[Jelenia Góra - Lwówek Śląski] Zawieszenie połączeń kolejowych - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: [Jelenia Góra - Lwówek Śląski] Zawieszenie połączeń kolejowych (/thread-2781.html) |
[Jelenia Góra - Lwówek Śląski] Zawieszenie połączeń kolejowy - Adams - 29.09.2012 Urząd Marszałkowski chce zawiesić kursowanie pociągów na trasie Lwówek Śląski- Jelenia Góra. Powodów jest kilka- mała liczba podróżujących, zły stan torowisk i brak pieniędzy na ich renowację. Z tych samych względów zamknięta została linii Lubań- Węgliniec. Z decyzjami marszałka nie zgadzają się samorządowcy, którzy postanowili walczyć o ratowanie tych linii kolejowych. Źródło: Telewizja Łużyce.info - Scotty - 19.07.2013 Trwają konsultacje społeczne z mieszkańcami Jeleniej Góry i okolicznych gmin dotyczące reaktywacji połączeń Lwówek Śląski - Zebrzydowa (szlakowa 60 km/h) mające na celu w tejże miejscowości przywrócić skomunikowania z Węglińcem i Bolesławcem. Dodatkowo istotną kwestią jest aby na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śląski została poprawiona infrastruktura i podwyższona prędkość szlakowa z 20 km/h do 50 km/h. Po konsultacjach planujemy konferencję na której zostaną przedstawione konkretne założenia co do połączenia na w ww. trasie. Planowany termin konferencji w połowie sierpnia. Projekt jest przygotowany przez członków Federację Młodych Socjaldemokratów w Jeleniej Górze i Bolesławcu na podstawie dostępnych informacji, statystyk i opracowań. Pociąg jednak zwolnił - JanuszJG - 05.09.2016 Pociąg jednak zwolnił. Potwierdziły się nasze informacje sprzed kilku miesięcy: na weekendowej linii Jelenia Góra – Lwówek Śląski obniżono dopuszczalną prędkość do 10 km/h. Zmiana ta wprawdzie nie została ujęta w rozkładzie jazdy, ale informują o tym m.in. Koleje Dolnośląskie. Więcej na temat: Pociąg jednak zwolnił - Jerry - 16.09.2016 celowe uwalenie linii - ET40 - 16.09.2016 Naprawdę aż tak tam źle, że musieli obniżać do 10? - greenman - 17.09.2016 Linię to uwalono jakieś 5 lat temu. - Adams - 18.09.2016 Zauważyłem że uwala się wszystkie niezelektryfikowane linie wokół Jeleniej Góry. Z resztą w 2008 roku, była głośna mowa o uwaleniu także linii 311 do Szklarskiej, mimo druta. Myślę że tą linie uratowała przed degradacją odbudowa odcinka Szklarska - Harrachov. Linii lwóweckiej na prawdę szkoda, bo pod względem krajobrazowym jest atrakcyjna. Poza tym, gdyby przywrócono tam przyzwoitą prędkość, to połączenia kolejowe łączące Jelenią Górę z Legnicą i Zieloną Górą mogłyby się tam przyjąć. - greenman - 18.09.2016 Czy ona taka atrakcyjna - rzecz dyskusyjna. Być może w okolicach Pilchowic. Aby z połączenia był pożytek należy wyremontować lk 283 na odc. Lwówek - Jelenia Góra oraz lk284 Lwówek - Legnica. O odcinku Lwówek - Gryfów Śl. nie piszę bo to by było kolejowe s-f. - Adams - 18.09.2016 greenman, Lwówek - Legnica to też jest kolejowe s-f. Niech oni doprowadzą do stanu przyzwoitości odcinek Zebrzydowa - Lwówek - Jelenia, to już będzie duży sukces. - greenman - 18.09.2016 Adams napisał(a):greenman, Lwówek - Legnica to też jest kolejowe s-f. Niech oni doprowadzą do stanu przyzwoitości odcinek Zebrzydowa - Lwówek - Jelenia, to już będzie duży sukces. Raczej nie. Przecież tor na odc. Lwówek - Jerzmanice jeszcze leży. W przeciwieństwie do odc. Lwówek - Gryfów, gdzie tor rozebrano działki przekazano gminom - Adams - 19.09.2016 greenman, no i co z tego że tor tam leży, skoro przez wiele lat nie był używany i linię praktycznie by trzeba było budować od zera. Nie sądzę żeby ktoś na to poszedł. Jeśli taka inwestycja wchodziła by w grę, to w pierwszej kolejności powinna zostać odbudowana linia do Karpacza i ewentualnie Świeradowa. Na linii lwóweckiej przy przyzwoitej szlakowej, to z Jeleniej Góry do Legnicy nawet przez Zebrzydową można by było uzyskać dobry czas przejazdu. - greenman - 19.09.2016 Nie rozumiesz jednej sprawy. Jeżeli tor leży ( obojętnie w jakim stanie technicznym) to znaczy , że jest na ewidencji PKP S.A. lub PKP PLK S.A. A skoro jest w ewidencji to znaczy, że grunt pod torami ( działki) są w administrowaniu kolei. Przy rozebranym torowisku działki są przekazywane samorządom lokalnym i jest "pozamiatane". Na tłusto aby było jasne - Goldenpass - 20.09.2016 greeman tu raczej nie masz racji. Raz, że tzw. liniami kolejowymi włada PKP PLK SA. PKP SA to "mama" co ma mało do powiedzenia / polityka i juz / . Dwa. Przekazanie terenów / działek / samorządom lokalnym to nie jest aż tak proste. Te samorządy to muszą wyrazić na to zgodę. A jak samorząd zaczyna twardo negocjować to już nie jest "pozamiatane" . Może się mylę ale sama idea chyba słuszna ?. - greenman - 20.09.2016 PKP S.A. ( pion nieruchomości) "zarządza" liniami nieczynnymi. Nie mylić z zawieszonym ruchem pociągów. Np. na DŚl to odc. 284 Jerzmanice - Lwówek, |