЗ" Obecnie (10.07.2014) najwyższy numer na inwentarzu RŻD to 564: http://trainpix.org/vehicle.php?vid=87656 - wyprodukowany w czerwcu 2014 r., przydział do depo Mogocza ТЧЭ-6 Могоча Kolei Zabajkalskiej, jeszcze nie wszedł do regularnej służby. Ponadto jest 10 szt. o nrach 700-710 jeżdżących dla prywaciarza 3АО «НефтеТрансСервис» (prywatna czyli niepubliczna SA NieftieTransSierwis) |