Exposé 2012 - dwa zdania Tuska o kolei - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: BOCZNE TORY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-97.html) +--- Dział: O WSZYSTKIM I NICZYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-9.html) +--- Wątek: Exposé 2012 - dwa zdania Tuska o kolei (/thread-2815.html) Strony:
1
2
|
Exposé 2012 - dwa zdania Tuska o kolei - loony - 12.10.2012 W dzisiejszym expose Donald Tusk rzucił dwa zdania o kolei. Ogólnie i krótko rzecz ujmując: 30mld złotych w modernizację kolei w latach 2013 - 2015. Co o tym sądzicie? Tusk mówił, że pieniądze przeznaczone będą 'na PKP'. Co to znaczy? Na co konkretnie, dla kogo? Dla IC które kupi sobie nowe wagony? Dla PLK na premie dla prezesów? Warto też podkreślić, że Tusk w expose rzucał miliardami na lewo i prawo, także chyba trzeba brać tę 30stkę z przymrużeniem oka... Moje zdanie wyraziłem na blogu: http://www.zlodziej-lokomotyw.blogspot. ... ecuje.html Re: Expose 2012 - dwa zdania Tuska o kolei - Lolek - 12.10.2012 loony napisał(a):Tusk mówił, że pieniądze przeznaczone będą 'na PKP'. Co to znaczy? Na co konkretnie, dla kogo? Dla IC które kupi sobie nowe wagony? Dla PLK na premie dla prezesów?Premier mówił, że szczegóły będą podane przez poszczególnych ministrów, więc jak wystąpi Nowak to się dowiesz co to znaczy. - kebeka - 12.10.2012 Myślę że mówiąc że "pieniądze będą dla PKP" miał na myśli ogólnie całą kolej(IC,PR,PLK itp.) - pitagoras23 - 12.10.2012 PR do PKP już nie należy, więc ten przewoźnik pewnie niczego nie dostanie. Główny strumień pieniędzy pójdzie dla IC na nowy tabor. - loony - 12.10.2012 Więc właśnie - czy PR dostaną pieniądze czy nie, tu jest kwestia. Pewnie nie dostaną, a jednak to oni prowadzą (moim zdaniem) w ogromnej większości przewozy pasażerskie. - Maciej - 12.10.2012 pitagoras23 napisał(a):PR do PKP już nie należy, więc ten przewoźnik pewnie niczego nie dostanie. A jakaś dotacja celowa by się przydała PRom. W końcu państwo może udzielać subwencji celowych samorządom, a więc urzędom marszałkowskim także. Jaki problem, by jako cel tej subwencji określić nowy tabor dla PR? - pitagoras23 - 12.10.2012 Oj, w naszym państwie nie jest to takie proste, jak się wydaje. Wszyscy rządzący powołują się, że samorządy mają swoją kasę i nią się muszą zająć i państwo dokładać na coś stricte samorządowego nie będzie, aczkolwiek patrząc szerzej i tak samorządy należą do państwa. Mnie jest ciężko stwierdzić, co premier miał na myśli mówić o PKP, gdyż tej jego wypowiedzi nie słyszałem. - kebeka - 12.10.2012 pitagoras23 napisał(a):PR do PKP już nie należy, więc ten przewoźnik pewnie niczego nie dostanie. Główny strumień pieniędzy pójdzie dla IC na nowy tabor. Chodziło mi o to że Tusk ogólnie określił polskie koleje jako PKP. Nie powiedział by przecież że "będą pieniądze dla IC,PR,PLK itp..." - rolmops - 12.10.2012 Rozmyślania z cyklu "co poeta miał na myśli" Ktoś dobrze zauważył, że po wystąpieniu ministra Nowaka wszystko będzie jasne. Ja, zgadując o co mogło chodzić, powiem tak INFRASTRUKTURA i TABOR. Co do pierwszego to pewnie modernizacja/rewitalizacja/strzeżone przejazdy/itp co do drugiego to chodzi tylko o PKP IC(PRy nawet grosza nie dostaną). Takie są moje przypuszczenia na konkrety poczekamy do wystąpienia Ministra. ps. będzie napewno o połączeniu Wrocław-Opole-Lubliniec-Koniecpol-CMK-Warszawa, dokończeniu Gdańsk-Warszawa, Kraków-Rzeszów-Granica z Ukrainą, Wrocław-Poznań, Zawiercie-Kraków, Kraków-Katowice, połączenie z Pyrzowicami. Pewnie kilka innych ale te są ostatnio bardzo popularne - DamianT - 12.10.2012 kebeka napisał(a):Chodziło mi o to że Tusk ogólnie określił polskie koleje jako PKP. Nie powiedział by przecież że "będą pieniądze dla IC,PR,PLK itp..." O to to. Premier użył takiego sformułowania, jakiego używa 95% Polaków. - przem710 - 12.10.2012 Kiełbasa wyborcza, ale trochę nieświeża. Kupią pendolino, zakończą modernizację E-65, zmodernizują parę wagonów i za 3 lata powiedzą," to dzięki nam i naszym wpompowanym milionom". - kebeka - 12.10.2012 Mogli by E-30 Katowice-Kraków w końcu zrobic bo jak na razie jest śmiech na sali i męczarnia :-| - flanker - 12.10.2012 Kuba jeszcze większą hańbą i patologią dotyczącą E30 jest to, że pomimo rewitalki od Wrocławia do granicy to odcinek Węgliniec - Zgorzelec jest bez druta!!! :O To jest dopiero patologia! Magistrala kolejowa, jedna z najważniejszych, jak nie najważniejsza linia kolejowa na DŚ, a zostawili taki odcinek bez druta. Tak ciężko było im w trakcie moderny te parę kilosów pociągnąć trakcję? Porażka... Co do expose Donka to ja bym zadał mu jedno pytanie gdybym był na sali akurat gdy mówił o tych 800 mld złotych - A loty na marsa też będą? ;-D Cudem i sukcesem będzie jeśli skończą te remonty/moderny/projekty które już zaczęli i tego nie spier.... Myślmy racjonalistycznie, nie wierzyłbym i nie liczyłbym na nie wiadomo jakie cuda, które PO obiecuje i wciska kity ludziom. Jeśli dokończą to co już zaczęli na kolei to to już będzie "cudem" i sukcesem. Nie oszukujmy się - jeśli jakiś transport zyska to przede wszystkim drogowy, bo od lat kolej się u nas marginalizuje i ładuje forsę w budowy autostrad, obwodnic itd. - pitagoras23 - 13.10.2012 Akurat modernizacje i zakupy nowego taboru to nie dzięki PO, nie dzięki premierowi. Unia daje kasę i rząd ma tylko zadanie pilnować terminowego wydawania pieniędzy na to, a sami dokładnie wiemy, jak to wygląda. Tabor też w głównej mierze kupowany jest ze środków własnych przewoźników. Najlepiej będzie, jak rząd w ogóle nie będzie zajmował się koleją, to ona sama, powoli, bo powoli się sobą zajmie. Niech tylko ma kasę i łatwiejszy proces biurokratyczny, bo w przeciwnym razie następnej puli z UE na lata 2014-2020 również nie wykorzystamy, a z tej kasy ma być budowana między innymi KDP. - DamianT - 14.10.2012 pitagoras23 napisał(a):Unia daje kasę A to myślisz, że Unia daje tak sama z siebie? "Chłopaki, macie tu kasę, zróbta coś sobie za to" Ktoś to jeszcze musi wywalczyć no i na inwestycje trzeba mieć wkład własny |