Częstotliwości kolejowe - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Częstotliwości kolejowe (/thread-2803.html) |
Częstotliwości kolejowe - Mariusz W. - 08.10.2012 Prezentuję tutaj zbiorczą listę częstotliwości kolejowych, zebrałem je wszystkie do kupy z kilku miejsc. Niektóre mogą już nie być używane. Wartości podane w MHz. Moje wątpliwości i pytania na końcu. Pasmo kolejowe: 150,050 - 151,975 153,000 - 154,775 150,100 (R1) – PKP 150,150 (R2) – PKP 150,225 (R3) – PKP 150,325 (R4) – PKP 150,375 (R5) – PKP 150,450 (R6) – PKP 150,575 (R7) – PKP 150,500 (R8) – PKP – ratunkowy, lokomotywownie 150,200 (R9/D1) – PKP – drogowy 150,350 (R10) – PKP – testy radio-stop Rozpiskę kanałów 1-7 na poszczególne linie można znaleźć w kilku miejscach: http://giller.pl/radioscanner/strony/sluzby/pkp.html http://www.peter384.cal.pl/r/r.html Mapa: http://dl.dropbox.com/u/72860160/Kolej/pkp.png 150,300 (D2) – PKP – utrzymaniowy 150,175 (1) – PKP – energetyka 150,250 (2) – PKP – energetyka 150,475 (3) – PKP – energetyka 150,700 (4) – PKP – energetyka 150,7125 – PKP – SKM 150,775 – PKP – SKM 150,725 (1) – PKP – LHS – pociągowy 151,600 (2) – PKP – LHS – manewrowy 151,650 (3) – PKP – LHS – manewrowy 151,050 (1) – PKP – manewrowy (Poznań Franowo) 151,200 (2) – PKP – manewrowy (m.in. Poznań Franowo) 151,475 (3) – PKP – manewrowy (Warszawa – górka rozrządowa, Poznań Franowo) 153,650 (M1) – PKP – manewrowy (Kraków Prokocim Towarowy) 153,750 (M2) – PKP – manewrowy (Kraków Prokocim Towarowy) 153,850 (M3) – PKP – manewrowy (Kraków Prokocim Towarowy) 150,825 – PKP – manewrowy (Poznań Franowo) 150,925 – PKP – manewrowy (Kraków Główny Osobowy, Ostróda) 151,000 – PKP – manewrowy (Kraków Główny Osobowy) 151,200 – PKP – manewrowy 151,425 – PKP – manewrowy (Zawiercie, Warszawa) 151,500 – PKP – manewrowy (wagonownia w Warszawie) 151,600 – PKP – manewrowy (Poznań Główny) 151,625 – PKP – ochrona? (Warszawa) 151,700 – PKP – manewrowy (zestawianie składów w Warszawie) 151,725 – PKP – manewrowy (Warszawa – górka rozrządowa) 151,750 – PKP – manewrowy (m.in. Warszawa – górka rozrządowa) 151,775 – PKP – manewrowy (m.in. Poznań Główny) 151,800 – PKP – manewrowy (Warszawa – górka rozrządowa) 151,950 – PKP – manewrowy (Zawiercie) 153,150 – PKP – manewrowy (Warszawa Praga, Warszawa Wschodnia) 153,300 – PKP – manewrowy (Świdnik) 153,775 – PKP – manewrowy (Wrocław) 151,125 – PKP – LHS – rewidenci (Sławków LHS) 153,500 – PKP – LHS – manewrowy (Sławków LHS) 154,050 – PKP – LHS – manewrowy (Gołuchów LHS) 154,275 (1) – Górnośląskie Koleje Dojazdowe 154,300 (2) – Górnośląskie Koleje Dojazdowe 154,350 – PKP – szpital w Poznaniu 154,550 (S1) – PKP – SOK – podstawowy 154,525 (S2) – PKP – SOK – Wrocław 154,425 (K1) – PMP PW – KPP Kuźnica Warężyńska (ob. DB Schenker Rail Polska) 154,450 (K2) – PMP PW – KPP Szczakowa (ob. DB Schenker Rail Polska) 154,475 (K3) – PMP PW – KPP Kotlarnia (ob. KP Kotlarnia) 154,525 (K4) – PMP PW – KPP Maczki Bór (ob. CTL) 154,500 (K5) – PMP PW – KPP 153,625 (K6) – PMP PW – KPP 154,200 (K7) – PMP PW – KPP 154,4625 (K8) – PMP PW – KPP 153,675 (9) – PMP PW – manewrowy 153,950 (10) – PMP PW – manewrowy 154,075 (11) – PMP PW – manewrowy 154,2875 (12) – PMP PW – manewrowy 154,4375 (13) – PMP PW – manewrowy 154,4875 (14) – PMP PW – manewrowy 154,5125 (15) – PMP PW – manewrowy 154,6125 (16) – PMP PW – manewrowy 154,6375 (17) – PMP PW – manewrowy 154,7125 (18) – PMP PW – manewrowy Rozpiska kolei piaskowych: http://www.peter384.cal.pl/r/r.html (wejście/wyjście) 150,625/154,475 – Metro Warszawskie 150,875/154,525 – Metro Warszawskie – główny 150,925/154,525 – Metro Warszawskie – utrzymaniowy 151,000/154,500 – Metro Warszawskie – Kabaty 151,250/154,450 – Metro Warszawskie – Policja 151,300/154,775 – Metro Warszawskie – Kabaty 150,850 – PKL – Gubałówka 151,325 – PKL – Kasprowy Wierch 151,525 – PKL – Butorowy Wierch 151,550 – PKL – Palenica 152,7875 – PKL – Góra Żar 150,625 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście) 151,125 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście) 151,275 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście) 151,625 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście) 151,700 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście) 151,825 – CTL Kargo Police (obszar portów Szczecin-Świnoujście) 171,0375 – PKL – Góra Parkowa 171,050 – PKL – Czantoria 171,350 – PKL – Szyndzielnia 427,450/417,450 – PKL – Góra Żar 171,050 – KL Czantoria 171,975 – KL Świeradów-Zdrój 171,500 – PKP – bocznica Kopalni Mietków 171,525 – PKP – bocznica Kopalni Graniczna w Goczałkowie 171,5625 – PKP – bocznica Kopalni Paczków 171,8625 – PKP – bocznica EC Dalkia w Poznaniu 449,3625 – PKP – Małaszewicze (terminal) 419,5875/429,5875 – PKP SKM 78,4625 – GATX – Płock 152,0125 – Euronaft Trzebinia 152,025 – ZTK Siarkopol 152,5125 – Transchem – Włocławek 152,675 – Transoda – Inowrocław 152,600 – WARS – Oddział Centrum w Warszawie 152,875 – WARS – Oddział Centrum w Warszawie 152,9125 – Transoda – Janikowo 154,600 – Newag 155,750 – Newag 155,750 – FW Gniewczyna 155,825 – FW Gniewczyna 157,975 – FPL 160,0375 – Koltar – teren ZA Azoty Tarnów 163,6875 – Orlen KolTrans – Płock 171,075 – Spedkoks – Dąbrowa Górnicza 171,300 – Spedkoks – Dąbrowa Górnicza 171,425 – EKK Wagon 171,475 – Kolprem – Huta Florian w Świętochłowicach 171,5375 – Kolprem – Huta im. E. Cedlera w Sosnowcu 171,550 – GATX – Słotwiny 171,550 – Rail Polska – Włosienica 171,575 – kolej kopalni w Staszowie 171,7125 – DB Schenker Rail Polska (d. ZTKiGK Zabrze) 171,0125 – Lotos Kolej – Gdańsk i Jasło 171,825 – Lotos Kolej – Gdańsk i Jasło – podstawowy 171,850 – Port Gdańsk – kolej 171,975 – KWB Konin – kolej 436,500 – Kolprem – Dąbrowa Górnicza 436,6875 – PMT – cały kraj 437,425 – Kolprem – Huta im. T. Sendzimira w Krakowie 437,450 – Kolprem – Huta im. T. Sendzimira w Krakowie 437,475 – Kolprem – Huta im. T. Sendzimira w Krakowie 448,575 – PMT – tereny KGHM 448,5625 – PMT – tereny KGHM 155,5125 – WKD 155,600 – WKD 155,6375 – WKD 468,250 – WKD 446,04375 MHz (4) – prywatne radiotelefony przenośne 446 – Grupa Kolejowa Pokojowego Patrolu WOŚP – Kostrzyn nad Odrą Moje pytania:
- MichałŁ - 08.10.2012 Manewrowe LHS (2) (3) tego nie używają (przynajmniej w lubelskiej części linni) http://www.nasluchy.tk/ Dużo można znaleźć tu. Zwłaszcza jeżeli chodzi o kanały manewrowe. - loony - 08.10.2012 Wedle moich danych sok we Wrocławiu nadaje na 154,5500 czyli tak jak w całej Polsce. Z drugiej strony znowu ciężko stwierdzić czy tak jest, bo sokiści (przynajmniej w Lesznie i Wrocławiu) mówią coś przez radio od wielkiego dzwonu. - Valcyte - 08.10.2012 To co zostało w tym temacie wymienione jeśli chodzi o Policję i SOK to owszem tych kanałów używa się wyłącznie jako pogotowie tzn. Kanał informacyjny. Kanał SOKu oraz kanał służb mundurowych są tak kodowane że nie ma możliwości prowadzenia nasluchu przez osoby trzecie. - Mariusz W. - 08.10.2012 Kanały SOK-u nie są w żaden sposób „kodowane”. Kanały Policji w większych miastach są cyfrowe, których nie można podsłuchać, ale na większości kraju w dalszym ciągu nadają analogowo. Nawet tam gdzie mają cyfrowe (np. TETRA) jako uzupełnienie używają analogowych. - loony - 08.10.2012 Valcyte, ciekawe co mówisz. Szczególnie, że w tym momencie słucham sobie wrocławskiej drogówki, a wczoraj miałem straż pożarną - Valcyte - 08.10.2012 Zgadzam się ale jeszcze raz mówię to są kanały informacyjne dla innych służb. Na starych modelach radiotelefonów i na nowszych mamy przycisk który umożliwia połączenia bezpośrednie z innymi służbami jak pogotowie, straż pożarna. W najnowszych modelach Motoroli takie połączenie gdzie sprawdza się dane osobowe jak i podaje różnego rodzaju informacje dotyczące wezwania załogi są kodowe. Identycznie jest z częstotliwością SOKu niektóre informacje jak np. wypadku z udziałem osoby trzeciej są podawane na częstotliwości ratunkowej aby inne służby mogły o tym wiedzieć. A inne informacje są kodowane tak jak w przypadku Policji. Ps. na skaner częstotliwości wpada tylko pasmo analogowe czy stary system który jest używany w służbach mundurowych jako kanał ratunkowo/informacyjny i wtedy możemy usłyszeć rozmowę ( dlaczego np. raz na dwie godziny ktoś coś powie a no dlatego że reszta sygnału to pasmo cyfrowe ). Jeśli wpada sygnał cyfrowy na odbiornik czyt. skaner częstotliwości słyszymy tylko " buczenie ". - Mariusz W. - 08.10.2012 Valcyte: W jaki sposób kanał SOK-istów jest kodowany? Przecież oni jadą na analogowych, więc w jaki sposób chcesz zakodować ten sygnał? - Gżągal - 08.10.2012 Pozwolę sobie uzupełnić lekko listę o parę częstotliwości z mojego podwórka. Nie jestem aż na tyle ogarnięty aby dokładnie podać, jaki przewoźnik tego użytkuje, czy jest to częstotliwość manewrowa czy jakaś inna, jednakże poniższe częstotliwości są nasłuchiwane wraz z kolegą kiedy idziemy na szlak ;-) 150,4500 - Szczecin Pomorzany, Szczecin Wzgórze Hetmańskie, Szczecin Turzyn 150,5750 - Szczecin Skolwin, Szczecin Glinki, Police 150,3750 - Gryfino, Szczecin Podjuchy (?) 150,3250 - Stargard Szczecińśki Kluczewo, Pyrzyce (?) Tam gdzie widnieje znak zapytanie oznacza, to, że jest to mój domysł oparty na wcześniej stacji gdzie taka częstotliwość istnieje. Możliwe, że niektóre z nich są już niezgodne z dzisiejszym stanem - jest to wykaz sprzed około roku, który otrzymałem od kolegi, kiedy myślałem o kupnie radiotelefonu. Mariusz, jak możesz zweryfikuj w miarę możliwość te dane ;-) - loony - 08.10.2012 rysiogeniusz, to co podałeś to standardowe częstotliwości kolejowe szlakowe. Tutaj jest mapa na jakich szlakach jaki kanał jest używany: http://www.peter384.cal.pl/r/r.html A tutaj rozpisane słownie: http://radioscannerpolska.pl/strony/sluzby/pkp.html - Mariusz W. - 08.10.2012 rysiogeniusz: To są kanały pociągowe. 150,450 MHz to kanał 6, a więc linia z Poznania przez Dąbie, Port Centralny, Główny, Wzgórze Hetmańskie i Turzyn oraz do Gumieniec. 150,575 MHz to kanał 7, do którego przypisano linię od Turzynu do Polic. 150,375 MHz to kanał 5, Nadodrzanka do Podjuch (kanał zmienia się pomiędzy mostem a SPA). 150,325 MHz to kanał 4, linia z Kostrzyna przez Pyrzyce do Stargardu Szczecińskiego. W Szczecinie masz jeszcze kanał 3, od Dąbia w kierunku Goleniowa: 150,225 MHz. - RysiekChaszcz - 08.10.2012 Zebrzydowice - Cieszyn K4 ale jest ciekawostka :-) Cieszyn - Czeski Tesin K5 gdzie Výpravčí (dyżurny ruchu) na nastawni dysponującej w Czeskim Tesinie posiada Polski radiotelefon pracujący na kanale 5 w celu porozumiewania się z mechanikami wjeżdżającymi do stacji Czeski Tesin - Gżągal - 08.10.2012 Mariusz W., loony, dziękuje za wytłumaczenie Przy okazji, sorry za zmianę tematu ale czy podanym niżej radyjkiem dam radę czegoś posłuchać? http://allegro.pl/radiotelefon-intek-50 ... 42664.html - Valcyte - 08.10.2012 Mariusz W., sygnał pracowników SOK jest analogowy ale tylko wtedy kiedy jest uruchamiany kanał ratunkowo/informacyjny. Ja korzystam też z radiotelefonu który posiadam w pracy i wszystkie dyspozycje wydawane pracownikom SOK z mojego rewiru są kodowane. Nie prawdą jest że na częstotliwości SOK mało się dzieje wręcz przeciwnie. - MichałŁ - 09.10.2012 rysiogeniusz napisał(a):Mariusz W., loony, dziękuje za wytłumaczenie Przy okazji, sorry za zmianę tematu ale czy podanym niżej radyjkiem dam radę czegoś posłuchać? Coś posłuchasz ale na pewno nie kolej bo to radio pracuje w paśmie PMR czyli na częstotliwości 446MHz. |