Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Linie wymagające gruntownej modernizacji - wasze propozycje - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Linie wymagające gruntownej modernizacji - wasze propozycje (/thread-315.html)

Strony: 1 2 3 4


Linie wymagające gruntownej modernizacji - wasze propozycje - TOMEKKOT - 28.07.2010

No właśnie tak jak w tytule, moim założeniem jest abyśmy się nawzajem poinformowali jakie linie (czynne) są w fatalnym stanie, po których kursowanie planowych pociągów jest absurdem.

A więc ja na samym początku wymienię linię 356, a dokładniej odcinek od Poznania Wschód do Gołańcza, linia jest w opłakanym stanie, średnia prędkość przejazdu szynobusu po wyżej omawianej linii wynosi 32-35 km/h! Wliczając w to masę ograniczeń do prędkości odpowiadających jeździe rowerem, aby zauważyć że linia jest w stanie fatalnym nie trzeba wcale długo nią iść, co chwila mamy spróchniałe podkłady kolejowe. Co jak co, ma być modernizacja, ale przedłuża się coraz bardziej, przez co są znikome szanse że rozpocznie się ona jeszcze w tym roku.


- Mark - 28.07.2010

Linia 131 Chorzów Miasto - Bytom (śr. Prędkość ok. 30-40km/h)
Linia.179 Tychy - Bieruń Stary (W niektórych miejscach konieczna wymiana podkładów, tym bardziej po powodzi)

Przepraszam, że nie wpisałem numerów linii, ale ciężko mi cokolwiek znaleźć z bardzo wolnym internetem.

// edit by mikrobart: Dodałem numery linii.


- kryniczcanin - 28.07.2010

Żle postawione pytanie: powinno brzmieć które linie nie wymagają modernizacji. A tego jest tylko troszkę. Cała reszta wymaga inwestycji.


- Obleśny Szczur - 28.07.2010

..


- Przemek19840 - 28.07.2010

Linie które wymagają modernizacji to na pewno linia nr 25 łącząca Tarnobrzeg z Dębicą w niektórych miejscach prędkość pociągu wykosi 20km/h nie kursują już tam żadne osobowe a i towarowe kursują tylko w godzinach dziennych.
No i po powodzi linia z Sandomierza do Stalowej woli Rozwadowa


- mikrobart - 28.07.2010

Bardzo zły jest stan odcinka Leszno - Rawicz na linii D29-271. Jako, że to magistrala, wymagania co do parametrów linii są większe. Podkłady często drewniane z lat 1984-86, szyny S60 z 1975 r. Odcinek 30 km pociągi pokonują w czasie czasami ponad 30 minut, a przecież jest to magistrala łącząca dwa miasta-gospodarze EURO 2012. Nie planuje się remontu odcinka w najbliższym czasie.

O stanie tego odcinka i trwających modernizacjach na polskiej sieci pisze Rynek Kolejowy w czerwcowym numerze.


- Pawel_15 - 28.07.2010

D29-131 na odcinku Tczew - Bydgoszcz, ale im później się tym zajmą tym lepiej dla innej linii Big Grin


- kolejoman5 - 28.07.2010

Odcinek Kraków-Katowice, który stanowi fragment III Korytarza Transportowego, mający charakter linii magistralnej na pewno wymaga gruntownej modernizacji. Katastrofalny czas przejazdu ( np. EC Wawel 1h40), ciągle pojawiające się ograniczenia prędkości skutkują marginalizacją roli kolei w obsłudze relacji Kraków-Katowice).


- przem710 - 28.07.2010

Pawel_15 napisał(a):D29-131 na odcinku Tczew - Bydgoszcz, ale im później się tym zajmą tym lepiej dla innej linii Big Grin

Jest już przetarg na remont tego odcinka. Wiec pewnie niedługo ożywienie na D29-201.


- JONIN_EZT - 28.07.2010

201 czeka na decyzję w sprawie moderny. Wszystkie projekty już generalnie przygotowane są + dobudowa P.odst do Gdańskiego Lotniska jako część Pomorskiej Kolei Metropolitarnej.

Prawda 131 to jest jedna z najbardziej zniszczonych i najważniejszych linii północ-południe, już nie mówiąc że to główny towarowy korytarz jest.

//edit by mikrobart: Usunąłem cytat z przedmówcy ;-)


- Łukasz Turek - 28.07.2010

Temat do nabijania postów - krótko - wiekszość lini w Polsce jest w złym stanie i potrzebuje remontu. Na tym mozna zakończyc cały temat.


- Pawel_15 - 28.07.2010

A na czym na moderna 201 będzie polegała ? Na dostosowaniu Gdańsk Osowa - Kościerzyna pod 120 km/h ? Czy planują coś zmienić na południowym odcinku Kościerzyna - Maksymilianowo ?


- mikrobart - 28.07.2010

Łukasz Turek, ale są linie, które modernizacji potrzebują na gwałt, a są takie, które się modernizuje bez większych powodów i większych korzyści (Skierniewice - Warszawa lub Skierniewice - Łódź - nie pamiętam).


- Obleśny Szczur - 29.07.2010

..


- mikrobart - 29.07.2010

Oczywiście, masz rację, jednak w Polsce mamy całkiem inne warunki. W Polsce coś modernizuje się, gdy praktycznie nie można już po tym jeździć, tak jak po wspomnianym przeze mnie odcinku Rawicz-Leszno.

Obleśny Szczur, musisz się ze mną zgodzić, że są linie, które wymagały modernizacji bardziej, niż Skierniewice - Łódź.