Lokomotywa parowa Ol49-80 na sprzedaż - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: DZIAŁ KOLEKCJONERA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-12.html) +---- Dział: HANDEL (https://www.forumkolejowe.pl/forum-39.html) +---- Wątek: Lokomotywa parowa Ol49-80 na sprzedaż (/thread-2524.html) |
Lokomotywa parowa Ol49-80 na sprzedaż - miotke - 23.07.2012 Witam nie jestem stałym użytkowniekiem forum ale może ktoś byłby zainteresowany: Jestem z firmy która prowadzi złomowiec, kupiliśmy od Pkp parowóz Ol49-80. Kupiłem go na złom ale z chęcią zamiast go ciąć sprzedałbym go w cenie złomu to jest 120t x 1,5zł/kg czyli około 180.000zł. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany czekam na kontakt 889448862 badź mailowy <!-- e --><a href="mailto:roman.miotke@gmail.com">roman.miotke@gmail.com</a><!-- e --> (przez nastepny tydzień potem będę zabierał się za cięcie) Parowóz znajduje się w Olsztynie. Pozdrawiam Roman Miotke - Dominik Piotrowicz - 23.07.2012 Co na to konserwator zabytków? Zgadza się na pocięcie? - MichałŁ - 23.07.2012 Moim zdaniem Oelka z tendrem na pusto nie może warzyć 120t, góra 100t jeżeli masz wszystko w komplecie. Masz jakieś dokumenty na ten parowóz ? Jakaś książka kotłowa i formularz z przebytymi naprawami ? - TOMEKKOT - 23.07.2012 A czy w grę wchodzi również możliwość kupna części, elementów z parowozu? Re: Lokomotywa parowa Ol49-80 na sprzedaż - Robert77 - 24.07.2012 miotke napisał(a):Witam Szanowny Panie. Za taką kwotę żaden ze skansenów kolejowych ani kolejek nie kupi tego parowozu. Jest to kwota zaporowa. Nie ma co się łudzić. Jako miłośnicy parowozów prosimy o wstrzymanie decyzji cięcia zabytkowego parowozu Ol49-80. Zanim zacznie pan ciąć zabytkowy parowóz palnikiem prosimy o rozwagę i zastanowienie się nad swoją decyzją. Proponuję najpierw poczytać te artykuły na stronie: http://www.ty2.pl/news/czytaj/co-dalej- ... -ty2-5860/ Podobny los czekał zabytkowy parowóz Ty2-5860 ze Szczakowej. Jednak udało się go uratować przed palnikiem. Dziś można na niego popatrzeć jak odnowiony stoi na pomniku. Mamy do czynienia z bezmyślnymi decyzjami wydanymi przez PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami, ponieważ parowozy z Ełku miały trafić do skansenu kolejowego w Jarocinie i Skierniewicach. Od wielu lat Towarzystwo z Jarocina i Skierniewic stara się o pozyskanie m in. tego parowozu. Jednak zwyciężyła GŁUPOTA urzędników kolejowych. Ponad to FUNDACJA ERA PAROWOZÓW (PKP CARGO) walczy o każdy parowóz należący do spółek PKP, a tu nagle zapada decyzja o złomowaniu parowozu. BRAWO! Sprawie będziemy się przyglądać. Z wyrazami szacunku - Dominik Piotrowicz - 24.07.2012 Takie rzeczy tylko w Polsce. Nie rozumiem jak PKP SA mogła sprzedać po cenie złomu parowóz, który przez 10 lat stał jako pomnik :-| . Nie da się interweniować w tej sprawie? Ponoć UE zakazuję złomowania parowozów. - Robert77 - 24.07.2012 Już działamy Pierwsze pisma jutro zostaną wysłane do odpowiednich instytucji państwowych. Między innymi do PKP S.A. w celu wyjaśnienia sprawy. Ponieważ ktoś gra sobie w kulki. Proponuję napisać pismo na początek do Fundacja Era Parowozów ul. Grójecka 17 02-021 Warszawa email: <!-- e --><a href="mailto:era.parowozow@pkp-cargo.eu">era.parowozow@pkp-cargo.eu</a><!-- e --> oraz PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Gdańsku ul.Dyrekcyjna 2/4, 80-958 Gdańsk - mikrobart - 24.07.2012 Robert77 napisał(a):Pierwsze pisma jutro zostaną wysłane do odpowiednich instytucji państwowych.Świetnie, pytanie tylko, czy droga korespondencyjna nie jest zbyt wolna, jeśli nad parowozem wisi palnik. - Robert77 - 24.07.2012 mikrobart napisał(a):Robert77 napisał(a):Pierwsze pisma jutro zostaną wysłane do odpowiednich instytucji państwowych.Świetnie, pytanie tylko, czy droga korespondencyjna nie jest zbyt wolna, jeśli nad parowozem wisi palnik. Istnieją jeszcze emaile i telefony Pismo to podkładka na działanie. - Lutek - 24.07.2012 Z doświadczenie wiem że oficjalne pismo to podstawa, nawet takie w formie elektronicznej. Zawsze to robię korespondując z 'koleją', wysyłam list + emaila z listem w formie pdf`u. Szybsza wymiana informacji, spółki również tak odpisują. - DamianT - 25.07.2012 dominik07317 napisał(a):Takie rzeczy tylko w Polsce. Oj nie tylko. W Wielkiej Brytanii też tak robią. Podałem tę wyspę za przykład, bo ostatnio czytałem książkę o tym. - CarnageLink - 27.07.2012 Kolego miotke. Chciałbym powiedzieć, że jest dyrektywa unijna zakazująca cięcia parowozów jako spuścizny technicznej, czyli nawet jak parowóz stał się Twoją własnością to i tak nie możesz go pociąć, bo jest na to nałożone prawo. Wydaje mi się także, że parowóz ten był wpisany do rejestru zabytków. Według mnie trochę z ceną przesadziłeś. Żadne muzeum lub skansen nie ma tyle pieniędzy by wykupić parowóz. Mnie interesuje, tylko ile Twoja firma dała za ten parowóz. - Robert77 - 27.07.2012 Teraz trochę prawa na potwierdzenie słów w poprzednich postach. Parowóz- jako środek transportu, wytwór techniki jest zabytkiem ruchomym. Nie koniecznie musi być wpisany do rejestru zabytków aby uznać go za zabytkowy i podlega on prawnej ochronie w myśl art. 3 ptk 1 i 3 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z dnia 17 września 2003 r.). Powołując się na Ustawę z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. nr 162, poz. 1568 z późniejszymi zmianami art. 6, ust. 1, pkt 2, lit.d) w/w pojazd spełnia poniższe kryteria: - posiada wiek, co najmniej 25 lat i nie jest produkowany, co najmniej ok. 40 lat. - posiada minimum ¾ zachowanych części oryginalnych (w tym główne podzespoły); - dokumentuje ważne etapy rozwoju techniki kolejowej - jest świadectwem minionej epoki Jeśli parowóz zostanie pocięty na "żyletki" czy nie powinno się powiadomić Prokuratury Rejonowej o zniszczeniu zabytku powołując się na art. 108 ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r., który brzmi „kto niszczy lub uszkadza zabytek, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5”? - psim - 27.07.2012 Jeżeli rzeczywiście takie są przepisy, to uważam że warto zrobić mała kampanię informacyjną na ten temat. Niech ludzie wiedzą, że kupowanie od PKP parowozów "na złom" to zły pomysł. - rustsaltz - 27.07.2012 A jak Ty sobie taką kampanię przedstawiasz? |