Potrzebne wykresy charakterystyki trakcyjnej EN57 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: FOTOGRAFIA I SYMULATORY KOLEJOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-16.html) +---- Dział: SYMULATORY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-20.html) +---- Wątek: Potrzebne wykresy charakterystyki trakcyjnej EN57 (/thread-2581.html) |
Potrzebne wykresy charakterystyki trakcyjnej EN57 - ING_55 - 08.08.2012 Potrzebuję tych wykresów (siła pociągowa i prędkość ) do wszystkich sześciu nastawów.(piszę realny enginespec do TRS2006) Interesuje mnie dowolny numer EN57 od 001 do 130 oraz od 601 do 1113 przed modernizacjami. Jednak szczególnie cenne będą dla mnie wypowiedzi Panów Maszynistów dotyczące osiąganych prędkości na poszczególnych nastawach, w różnych warunkach. - MichałŁ - 08.08.2012 http://eu07.pl/forum/index.php?action=d ... 2554;image http://eu07.pl/forum/index.php?action=d ... 2558;image http://eu07.pl/forum/index.php?action=d ... 2562;image http://eu07.pl/forum/index.php?action=d ... 2564;image Najpierw sobie doczytaj jak przebiega rozruch w EN 57 bo 6 pozycji to tam na pewno nie ma. http://www.trakcja.rail.pl/readarticle. ... icle_id=24 Potrzebne wykresy charakterystyki trakcyjnej EN57. - ING_55 - 09.08.2012 @MichałŁ. Dziękuję za zainteresowanie moim tematem i za linki do wykresów . Właśnie takich wykresów potrzebuję. Zanim założyłem ten temat dużo czytałem o EN57. (w kilku źdódłach ) (To z <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trakcja">www.trakcja</a><!-- w --> też). Pisałem o sześciu nastawach (nie licząc zera) . Oczywiście wnikając już w szczegóły konstrukcyjne taboru, tych nastawów możnaby się doliczyć więcej, biorąc pod uwagę dwa nastawy kierunkowe jazdy do przodu i jeden do tyłu, oraz automatyczne przełączanie styczników podczas jazdy na oporach rozruchowych.(samoczynny rozruch). Te 6 nastawów, które miałem na myśli to: - pozycja P (przetok), jest pozycją w której w obwód silników połączonych szeregowo włączone są wszystkie rezystory rozruchowe ograniczające prąd płynący przez silniki. - pozycja S (szeregowe), jest to pozycja w której silniki połączone są szeregowo natomiast rezystory rozruchowe poprzez wał kułakowy odłączone są samoczynnie gdy wartość prądu przepływająca przez silniki spadnie poniżej ustawionej nastawy cewki samoczynnego rozruchu. Po odłączeniu rezystorów silnik pracuje na charakterystyce naturalnej. - pozycja R (równoległe), jest to pozycja w której 2 grupy silników połączone są równolegle natomiast rezystory rozruchowe poprzez wał kułakowy odłączone są samoczynnie gdy wartość prądu przepływająca przez silniki spadnie poniżej ustawionej nastawy cewki samoczynnego rozruchu. Po odłączeniu rezystorów silnik pracuje na charakterystyce naturalnej. - pozycja BI (bocznik I), osłabienie pola wzbudzenia pierwszego stopnia (0,97x72,5% pola) - pozycja BII (bocznik II), osłabienie pola wzbudzenia drugiego stopnia (0,97x56% pola) - pozycja BIII (bocznik III), osłabienie pola wzbudzenia trzeciego stopnia (0,97x45% pola) Wkresy oraz wypowiedzi Maszynistów dotyczące właśnie tych sześciu nastawów wystarczą mi, aby opracować realną "enginespec", do symulatora TRS2006. - MichałŁ - 09.08.2012 Ja wiedziałem o jakie 6 pozycji ci chodzi. Ale żeby to jakiś realnie chodziło to i tak musisz uwzględnić wszystkie pozycje oporowe jakie przestawia wał kułakowy. Nie da się zrobić bezpośredniego przejścia z np S na R. Do tego też wypadało by uwzględnić to że kułak kręci się w jedną stronę i nie można zejść np z BI na R. Potrzebne wykresy charakterystyki trakcyjnej EN57. - ING_55 - 10.08.2012 Dziękuję za cenne fachowe informacje i proszę o więcej w kolejnym poscie. :-) W skryptach TRS2006 da się to wszystko dla EN57 pięknie rozpisać, aby symulacja jazdy była jak najbardziej zbliżona do rzeczywistej.Ważne jest to, że liczba nastawów ręką maszynisty (bez zera-luzu) nie przekracza 8. Tak więc w EN57 sytuacja jest idealna. Gorzej jest z opracowywaniem "Enginespec" n.p.dla ET22 przy 48 pozycjach (nie licząc 7 nastawów bocznikowania ) (100% ,74% 55,7%, 43,2% 36,5% 28% i 22% pola wzbudzenia.) TRAINZ ma tu nie dające się przeskoczyć ograniczenia. Krzywą siły pociągowej Trainz jest w stanie rozłożyć tylko na 8 rzeczywistych nastawów. Te 8 nastawów można owszem podzielić na większą ilość np 48, jednak wtedy TRAINZ po swojemu interpoluje proporcjonalnie wartości 8 nastawów i niekoniecznie musi to odzwierciedlać realne zachowanie danego typu lokomotywy na poszczególnych nastawach. Alternatywa jest taka: Albo 8 nastawów (ręką maszynisty, bo automatyczne, te przeskakujące na wale kułakowym EN57, da się realnie rozpisać,nawet jeśli byłoby ich ponad 50) i wtedy mamy w symulatorze zachowanie lokomotywy bardzo zbliżone do realnego, albo 48 nastawów (ręką maszynisty), ale parametry poszczególnych nastawów będą fikcyjne. I tak prędkość: 0 - 125km/h i siła pociągowa: 0 - 42000kG (ca 412KN ),które to parametry ET22, jakkolwiek byśmy je nie wpisali do skryptu ,TRAINZ po swojemu interpoluje w 48 nastawach. Natomiast w 8 (i mniej) nastawach można w symulatorze TRAINZ osiągnąć bardzo dużą realność i to jest dobra wiadomość, jeśli chodzi o wirtualne modele EN57. :-) |